Pickup otwarty na lifestyle – Mercedes-Benz Klasy X

LeadPhoto Pickup otwarty na lifestyle – Mercedes-Benz Klasy X
Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze.
Content

Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych oraz terenowych, takich jak Unimog i Klasa G do ciężkich zastosowań, pojazdów odpowiednich zarówno do pracy, jak i wypoczynku, takich jak Klasa V czy Vito, i oczywiście samochodów osobowych, które na całym świecie wyróżniają się nowoczesnym luksusem oraz przyjemnością z jazdy.

Klasa X celuje w różne grupy docelowe: posiadaczy ziemskich i rolników w Argentynie, właścicieli firm i przedsiębiorców budowlanych z Australii, rodzin preferujących produkty premium z Brazylii, świadomych trendów indywidualistów z Afryki Południowej i Wielkiej Brytanii, jak również amatorów sportów na świeżym powietrzu mieszkających w Nowej Zelandii czy w Niemczech.

Ciężka praca, mnóstwo przyjemności: nowa Klasa X

Jak żaden inny pickup, nowa Klasa X godzi pozorne sprzeczności: nowoczesny design i bezkompromisową solidność, imponujące właściwości w terenie i wysoki poziom dynamiki jazdy po asfalcie, stylowy komfort oraz wyśmienitą funkcjonalność. W skrócie, jest Mercedesem wśród pickupów. Jego wytrzymałość przekłada się na właściwości jezdne i prowadzenie odpowiadające licznym wymaganiom – zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i wygody. To zasługa komfortowego zawieszenia, starannie zestrojonego zgodnie z typową dla Mercedesów charakterystyką. Konstrukcja Klasy X wykorzystuje ramę typu drabinkowego, wielodrążkową tylną oś ze sztywnym mostem, niezależne przednie zawieszenie oraz sprężyny śrubowe obu osi.

Segment pickupów wagi średniej jest gotowy na debiut samochodu premium. Wraz z Klasą X otworzymy go na nowe grupy klientów, podobnie jak otworzyliśmy segment SUV-ów, ponad 20 lat temu prezentując Klasę M. Nasz pickup jest przekonujący zarówno jako wół roboczy, jak i pojazd rodzinny oraz lifestyle'owy. W skrócie, Klasa X jest Mercedesem wśród pickupów - powiedział Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef oddziału osobowych Mercedesów – Mercedes-Benz Cars.

Wyrazisty design Klasy X występuje w dwóch wariantach, dopasowanych do różnych stylów życia i środowisk pracy:

Klasa X PROGRESSIVE: przeznaczona dla ludzi poszukujących wytrzymałego pickupa wyróżniającego się stylem i komfortem – jako wizytówki swojego biznesu, a także prestiżowego i komfortowego pojazdu do osobistego użytku.

Klasa X POWER: topowa linia designu i wyposażenia, adresowana do nabywców, którzy największy nacisk kładą na stylizację, osiągi i komfort. Klasa X POWER to lifestyle'owy samochód wyłamujący się z głównego nurtu, dopasowany do środowiska miejskiego oraz aktywności sportowych i wypoczynku poza utartym szlakiem. Jego design i bogate wyposażenie odzwierciedlają indywidualny styl życia właściciela.

Wytrzymały charakter, pełna dynamiki charyzma

Progresywny design Klasy X sprawia, że nowy pickup odznacza się doskonałą równowagą solidności i stylu. Ucieleśnia on udoskonalony język projektowania Mercedes-Benz – język zmysłowej przejrzystości. Mocno zaakcentowane powierzchnie, zredukowane formy i ekstremalnie precyzyjnie zarysowane elementy w emocjonujący sposób zwracają uwagę na bazowe cechy pickupa – i łączą się z niemal nieograniczoną funkcjonalnością.

Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.

3150-milimetrowy rozstaw osi, krótki przedni zwis, cofnięta kabina pasażerska i bardzo długi nawis tylny sprawiają, że wydłużona karoseria Klasy X ma w sobie czysty dynamizm. Także design bocznych szyb, z ich podciętym u dołu zarysem, oraz wyraźne linie kontrastujące z muskularnie wyrzeźbionymi płaszczyznami podkreślają dynamiczny profil pickupa z gwiazdą. Poszerzone optycznie nadkola, zdecydowane rysy przedniego pasa i purystyczna stylizacja tylnej partii nadwozia nadają mu wrażenie szerokości. Wspólnie elementy te zapewniają pickupowi mocarną prezencję na drodze i nawiązują do znakomitej dynamiki poprzecznej Klasy X.

Wyrazisty przedni pas w dwóch wersjach

Przód Klasy X ma dominujący wyraz typowy dla SUV-ów Mercedesa – z centralnie umieszczoną gwiazdą, osłoną chłodnicy przedzieloną podwójną listwą, mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami na masce oraz lampami zachodzącymi daleko na błotniki. Przedni zderzak akcentuje optyczną szerokość karoserii i ma swój własny charakter zależnie od wybranej linii designu i wyposażenia. W odmianie PROGRESSIVE zderzak jest lakierowany na odcień nadwozia. Topowa wersja dodatkowo zaopatrzony jest w chromowane osłony podwozia. W ramach dwóch linii stylizacji i wyposażenia nabywcy mają do wyboru 9 atrakcyjnych odcieni karoserii oraz szeroki wachlarz ekskluzywnych obręczy o średnicy 17, 18 lub 19 cali.

Surowy design tylnego pasa i tradycyjny zderzak ze zintegrowanym stopniem

Podobnie jak z przodu, także z tyłu wygląd zderzaka różni się zależnie od wybranej wersji: linia PROGRESSIVE ma zderzak lakierowany, zaś odmiana POWER wyróżnia się chromowanym zderzakiem o wyjątkowo eleganckiej prezencji. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej, zderzak wyposażono w zintegrowany stopień. Jeśli nabywcy nie wystarczy standardowa pokrywa otwierana pod kątem 90 stopni, na życzenie Klasa X występuje bez tylnego zderzaka, z klapą otwieraną pod kątem 180 stopni.

Przestrzeń ładunkowa jest na tyle szeroka, by między nadkolami zmieścić europaletę. Jako jedyny pickup w segmencie Klasa X jest standardowo wyposażona w diodowe oświetlenie skrzyni ładunkowej. W trzecim światle stop zintegrowano diody LED oświetlające całą jej powierzchnię. Oświetlenie obsługuje się za pośrednictwem przycisku na konsoli środkowej. Po uruchomieniu zapłonu światła automatycznie gasną. W ramach seryjnego wyposażenia w obszarze skrzyni umieszczono też 12-woltowe gniazdo służące do zasilania dodatkowych akcesoriów, np. kompresora.

Klasa X to pierwszy prawdziwy pickup o zdecydowanym charakterze auta osobowego. Jest solidna, silna i sprawna w terenie – jak na pickupa przystało. Ale też atrakcyjnie wygląda, dynamicznie się prowadzi, jest komfortowa, bezpieczna, skomunikowana ze światem i spersonalizowana - tak jak się tego oczekuje od Mercedesa. W rezultacie Klasa X przesuwa granice segmentu klasycznych pickupów i sprawia, że staje się on atrakcyjny także do użytku indywidualnego. Z trzema liniami designu i wyposażenia oraz szerokim zakresem dodatkowych opcji indywidualizacji oferujemy idealny pojazd dla zróżnicowanych grup klientów i ich potrzeb – podsumowuje Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!