Pierwsze BMW i8 trafiły do klientów

LeadPhoto Pierwsze BMW i8 trafiły do klientów
Podczas oficjalnego przekazania ośmiu szczęśliwych nabywców otrzymało swoje wymarzone BMW i8. Smaczku sprawie dodaje fakt, że to jednak najprawdopodobniej BMW a nie Audi dostarczyło na rynek pierwsze auto z reflektorami laserowymi.
Content

Nowa laserowa technologia zużywa 30% mniej energii niż rozwiązanie ledowe ponadto zajmuje mniej miejsca i oszczędza wagę lampy. Snop światła sięga aż na 600 metrów co znacząco poprawia komfort jazdy nocą.

i8 to sportowe auto hybrydowe spod znaku BMW. Waży 1485 kg a do jego napędu służy silnik spalinowy o 3 cylindrach i pojemności 1,5 litra, generuje moc 231 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów na koła tylne. Silnik elektryczny rozwija moc 131 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, a jego siła przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem dwubiegowego automatu. Gromadzeniem energii i zasilaniem silnika elektrycznego zajmują się wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe z bezpośrednim chłodzeniem cieczą, o pojemności  7,1 kWh.

Połączenie silnika spalinowego w technologii BMW TwinPower Turbo i technologii BMW eDrive oraz inteligentne zarządzanie energią pozwoliły na uzyskanie maksymalnej mocy łącznej systemowej w wysokości 362 KM i osiągi na poziomie rasowego samochodu wyczynowego - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 s. Przy zużyciu paliwa i emisji spalin na pułapie najoszczędniejszych samochodów klasy miejskiej mini: średnie spalanie to 2,1 l/100 km, emisja CO2: 49 g/km. Znakomita ekonomika także w codziennym ruchu miejskim – w porównaniu z konwencjonalnymi samochodami sportowymi tej klasy i o tych osiągach zużycie paliwa jest praktycznie o połowę niższe.

Przełącznik trybu jazdy i aktywacja eDrive pozwalają na wybór spośród 5 sposobów jazdy i prowadzenia auta. Czysto elektryczny tryb pozwala na pokonanie maksymalnie 37 km w cyklu testowym EU i przy prędkości maksymalnej do 120 km/h. Tryb COMFORT pracuje w oparciu o optymalną równowagę między dynamiką i wydajnością, dając maksymalny zasięg łączny w cyklu testowym EU 600 km. Tryb SPORT charakteryzuje się szczególnie intensywną funkcją boost realizowaną przez silnik elektryczny, zaś tryb ECO PRO jest możliwy zarówno w jeździe czysto elektrycznej, jak i hybrydowej.

Obfite wyposażenie seryjne, obejmuje m.in. system nawigacji Professional z trybem zarządzania napędem przewidującym sytuację dla trybu elektrycznego, w pełni cyfrowy system wyświetlania danych o treści powiązanej z obranym trybem pracy i wyświetlaczem 3D, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, BMW iDrive z wolno stojącym, 8,8-calowym wyświetlaczem i Touch Controller, sportowa wielofunkcyjna kierownica skórzana, elektrycznie regulowane fotele sportowe obite skórą, deska rozdzielcza obita skórą, cztery warianty lakierowania karoserii i 4 warianty specyfikacyjne kabiny.

BMW i8 to hybryda typu plug-in, która łączy wspaniałe osiągi auta sportowego z konsumpcją paliwa na poziomie małego autka miejskiego. Model i8 będzie dostarczany na globalne rynki od czerwca tego roku. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!