Pick up jakiego jeszcze nie było

LeadPhoto Pick up jakiego jeszcze nie było
Nowy Mercedes rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Według Mercedesa model X 350 d 4matic stanowi idealne połączenie sportowego charakteru i praktyczności – odpowiadając w ten sposób na wszelkie wyzwania, jakie niesie różnorodność dzisiejszego stylu życia.
Content

Doskonała wydajność i szybka zmiana biegów
3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail zapewnia maksymalny moment obrotowy (550 Nm) w szerokim zakresie obrotów silnika od 1400 do 3200 obr / min. Oznacza to, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Jego wyjątkowe cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych Nanoslide, stosowana również w Formule 1.
Automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic Plus działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Kolejne zalety to szybka zmiana biegów i niski poziom prędkości obrotowej silnika. Ma to pozytywny wpływ, szczególnie jeśli chodzi wydajność i poziom hałasu. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.

Indywidualny wybór właściwości jezdnych
W ramach systemu Dynamic Select, który jest montowany standardowo, X 350 d 4matic wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop:

• Comfort: Ten tryb włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Zapewnia komfort, podkreślając harmonijne charakterystyki przyspieszenia, jak również wczesne punkty zmiany biegów.

• Eco: 7G-TRONIC PLUS zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika.

• Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy. Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje cały zakres prędkości silnika, aby zmieniać biegi i dokonuje zmiany przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

• Manual: Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Umożliwia to znacznie krótszy czas przełączania niż w trybach Comfort i Eco.

• Offroad: Ten tryb jest odpowiedni do jazdy w trudnym terenie. Oferuje wyższe punkty przełączania biegów i bardziej płaską, a więc bardziej precyzyjnie regulowaną krzywą charakterystyki przyspieszenia.

Funkcja ECO start / stop jest dostępna we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu Offroad. Przełącznik znajduje się w centralnym panelu sterowania na konsoli środkowej. Wybrany tryb jest pokazywany jako status, a po zmianie trybu pojawia się przez krótki czas pulsując na wielofunkcyjnym wyświetlaczu zestawu wskaźników.

Stały napęd na cztery koła
Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent. Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę i wyższe przyspieszenie poprzeczne na drodze oraz lepszą trakcję podczas przyspieszania. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.

Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.

Kompleksowa gama urządzeń bezpieczeństwa
Klasa X oferuje szeroką gamę funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo, rzadko spotykanych w tym segmencie. Podstawą wysokiego poziomu ochrony pasażerów jest szczególnie solidna karoseria z wytrzymałą kabiną pasażerską i konstrukcją, której przednie i tylne części są w stanie absorbować energię poprzez selektywne odkształcenia. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa biernego obejmuje siedem poduszek powietrznych i system mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Dwa systemy: Active Brake Assist oraz Traffic Sign Assist, wspierają kierowcę, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i wygodę. Dla X 350 d jest również Active Lane Keeping Assist. Dodatkowo dostępna jest stabilizacja przyczepy ESP, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED, które zapewniają najjaśniejszy strumień świetlny w segmencie dzięki sześciu diodom LED. Kamera cofania lub kamera 360° są dostępne jako opcje. Biorąc pod uwagę ten szeroki poziom wyposażenia, Klasa X spełnia wymagania stawiane nowoczesnemu pojazdowi rodzinnemu i lifestyle'owemu.

Dwie linie wyposażenia
Linia Pogressive obejmuje standardowo: 17-calowe 6-ramienne obręcze kół ze stopu metali lekkich, otwory wentylacyjne chromowane na srebrno, skórzaną kierownicę i hamulec postojowy, siedzenia w czarnym obiciu Posadas (opcjonalnie sztuczna skóra Artico / mikrofibry Dinamica), system Audio 20 USB i system 8 głośników.

