Pierwsza hybryda z wtyczką spod znaku gwiazdy

LeadPhoto Pierwsza hybryda z wtyczką spod znaku gwiazdy
Oto nowy rywal Lexusa LS600h – prekursora hybryd w segmencie luksusowych limuzyn. Mercedes S500 PLUG-IN to też pierwszy hybrydowy Mercedes, którego można ładować z gniazdka.
Content

- S 500 PLUG-IN HYBRID to pierwsza luksusowa limuzyna zapewniająca osiągi modelu z silnikiem V8 przy zużyciu paliwa na poziomie auta kompaktowego. Biorąc pod uwagę połączenie najwyższej wydajności i wyśmienitych osiągów, dostrzegamy ciekawe podobieństwo do naszego bolidu Formuły 1, który również dysponuje turbodoładowaną jednostką V6 i napędem hybrydowym - mówi prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km. Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także nowego akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu, podłączając kabel sieciowy do gniazda po prawej stronie tylnego zderzaka. 

S 500 PLUG-IN HYBRID to trzeci po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID hybrydowy model w gamie nowej Klasy S. Aby zwiększyć zaufanie klientów do nowej, innowacyjnej wersji PLUG-IN HYBRID, na komponenty układu hybrydowego oraz akumulator Mercedes-Benz udziela 6-letniej gwarancji, ograniczonej przebiegiem 100 tys. km.

Na co dzień prowadzenie S 500 PLUG-IN HYBRID nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.


S 500 PLUG-IN HYBRID, dostępny wyłącznie z długim rozstawem osi, jest seryjnie wyposażony w LED-owe przednie i tylne lampy, skórzaną tapicerkę, system COMAND Online, gładzik, klimatyzację THERMOTRONIC AUTOMATIC CLIMATE CONTROL plus, podgrzewane tylne fotele, pakiet Memory dla kierowcy i pasażera z przodu, nastrojowe oświetlenie dostępne w siedmiu kolorach oraz zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z aktywnym tłumieniem. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in.: PRE-SAFE®, COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS (system ostrzegania przed kolizją wraz z układem adaptacyjnego hamowania Adaptive Brake Assist), ATTENTION ASSIST, PRE-SAFE® impulse, Crosswind Assist oraz Traffic Sign Assist (Speed Limit Assist wraz z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd i wyświetlaniem ograniczeń prędkości na panelu wskaźników). Warte odnotowania jest też opcjonalne nagłośnienie przestrzenne Burmester® 3D z 24 głośnikami i 24 kanałami wzmacniacza, o łącznej mocy 1540 watów.

Ceny modelu startują od 499 000 PLN.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!