- Na odcinkach specjalnych drugiego etapu zaliczyliśmy 10 razy mniej punktów karnych od konkurentów. Wygraliśmy bez najmniejszych problemów – wyjaśnił po rajdzie Artur Prusak.
Toyota Prius, którą Artur Prusak i Thierry Benchetrit wywalczyli mistrzostwo świata FIA Alternative Energies Cup 2015, powstała w 2006 roku. To druga generacja modelu, który w tym roku doczekał się już czwartej generacji. Prius to pierwszy seryjny samochód hybrydowy w historii i jednocześnie najpopularniejsza hybryda na świecie. Każda kolejna generacja jest oszczędniejsza od poprzedniej o ok. 10 proc., a obecny model osiąga o 15 proc. niższe spalanie, niż poprzednik.
- Skoncentrowaliśmy się całkowicie na próbach na regularność, pozostawiając walkę o jak najmniejsze zużycie paliwa nowszym i efektywniejszym modelom Toyoty. Klasyfikację spalania wygrała włoska załoga za kierownicą Toyoty Yaris, osiągając świetną średnią - 3,4 l/100 km. Moglibyśmy z nią powalczyć, ale postępy nowych modeli są tak znaczne, że byłoby to bardzo trudne – dodał Artur Prusak.
Seria FIA Alternative Energies Cup to rajdy, w których liczy się regularność przejazdu i jak najniższe zużycie paliwa i energii. Oznacza to jazdę z możliwie stałą prędkością na całej trasie, złożonej z licznych zakrętów, serpentyn i dużej różnicy poziomów. W mistrzostwach mogą brać udział pojazdy hybrydowe i napędzane alternatywnymi źródłami energii: LPG, gazem ziemnym, etanolem, biodieslem, elektrycznością lub ogniwami paliwowymi. Po dwóch zwycięstwach w trzech do tej pory rozegranych rajdach załoga Prusak – Benchetrit i Toyota umacniają się na czele klasyfikacji FIA Alternative Energies Cup.
Klasyfikacja kierowców
1. Artur Prusak (Pol) - 46 pkt.
2. Massimo Liverani (Ita) – 34 pkt.
3. Joan Aymerich Roura (Esp) – 16 pkt.
6. Łukasz Nytko (Pol) – 10 pkt.
Klasyfikacja producentów
1. Toyota - 46 pkt.
2. Alfa Romeo - 34 pkt.
3. Abarth - 12 pkt.