Pierwszy hybrydowy Passat – Passat GTE

LeadPhoto Pierwszy hybrydowy Passat – Passat GTE
Passat GTE jest pierwszą hybrydą plug-in Volkswagena, oferowaną jako Limousine i Variant, hybrydowy napęd w całości zapożyczono z mniejszego Golfa GTE i dysponuje łączną mocą 218 KM.
Content

W Europie rozpoczęto przyjmowanie zamówień na ósmą generację tego modelu, a Volkswagen już ją wzbogaca: na Paryskim Salonie Samochodowym niemiecki producent pokazuje jako światową premierę Passata GTE – pierwszego Passata z napędem hybrydowym plug-in. Jest to jednocześnie samochód zeroemisyjny i auto przystosowane do długich podróży, a do tego w trybie GTE może pochwalić się sportowymi osiągami. Model dostępny będzie jako wersja Limousine i Variant. Hybrydowy układ napędowy składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem (TSI) i silnika elektrycznego, zasilanego energią z baterii litowo-jonowej, ładowanej zewnętrznie lub w trybie Charge. Bateria umożliwia Passatowi GTE przejechanie z napędem wyłącznie elektrycznym, czyli bez emisji, nawet 50 km. Kierowca może samodzielnie wybrać źródło napędu przy użyciu przycisku obok dźwigni zmiany biegów, aby na przykład pod koniec podróży, po wjechaniu do miasta, korzystać już tylko z napędu elektrycznego. W Londynie wjeżdżając do miasta samochodem hybrydowym plug-in, jak Passat GTE, lub elektrycznym, jak e-up!, kierowca jest zwolniony ze specjalnej opłaty miejskiej. 

Z napędem na przednią oś i seryjną, skonstruowaną specjalnie dla napędu hybrydowego 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową, hybrydowy Passat przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h; w trybie elektrycznym – 130 km/h.

Passat GTE pojawi się na rynku w drugiej połowie przyszłego roku, jednocześnie jako wersja Limousine i Variant. Po wprowadzeniu hybrydy plug-in, dostępne będzie w Europie już dziewięć wersji napędu dla Passata o spektrum mocy od 125 KM do 280 KM. Wszystkie wersje spełniają wymagania normy emisji spalin EU6. Warto podkreślić, że Passat GTE jest ważnym elementem prowadzonej przez Volkswagena strategii elektrycznej mobilności. Po XL1, e-up!, e-Golfie i Golfie GTE, Passat GTE jest piątym i szóstym modelem (Limousine i Variant), który może pokonywać krótkie odległości wyłącznie z napędem elektrycznym. 

Passata GTE można rozpoznać po specjalnej, chromowanej osłonie chłodnicy z dodatkowymi, niebieskimi paskami. Nowy kształt otrzymał także przedni zderzak, z rzucającymi się w oczy poprzecznymi listwami w dolnym wlocie powietrza oraz diodowymi światłami do jazdy w dzień w kształcie litery C. Dzięki umieszczonym bezpośrednio w zderzaku modułom LED, Passata można jednoznacznie rozpoznać jako model hybrydowy. Diodowe światła dzienne w kształcie litery C i niebieskie linie w osłonie chłodnicy są celowo zastosowanymi środkami stylistycznymi: kolor niebieski jest u Volkswagena „kolorem e-mobilności” i razem ze specjalnym kształtem świateł dziennych stanowi cechę charakterystyczną wszystkich Volkswagenów z napędem elektrycznym i hybrydowym.

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób, to użycie seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji 230 V. W takim przypadku, przy mocy ładowania 2,3 kW prądu zmiennego (AC), naładowanie całkowicie rozładowanej baterii trwa cztery godziny i 15 minut (do 100%). Drugi sposób: Volkswagen oferuje opcjonalnie, do zainstalowania na przykład w garażu, tak zwaną Wallbox, ładującą prądem 3,6 kW. Bateria jest naładowana w 100% już po dwóch godzinach i 30 minutach. Również publiczne stacje ładowania ładują prądem 3,6 kW, jak Wallbox. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!