Pickup otwarty na lifestyle

LeadPhoto Pickup otwarty na lifestyle
Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany.
Content

Ciężka praca, mnóstwo przyjemności: nowa Klasa X

Nowa Klasa X godzi pozorne sprzeczności: nowoczesny design, solidność, imponujące właściwości w terenie i wysoki poziom dynamiki jazdy po asfalcie, stylowy komfort oraz wyśmienitą funkcjonalność. Jego wytrzymałość przekłada się na właściwości jezdne i prowadzenie odpowiadające licznym wymaganiom – zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i wygody. To zasługa zawieszenia, starannie zestrojonego zgodnie z typową dla Mercedesów charakterystyką. Konstrukcja Klasy X wykorzystuje ramę typu drabinkowego, wielodrążkową tylną oś ze sztywnym mostem, niezależne przednie zawieszenie oraz sprężyny śrubowe obu osi.

Wyrazisty design Klasy X występuje w dwóch wariantach, dopasowanych do różnych stylów życia i środowisk pracy: Klasa X PROGRESSIVE oraz Klasa X POWER.

Wytrzymały charakter, pełna dynamiki charyzma

Progresywny design Klasy X sprawia, że nowy pickup odznacza się równowagą solidności i stylu. Mocno zaakcentowane powierzchnie, zredukowane formy i precyzyjnie zarysowane elementy zwracają uwagę na bazowe cechy pickupa – i łączą się z niemal nieograniczoną funkcjonalnością.

Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.

3150-milimetrowy rozstaw osi, krótki przedni zwis, cofnięta kabina pasażerska i bardzo długi nawis tylny sprawiają, że wydłużona karoseria Klasy X ma w sobie dynamizm. Także design bocznych szyb, z ich podciętym u dołu zarysem, oraz wyraźne linie kontrastujące podkreślają dynamiczny profil pickupa z gwiazdą. Poszerzone optycznie nadkola, rysy przedniego pasa i purystyczna stylizacja tylnej partii nadwozia nadają mu wrażenie szerokości.

Wyrazisty przedni pas w dwóch wersjach

Przód Klasy X ma wyraz typowy dla SUV-ów Mercedesa – z centralnie umieszczoną gwiazdą, osłoną chłodnicy przedzieloną podwójną listwą, mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami na masce oraz lampami zachodzącymi daleko na błotniki. Przedni zderzak akcentuje optyczną szerokość karoserii i ma swój własny charakter zależnie od wybranej linii designu i wyposażenia. W odmianie PROGRESSIVE zderzak jest lakierowany na odcień nadwozia. Topowa wersja dodatkowo zaopatrzony jest w chromowane osłony podwozia. W ramach dwóch linii stylizacji i wyposażenia nabywcy mają do wyboru 9 odcieni karoserii oraz szeroki wachlarz obręczy o średnicy 17, 18 lub 19 cali.

Surowy design tylnego pasa i tradycyjny zderzak ze zintegrowanym stopniem

Podobnie jak z przodu, także z tyłu wygląd zderzaka różni się zależnie od wybranej wersji: linia PROGRESSIVE ma zderzak lakierowany, zaś odmiana POWER wyróżnia się chromowanym zderzakiem. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej, zderzak wyposażono w zintegrowany stopień. Jeśli nabywcy nie wystarczy standardowa pokrywa otwierana pod kątem 90 stopni, na życzenie Klasa X występuje bez tylnego zderzaka, z klapą otwieraną pod kątem 180 stopni.

Przestrzeń ładunkowa jest na tyle szeroka, by między nadkolami zmieścić europaletę. Klasa X jest standardowo wyposażona w diodowe oświetlenie skrzyni ładunkowej. W trzecim światle stop zintegrowano diody LED oświetlające całą jej powierzchnię. Oświetlenie obsługuje się za pośrednictwem przycisku na konsoli środkowej. Po uruchomieniu zapłonu światła automatycznie gasną. W ramach seryjnego wyposażenia w obszarze skrzyni umieszczono też 12-woltowe gniazdo służące do zasilania dodatkowych akcesoriów, np. kompresora.

Nowy wzorzec w zakresie poczucia jakości i komfortu

Kokpit wyróżnia się typowym dla osobowych Mercedesów trójwymiarowym elementem dekoracyjnym, rozciągającym się przez całą szerokość deski rozdzielczej – to akcent niespotykany w tym segmencie pojazdów. Nabywcy Klasy X POWER mają do wyboru trzy wersje wykończenia panelu. Charakterystyczne okrągłe otwory wentylacyjne stanowią dodatkowy sportowy akcent. Ponadto, w obu liniach wyposażeniowych konsolę środkową otaczają listwy dekoracyjne, także w kolorze srebrnego chromu. Ten sam odcień mają masywne klamki drzwi. Wolnostojący centralny ekran, znany już z Klasy V, połączono z systemem multimedialnym COMAND Online –  jego przekątna wynosi 8,4” – jest więc największa w segmencie. Przy rozdzielczości 960 x 540 pikseli i wysokokontrastowej technologii IPS (In-Plane Switching) wyświetlacz oferuje obraz, który w znacznym stopniu zwiększa jakość widoku z kamery 360 stopni oraz precyzję wyświetlania map nawigacji.

