Podwójne podium dla nowego 911 RSR

LeadPhoto Podwójne podium dla nowego 911 RSR
W 6 godzinnym wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) na torze Nürburgring 510-konny samochód wyścigowy, zbudowany i zaprojektowany na potrzeby aktualnego sezonu przez oddział Porsche Motorsport w Weissach, zajął dwa miejsca na podium.
Content

Richard Lietz (Austria) i Frédéric Makowiecki (Francja) za kierownicą egzemplarza z numerem 91 dojechali do mety jako drudzy w mocno obleganej klasie GTE-Pro. Trzecie miejsce w wyścigu na torze w górach Eifel, na oczach 52 tysięcy widzów, zajęło drugie 911 RSR zespołu GT Porsche z numerem 92, prowadzone przez duet kierowców w składzie: Michael Christensen (Dania) oraz Kévin Estre (Francja). W klasie GTE-Am swoje pierwsze zwycięstwo za kierownicą 911 RSR świętował Młody Profesjonalista Porsche Matteo Cairoli (Włochy), reprezentant zespołu klientów Dempsey Proton Racing.

Gdy 29 samochodów stawało na linii startu 6-godzinnego wyścigu, nad Nürburgringiem wisiały ciemne chmury. Tym razem jednak kapryśna pogoda oszczędziła zawodników i ich maszyny – sporadyczne opady deszczu nie miały wpływu na przebieg rywalizacji. Mimo zdobycia pole postion Michael Christensen nie był w stanie utrzymać czołowej pozycji i na pierwszym okrążeniu, po błędzie przy hamowaniu, spadł na czwarte miejsce. Tymczasem jego kolega Frédéric Makowiecki zdołał awansować na drugą lokatę, a później wysunął się nawet na prowadzenie. Po pierwszej serii wizyt w boksach na torze zachowała się kolejność z kwalifikacji: silnie obsadzonej stawce w klasie GTE-Pro przewodził Kévin Estre w 911 RSR #92, a egzemplarz #91, z Richardem Lietzem za kierownicą, zajmował trzecią lokatę. Z powodu stosowania odmiennych strategii postojów obie maszyny w trakcie wyścigu kilkukrotnie zamieniały się pozycjami. W połowie drogi 911 RSR wciąż prowadziło – zmiana nastąpiła dopiero 2,5 godziny przed metą, gdy na czołowe miejsce wjechało Ferrari. Od tej chwili 911 RSR notowały stałe czasy okrążeń, utrzymując drugą i trzecią lokatę. Aż do końca samochody Porsche pozostawały poza zasięgiem reszty stawki w klasie GT.

W klasie GTE-Am, w której zespoły klientów Porsche wystawiają 911 RSR z roku modelowego 2015, pierwsze zwycięstwo w sezonie świętowała ekipa Dempsey Proton Racing. Kokpit samochodu #77 dzielili Młody Profesjonalista Porsche Matteo Cairoli (Włochy) oraz Christian Ried i Marvin Dienst z Niemiec. Po zdobyciu trzeciego miejsca w otwierającej sezon rundzie na torze Silverstone i drugiego w Spa, zawodnicy spełnili wymogi prawa serii i na Nürburgringu wywalczyli pierwsze miejsce.

Piąta runda Długodystansowych Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC) odbędzie się 3 września w Meksyku (Meksyk).

Komentarze po wyścigu
Dr Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. motorsportu i modeli GT: Byliśmy dziś świadkami znakomitego wyścigu. Rywalizacja w klasach GT była niezwykle zacięta, dla fanów to prawdziwa gratka. W klasie GTE-Pro mówimy o średniej różnicy poniżej 0,3 sekundy na okrążenie. Jesteśmy bardzo zadowoleni z drugiego i trzeciego miejsca. Pierwsza wygrana nowego 911 RSR jest w zasięgu. Szczególnie cieszymy się z wyniku naszego Młodego Profesjonalisty Matteo Cairoliego, który odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w klasie GTE-Am w barwach zespołu naszego klienta: Dempsey Proton Racing. Biorąc pod uwagę sukces obu 919 Hybrid, dla Porsche był to niemal perfekcyjny wyścigowy weekend.

