Urodzony 7 marca 1947 r. w Ratyzbonie, Walter Röhrl niemal od początku swojej kariery jest związany ze swoją ulubioną marką – Porsche. Pierwszym samochodem, który posiadał, było Porsche 356 B Coupé o mocy 75 KM. Kupił je bez silnika, oszczędzając tyle pieniędzy, ile tylko mógł. Nawet jako fabryczny kierowca Forda, Opla, Fiata, Lancii i Audi, Röhrl pielęgnował swoją więź z Porsche, m.in. startując w rajdach swoją własną „911”. W 1981 r. Porsche zatrudniło Röhrla (wtedy już dwukrotnego zwycięzcy Rajdowych Mistrzostw Świata) jako swego kierowcę fabrycznego. Jego kariera w szeregach producenta z Zuffenhausen zaczęła się od udziału w Rajdowych Mistrzostw Niemiec i występu w Rajdzie San Remo (Rajdowe Mistrzostwa Świata) za kierownicą 911.
Walter Röhrl jest jednym z niewielu kierowców w historii motorsportu, którzy wygrali mistrzostwa świata zarówno w rajdach, jak i w wyścigach. Ma zresztą na koncie triumfy we wszystkich klasach i seriach – czy to TransAm, IMSA, wyścigi górskie (Pikes Peak) czy DTM.
Ma umiejętność objaśniania techniki jazdy w prosty, precyzyjny sposób. To dlatego Walter Röhrl do dziś ma wpływ na charakterystykę i konstrukcję drogowych aut z Zuffenhausen. Nikt tak jak on nie uosabia filozofii inteligentnych osiągów Porsche. Swoje piętno odcisnął także na rozwoju supersamochodów Porsche 959, Porsche Carrera GT i Porsche 918 Spyder.
Poza 356 B Coupé na specjalnej wystawie w Muzeum Porsche pojawią się: Carrera GTS Rallye „Monnet”, 911 SC Coupé San Remo i 924 GTP Le Mans z 1981 r., a także wyścigowe 911 Carrera 2 Cup oraz legendarna Carrera GT. O rajdowej karierze Röhrla „opowiada” również samochód wypożyczony z Muzeum Audi – to B-grupowe Audi S1, które kierowca nazwał „najbardziej brutalną maszyną” w jego rajdowej karierze.
Z okazji uruchomienia specjalnej wystawy Röhrl i jego długoletni pilot Christian Geistdörfer pojawią się na specjalnej sesji autografów, 14 marca od godziny 11.