Aplikacje i usługi dla samochodów sportowych Porsche
Producent sportowych samochodów rozpoczyna drugi otwarty konkurs innowacji z dziedziny cyfrowego rozwoju. Realizuje go wspólnie ze start-upem High Mobility z Berlina – platformą interfejsu programowania aplikacji (API) z dziedziny samochodowej łączności. Konkurs daje uczestnikom szansę na stworzenie i przetestowanie ich aplikacji oraz usług dla samochodów sportowych Porsche za pomocą symulowanych interfejsów API samochodowej łączności. Zespoły będą miały dostęp do ponad 300 różnych źródeł danych i funkcji, a przede wszystkim zyskają możliwość pracy z przeglądarkowymi emulatorami samochodu Porsche – a konkretnie elektrycznego studium Porsche Mission E Cross Turismo. Cel: prezentowanie i testowanie swoich aplikacji i usług przez całą dobę, w realistycznym środowisku.
Od czasu zeszłorocznego konkursu Porsche poszukuje zastosowań, które są kluczową częścią trzech odrębnych faz wrażeń z jazdy: Home (dom), Driving (jazda) oraz Arrival (przyjazd). Głównym wyznacznikiem jest to, aby to klient Porsche pozostawał czołowym i głównym bohaterem powstających doświadczeń – czy to w skomunikowanym, inteligentnym domu, przy okazji produktywności w ruchu lub w chwili przybycia, czy też w ramach wspomagania kierowców, gdy ci przechodzą pomiędzy trybami transportu.
Dla wszystkich
Konkurs jest otwarty dla wszystkich zainteresowanych. Szczególnie interesujący może być dla deweloperów, start-upów, studentów, dostawców i partnerów – wszystkich z wizją transformacji doświadczenia użytkownika kierowcy Porsche z pomocą najnowszej techniki API. Uczestnicy mają czas na przesłanie pomysłów na swoją aplikację do 30 kwietnia 2019 r., a zwycięzca zostanie ogłoszony w trakcie finałów na początku czerwca. Zwycięski zespół otrzyma wyjątkową możliwość bezpośredniej pracy nad swoim prototypem wspólnie z ekspertami Porsche.
W zeszłorocznej edycji Porsche Next OI wzięło udział ponad 1000 deweloperów
Pierwszy otwarty konkurs innowacji na cyfrowe rozwiązania Porsche zainicjowało w lutym 2018 r. Celem uczestników było zaprojektowanie i opracowanie aplikacji przystosowanych do sportowego samochodu przyszłości. Za inspirację posłużyły idee związane z informacją, rozrywką, nawigacją, parkowaniem lub podwoziem. Przez dwa miesiące 1055 uczestników z ponad 50 krajów uzyskało dostęp do ponad 140 interfejsów API, w wyniku czego do konkursu zgłoszono ponad 270 pomysłów na aplikacje i usługi z dziedziny samochodowej łączności.