Poprawić ideał - Ferrari 458 Speciale

LeadPhoto Poprawić ideał - Ferrari 458 Speciale
Mijają dokładnie cztery lata od kiedy na Salonie we Frankfurcie zaprezentowano produkcyjne 458. Tym razem Ferrari zdecydowało się wypuścić bezkompromisową wersję 458 Speciale.
Content

Od chwili premiery Ferrari 458, pojawili się inni mocni konkurenci jak McLaren MP4-12C czy nowe 911 Turbo. Stąd decyzja firmy o modernizacji tego modelu. Auto schudło o prawie 100 kg, jednocześnie zyskując dodatkowe 35 koni mocy. Pozwala to na sprint do „setki” w czasie dokładnie 3 sekund. To lepiej niż konkurencyjny McLaren i to pomimo zastosowania w tym drugim wyczynowych opon typu semi-slick Pirelli P Zero Corsa. Względem pierwotnej wersji, nowe Ferrari przyśpiesza do 200 km/h o 1,3 sekundy szybciej, a testowy tor producenta - Fiorano pokonuje w czasie 1 minuty i 23 sekund. To tylko 0,5 sekundy wolniej niż 740 konne F12 Berlinetta. Z zewnątrz rzuca się w oczy nowy przedni zderzak, oraz elementy aerodynamiczne, takie jak mini lotki w bocznych sekcjach auta. Z tyłu dominuje samoczynnie regulowany dyfuzor. Ferrari zrezygnowało z charakterystycznej dla 458 potrójnej końcówki wydechu, zastępując ją klasycznym układem dualnym. Powiększono też otwór chłodzący silnik, by ostudzić najmocniejsze V8 w historii produkowane w Maranello. Samochód już przeszedł do historii pobijając rekord w liczbie koni mechanicznych osiągniętych z litra pojemności dla silnika wolnossącego. Nowe Ferrari generuje ich 135 na litr co łącznie przy pojemności niecałe 4,5 l daje 605 narowistych rumaków. Warto dodać, że poprzedni rekord również należał do 458. Wcześniej przez 10 lat tytuł ten nosił dumnie silnik Hondy z modelu S2000 (125 KM/l). Aby zaoszczędzić wagę, wewnątrz zrezygnowano z dywaników, a wszystko co możliwe wykonano z lekkiego carbonu.

Nie znamy jeszcze cen nowej 458 Speciale, ale z pewnością przekroczy ona milion złotych.

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!