Panel wskaźników składa się z dużych, analogowych okrągłych zegarów z Klasy C i Klasy V umieszczonych w tubach. Rozdziela je 5,4-calowy kolorowy ekran. Przyciski na kierownicy wielofunkcyjnej pozwalają sterować ustawieniami kolorowego wyświetlacza bez odrywania rąk od kierownicy. Sama zaś kierownica zawiera łącznie 12 przycisków i jest regulowana na wysokość, co zwiększa ergonomię miejsca kierowcy i pozwala dobrać wygodną pozycję do jazdy.

Elektrycznie regulowane komfortowe fotele, dostępne również z regulacją podparcia lędźwiowego

Ergonomiczne i funkcjonalne komfortowe fotele mają regulację wzdłużną, pochylenia oparcia oraz wysokości. Klasa X POWER jest w standardzie wyposażona w elektrycznie ustawiane siedzenia z dwukierunkową regulacją podparcia lędźwiowego. Tylny rząd siedzeń z miejscem dla trzech osób został zaopatrzony w podparcia boczne, zapewniające komfort podróżującym na skrajnych miejscach. Siedzenia te seryjnie wyposażono również w punkty mocowania fotelików dziecięcych i-Size/ISOFIX.

Indywidualizacja na miarę – pakiety Style oraz szeroka gama akcesoriów

Jeszcze większy zakres indywidualizacji linii PROGRESSIVE i POWER zapewniają opcjonalne dodatki i pakiety wyposażenia Style. Przykładowo, Klasę X można doposażyć w boczne stopnie oraz elektrycznie sterowane tylne okno. Co więcej, projektanci i inżynierowie Mercedes-Benz opracowali dla nowego modelu szeroką gamę akcesoriów, pozwalających dopasować Klasę X do osobistych gustów i wymagań – w zakresie desingu, funkcjonalności oraz zdolności w terenie.

Wysoki moment obrotowy, satysfakcjonujące osiągi – silniki 4- i 6-cylindrowe

W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy i przyjazną charakterystyką oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną.

W połowie 2018 r. do sprzedaży trafi  jednostka wysokoprężna V6 o mocy 190 kW/258 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasilany nią model X 350 d zajmie czołową pozycję w swoim segmencie.

Dynamiczna i komfortowa jazda na równi z osobowymi Mercedesami

Szczególną cechą w tym segmencie jest zastosowanie sprężyn śrubowych przy kołach obu osi. Przyczynia się to do zapewnienia harmonijnego komfortu jazdy. Zawieszenie zaprojektowano w sposób, który zapewnia wysoki poziom dynamiki jazdy i wygody tłumienia nierówności na utwardzonych drogach, a jednocześnie – w połączeniu z napędem na cztery koła 4MATIC – znakomite własności terenowe. Konstrukcja zawieszenia wykorzystuje podwójne wahacze z przodu oraz wielodrążkową architekturę ze sztywnym mostem z tyłu. Takie rozwiązanie idealnie nadaje się do transportu ciężkich ładunków, wyróżnia się korzystną artykulacją (wykrzyżem) kół i sprawia, że zawieszenie jest komfortowe, a prowadzenie – bezpieczne, niezależnie od obciążenia.

Rozstaw kół, 1632 mm z przodu i 1625 mm z tyłu, zapewnia idealne warunki dla optymalnej pewności prowadzenia i wysokich prędkości w zakrętach. Rozstaw osi – 3150 mm pomaga zmniejszyć wibracje podczas jazdy i przyczynia się do uzyskania niezachwianej stabilności jazdy na wprost. Mercedes-Benz zdecydował się standardowo zastosować wentylowane tarcze hamulcowe przy kołach obu osi. Z przodu zamontowano tarcze o średnicy 32 cm, a z tyłu – 30,8 cm. Efekt: krótkie drogi hamowania, szybka reakcja i wysoka odporność termiczna. Na życzenie oferowane jest zawieszenie podwyższone o 2 cm.

Dołączany lub stały – napęd na obie osie 4MATIC na każdą nawierzchnię

Dołączany napęd na cztery koła 4MATIC, dostępny dla wysokoprężnych modeli X 220 d 4MATIC oraz X 250 d 4MATIC, pomaga poradzić sobie w każdym terenie. Układ pozwala elektrycznie odłączyć lub dołączyć napęd przednich kół zależnie od rodzaju nawierzchni. Od połowy 2018 r. pickup Mercedes-Benz będzie dostępny także ze stałym napędem 4x4, zapewniającym maksimum osiągów i trakcji nawet podczas szybkiej jazdy utwardzonymi drogami. Wszystkie warianty 4x4 są standardowo wyposażone w układ kontroli prędkości zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation).