Standardowe funkcje w wyposażeniu linii Power obejmują chromowaną osłonę podwozia w przednim zderzaku, chromowany tylny zderzak, 18-calowe 6-ramienne koła ze stopu metali lekkich, reflektory LED High Performance, deskę rozdzielczą o dużej średnicy, poziomy element wykończeniowy w stylizacji pikselowej w kolorze czarny mat, z górną częścią ze sztucznej skóry Artico, siedzenia ze sztucznej skóry mikrofibry (opcjonalnie czarna lub orzechowo brązowa skóra), elektrycznie regulowane fotele i system Audio 20 CD z wielofunkcyjnym panelem dotykowym.

Inteligentnie połączony z siecią
Dzięki modułowi komunikacyjnemu z zainstalowaną na stałe kartą SIM, kierowcy Klasy X na ponad 20 rynkach europejskich korzystają z kompleksowej oferty usług Mercedes me connect i są w stanie uzyskać dostęp do pojazdu za pomocą smartfona. Usługi obejmują informacje o ruchu na żywo (Live Traffic Information), telefon alarmowy awaryjnych Mercedes-Benz, standardowe usługi zarządzania przeglądami, pomoc w razie wypadku (Accident Recovery) lub awarii (Breakdown Management) oraz usługi zdalnego pobierania statusu i monitorowania pojazdu. Obejmuje to lokalizację zaparkowanego samochodu, śledzenie go i geofencing. Dane można pobierać w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca za pomocą smartfona, tabletu lub komputera – pod warunkiem, że dostępne jest połączenie internetowe. Usługi można wygodnie konfigurować i zarządzać nimi za pośrednictwem portalu Mercedes me lub aplikacji Mercedes me. Jeśli używana jest aplikacja Mercedes me App, możliwa jest również pełna nawigacja „door-to-door”. Ich użycie wymaga akceptacji regulaminu i rejestracji w portalu klienta Mercedes me.

Mercedes-Benz X 350 d 4matic

Silnik

Liczba cylindrów / układ 3,0-litrowy silnik z turbodoładowaniem V6

Pojemność skokowa w cm3 2987

Średnica cylindra x skok mm 83 x 92

Moc nominalna kW / KM 190 [258] przy 3400 obr. / min

Max. moment obrotowy Nm 550 przy 1400-3200 obr. / min

Stopień sprężania 15,5

Układ napędowy

Skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS z manetkami zmiany biegów na kierownicy i funkcją ECO start / stop

Wskaźniki tylna oś 3,357

Przełożenia przekładni  

1. bieg 4,377

2. bieg 2,859

3. bieg 1,921

4. bieg 1,368

5. bieg 1,000

6. bieg 0,820

7. bieg 0,728

1. bieg wsteczny 3,416

2. bieg wsteczny 2,231

Zawieszenie

Oś przednia Oś przednia z podwójnymi wahaczami, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

Tylna oś Tylna oś wielowahaczowa ze sztywną sekcją, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator

Układ hamulcowy Wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe z przodu, wewnętrznie wentylowane hamulce tarczowe z tyłu,

hamulec postojowy, ABS, wspomaganie hamulców, ESP®

Układ kierowniczy Hydrauliczne wspomaganie kierownicy

Koła 17, 18 i 19 cali

Opony 255/65 R17 110H

255/60 R18 112V / H

255/55 R19 111H

Wymiary i ciężary

Rozstaw osi mm 3150

Szerokość toru jazdy (rozstaw kół) – przód / tył mm 1632/1625

Długość mm 5340

Szerokość mm 1920

Wysokość mm 1819

Masa własna kg 2285

Ładowność kg 965

Masa całkowita pojazdu kg 3250

Średnica zawracania 13.4

Pojemność zbiornika / z czego rezerwa l 73/10

Wydajność i zużycie paliwa

Przyspieszenie 0-100 km / h 7,9

Prędkość maksymalna km / h 205

Orientacyjne dane:

zużycie paliwa

(miejskie / pozamiejskie / w cyklu mieszanym) l / 100 km 10,2 / 8,3 / 9,0

Orientacyjne dane:

Mieszana emisja CO2 g / km 237

Klasa X posiada certyfikat pojazdu użytkowego (N1).

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić najbardziej zaawansowany model z liniami wyposażenia Progressive i Power w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4matic zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję Progressive. Luksusowa wersja Power kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!