Nowa laserowa technologia zużywa 30% mniej energii niż rozwiązanie ledowe ponadto zajmuje mniej miejsca i oszczędza wagę lampy. Snop światła sięga aż na 600 metrów co znacząco poprawia komfort jazdy nocą.
i8 to sportowe auto hybrydowe spod znaku BMW. Waży 1485 kg a do jego napędu służy silnik spalinowy o 3 cylindrach i pojemności 1,5 litra, generuje moc 231 KM oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów na koła tylne. Silnik elektryczny rozwija moc 131 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, a jego siła przenoszona jest na koła przednie za pośrednictwem dwubiegowego automatu. Gromadzeniem energii i zasilaniem silnika elektrycznego zajmują się wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe z bezpośrednim chłodzeniem cieczą, o pojemności 7,1 kWh.
Połączenie silnika spalinowego w technologii BMW TwinPower Turbo i technologii BMW eDrive oraz inteligentne zarządzanie energią pozwoliły na uzyskanie maksymalnej mocy łącznej systemowej w wysokości 362 KM i osiągi na poziomie rasowego samochodu wyczynowego - przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 s. Przy zużyciu paliwa i emisji spalin na pułapie najoszczędniejszych samochodów klasy miejskiej mini: średnie spalanie to 2,1 l/100 km, emisja CO2: 49 g/km. Znakomita ekonomika także w codziennym ruchu miejskim – w porównaniu z konwencjonalnymi samochodami sportowymi tej klasy i o tych osiągach zużycie paliwa jest praktycznie o połowę niższe.
Przełącznik trybu jazdy i aktywacja eDrive pozwalają na wybór spośród 5 sposobów jazdy i prowadzenia auta. Czysto elektryczny tryb pozwala na pokonanie maksymalnie 37 km w cyklu testowym EU i przy prędkości maksymalnej do 120 km/h. Tryb COMFORT pracuje w oparciu o optymalną równowagę między dynamiką i wydajnością, dając maksymalny zasięg łączny w cyklu testowym EU 600 km. Tryb SPORT charakteryzuje się szczególnie intensywną funkcją boost realizowaną przez silnik elektryczny, zaś tryb ECO PRO jest możliwy zarówno w jeździe czysto elektrycznej, jak i hybrydowej.
Obfite wyposażenie seryjne, obejmuje m.in. system nawigacji Professional z trybem zarządzania napędem przewidującym sytuację dla trybu elektrycznego, w pełni cyfrowy system wyświetlania danych o treści powiązanej z obranym trybem pracy i wyświetlaczem 3D, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, BMW iDrive z wolno stojącym, 8,8-calowym wyświetlaczem i Touch Controller, sportowa wielofunkcyjna kierownica skórzana, elektrycznie regulowane fotele sportowe obite skórą, deska rozdzielcza obita skórą, cztery warianty lakierowania karoserii i 4 warianty specyfikacyjne kabiny.
BMW i8 to hybryda typu plug-in, która łączy wspaniałe osiągi auta sportowego z konsumpcją paliwa na poziomie małego autka miejskiego. Model i8 będzie dostarczany na globalne rynki od czerwca tego roku.