Richard Lietz (911 RSR #91): Za nami dobry wyścig. Mieliśmy doskonałą strategię. Chcieliśmy zacząć na używanych oponach i skończyć podwójną zmianą na nowym komplecie. Zasadniczo taka strategia zadziałała. Nasz zespół wykonał fantastyczną pracę. Drugie i trzecie miejsce to więcej niż mogliśmy oczekiwać. Od pierwszych wyścigów zrobiliśmy wielkie postępy. Jestem bardzo zadowolony.

Frédéric Makowiecki (911 RSR #91): To wspaniale znów wrócić na podium. Wyścig był trudny. Z nowym 911 RSR nawet w Le Mans mieliśmy dobre tempo, a tu po raz kolejny zaliczaliśmy równe czasy okrążeń. Podczas pierwszej zmiany udało mi się wskoczyć na prowadzenie, ale w drugiej połowie wyścigu Ferrari było nieco szybsze, zwłaszcza pod koniec zmiany. Stąd dzisiejsza różnica. Byliśmy blisko odniesienia pierwszego zwycięstwa naszym 911 RSR i chcemy osiągnąć to jak najszybciej. Być może uda się w następnej rundzie w Meksyku.

Michael Christensen (911 RSR #92): To dobry dzień dla zespołu i dla Porsche. Oczywiście zawsze chcesz wygrać, zwłaszcza na ojczystej ziemi Porsche – tu, na Nürburgringu, jednak dziś niestety nie było to możliwe. Nasze 911 RSR na nowych oponach spisywało się świetnie, ale podczas podwójnych zmian nie byliśmy dzisiaj najszybsi. Musimy nad tym popracować i mam nadzieję, że już w następnym wyścigu zrobimy krok do przodu.

Kévin Estre (911 RSR #92): To był dla nas dobry wyścig, znacznie lepszy niż pierwsze trzy w tym sezonie. Zdobyliśmy pole position i byliśmy na prowadzeniu, ale to niestety nie wystarczyło, żeby wywalczyć pierwsze zwycięstwo dla nowego 911 RSR. Na podwójnych zmianach Ferrari było zbyt mocne. Stoczyliśmy wspaniałą walkę z resztą naszych rywali, wszyscy byliśmy bardzo blisko. Mieliśmy dobre ustawienia, musimy popracować tylko nad paroma drobiazgami. Pierwsze zwycięstwo to, mam nadzieję, tylko kwestia czasu.

Matteo Cairoli (911 RSR #77, Dempsey Proton Racing): Moje pierwsze zwycięstwo w WEC na ojczystej ziemi Porsche – coś fantastycznego. Jestem niezmiernie szczęśliwy i bardzo wdzięczny Porsche i Dempsey Proton Racing za szansę startowania w mistrzostwach takiego kalibru za kierownicą 911 RSR. Dziś spełniło się moje marzenie. Ostatnie okrążenia, z oddechem Ferrari na plecach, były najcięższe w mojej wyścigowej karierze. Wiem, że dzieliły nas tylko sekundy. Dziękuję całemu zespołowi i moim kolegom z ekipy za ich ogromne wsparcie”.

Wyniki wyścigu
Klasa GTE-Pro class
1. Calado/Pier Guidi (I/I), Ferrari 488 GTE, 179 okrążeń
2. Lietz/Makowiecki (A/F), Porsche 911 RSR, 179
3. Christensen/Estre (DK/F), Porsche 911 RSR, 179
4. Thiim/Soerensen (DK/DK), Aston Martin, 178
5. Priaulx/Tincknell (GB/GB), Ford GT, 178
6. Mücke/Pla (D/F), Ford GT, 178
7. Turner/Adam/Serra (GB/GB/BRA), Aston Martin, 178
8. Rigon/Vilander (I/SF), Ferrari 488 GTE, 173

Klasa GTE-Am
1. Ried/Cairoli/Dienst (D/I/D), Porsche 911 RSR, 174 okrążenia
2. Flohr/Castellacci/Molina (CH/I/P), Ferrari 488 GTE, 174
3. Dalla Lana/Lamy/Lauda (CAN/P/A), Aston Martin, 174
4. Mok/Sawa/Griffin (MYS/J/IRL), Ferrari 488 GTE, 173
5. Wainwright/Barker/Foster (GB/GB/GB), Porsche 911 RSR, 173

Kompletne wyniki wszystkich wyścigów WEC: http://fiawec.alkamelsystems.com 
Aktualna punktacja: http://www.fiawec.com/en/season/result/4116

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!