Tak zwane dane dotykowe symulują zmysł dotyku. W ramach tego procesu algorytm przetwarza dane zebrane przez różne, dostępne już fizyczne czujniki. „Metoda Tactile Mobility pomaga nam zbierać dodatkowe informacje na temat stanu pojazdów i dróg, wykraczające poza dane, które można uzyskać za pomocą konwencjonalnych układów czujników" – wyjaśnił Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. badań i rozwoju. Integracja nowego rozwiązania w seryjnych samochodach jest planowana na początek następnej dekady. Dane dotykowe mogą służyć też do poprawy precyzji oceny współczynnika tarcia pomiędzy oponami a nawierzchnią, gdy pojazd jest w ruchu. Ich dodatkowy potencjał stanowią aplikacje do predykcyjnego serwisowania i optymalizacji zarządzania akumulatorami.
W kolejnym etapie rozwoju oprogramowanie Tactile Mobility może dostarczać dane dotyczące stanu samego pojazdu, na przykład efektywności silnika i układu hamulcowego, a także zapotrzebowania na paliwo. Pozwala to na wyciąganie wniosków na temat zużycia różnych elementów. Z uwagi na to, że analiza informacji przebiega w systemie typu back-end (końcowe stadium procesu), potencjalne zastosowania danych dotykowych i ich czujników w tym procesie wykraczają poza pojedyncze pojazdy. Na podstawie tych danych oprogramowanie jest w stanie określić warunki drogowe i szybko zidentyfikować ewentualne zmiany, tak aby przygotować na nie inne pojazdy użytkowane w ramach floty – np. w obliczu śliskiej nawierzchni.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani zaufaniem, jakim Porsche darzy dane dotykowe i systemy wirtualnych czujników" – powiedział Amit Nisenbaum, CEO Tactile Mobility. „Ta inwestycja umocni naszą czołową pozycję w tym rosnącym segmencie. Wyposażając inteligentne pojazdy w poczucie »dotyku« i zdolność analizowania danych dotykowych, możemy przyczynić się do dalszego wzbogacania wrażeń z jazdy i uczynić ją jeszcze bezpieczniejszą".
Generowanie i analiza danych dotykowych są jednak interesujące nie tylko dla producentów motoryzacyjnych, takich jak Porsche. Z nowej techniki mogą korzystać również samorządy i zarządy dróg – w celu dokumentowania indywidualnych właściwości drogi. Zebrane dane mogłyby na przykład pomóc w planowaniu prac związanych z utrzymaniem dróg lub maksymalnie efektywnym przeprowadzeniu „solenia" i odśnieżania.