Kompleksowy zakres wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa

Pickup z gwiazdą trafia na rynek z szeroką gamą systemów z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa – niespotykaną w tym segmencie. Wysoki poziom ochrony podróżujących Klasy X to efekt zastosowania wyjątkowo sztywnego nadwozia z konstrukcją przodu i tyłu pochłaniającą energię poprzez odpowiednio ukierunkowaną deformację. Co więcej, bezpieczeństwo pasywne zapewniają elementy wyposażenia seryjnego takie jak 7 poduszek powietrznych oraz mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Za aktywne bezpieczeństwo odpowiadają trzy systemy wspomagające: aktywny asystent hamowania Active Brake Assist, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Keeping Assist oraz asystent rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist. Ponadto lista wyposażenia obejmuje układ stabilizacji przyczepy Trailer Stability Assist, monitorowanie ciśnienia w oponach, system połączenia alarmowego, tempomat oraz diodowe reflektory, które dzięki zastosowaniu 6 modułów LED w każdej lampie zapewniają najjaśniejszy strumień światła w segmencie. Na życzenie kamerę cofania można zastąpić systemem kamer 360 stopni.

Pierwszy inteligentnie skomunikowany pickup wagi średniej

Klasa X to pierwszy pickup wagi średniej dysponujący modułem komunikacji ze zintegrowaną kartą SIM, pozwalającym korzystać z szerokiej gamy usług Mercedes me connect i łączyć się z pojazdem za pośrednictwem smartfona. W ten sposób nabywcy Klasy X z 21 europejskich rynków mają np. dostęp do użytecznych informacji takich jak poziom paliwa w zbiorniku czy ciśnienia w ogumieniu, mogą sprawdzić lokalizację zaparkowanego pojazdu albo jego pozycję, gdy został użyczony. Dodatkowo, aplikacja Mercedes me oferuje kompleksową nawigację od drzwi do drzwi. Zakres usług Mercedes me connect obejmuje także telefon alarmowy Mercedes-Benz oraz standardowe usługi pomocy w czasie awarii i kolizji, zarządzania przeglądami oraz zdalnej diagnostyki samochodu.

Pierwszy pickup z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information)

Kolejną funkcją inteligentnej komunikacji z modułem komunikacji i zintegrowaną kartą SIM jest przekazywanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. W połączeniu z kontem na portalu Mercedes me, na terenie Europy system nawigacyjny COMAND Online z dokładnością do 100 m pokazuje teraz początek i długość korka na mapie i dynamicznie wylicza trasę pozwalającą szybciej dotrzeć do celu. Automatycznie, w czasie rzeczywistym, uwzględnia też potencjalną stratę czasu przy dojeździe na miejsce i wskazuje ją na ekranie nawigacji. System prezentuje również mapy 3D z trójwymiarowymi modelami budynków, ułatwiające orientację w nieznanych centrach miast. Co więcej, na karcie SD można zapisać i importować z niej później osobiste cele.

W połączeniu z opcjonalnym systemem Garmin® MAP PILOT na większości europejskich rynków także system Audio 20 CD dostępny jest jako pełnoprawna nawigacja z funkcją Live Traffic Information.

Zarząd Mercedes-Benz na temat nowej Klasy X

Segment pickupów wagi średniej jest gotowy na debiut samochodu premium. Wraz z Klasą X otworzymy go na nowe grupy klientów, podobnie jak otworzyliśmy segment SUV-ów, ponad 20 lat temu prezentując Klasę M. Nasz pickup jest przekonujący zarówno jako wół roboczy, jak i pojazd rodzinny oraz lifestyle'owy. W skrócie, Klasa X jest Mercedesem wśród pickupów – mówi Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef oddziału osobowych Mercedesów – Mercedes-Benz Cars.

Dzięki Klasie X wypełniamy lukę w portfolio pomiędzy modelami osobowymi i użytkowymi. Mercedes-Benz Vans odniósł już międzynarodowy sukces na tym polu dzięki modelowi Vito i Klasie V. Także nasz pickup powstał z myślą o różnych międzynarodowych rynkach. W efekcie działalność Mercedes-Benz Vans przybierze jeszcze bardziej międzynarodowy format – uważa Wilfried Porth, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i dyrektor ds. stosunków pracy, Mercedes-Benz Vans.

Klasa X to pierwszy prawdziwy pickup o zdecydowanym charakterze auta osobowego. Jest solidna, silna i sprawna w terenie – jak na pickupa przystało. Ale też atrakcyjnie wygląda, dynamicznie się prowadzi, jest komfortowa, bezpieczna, skomunikowana ze światem i spersonalizowana - tak jak się tego oczekuje od Mercedesa. W rezultacie Klasa X przesuwa granice segmentu klasycznych pickupów i sprawia, że staje się on atrakcyjny także do użytku indywidualnego. Z trzema liniami designu i wyposażenia oraz szerokim zakresem dodatkowych opcji indywidualizacji oferujemy idealny pojazd dla zróżnicowanych grup klientów i ich potrzeb – mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans

Jak żaden inny pickup, Klasa X jest zarówno „twarda”, jak i stylowa – czyli hot & cool jednocześnie. Ze swoim purystycznym, a przy tym niezwykle emocjonującym wzornictwem reprezentuje radykalnie nowe podejście w segmencie pickupów – oceniaGorden Wagener, szef designu Daimler AG.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!