Porsche prezentuje Cayenne Coupé

LeadPhoto Porsche prezentuje Cayenne Coupé
Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji SUV-a dołącza Cayenne Coupé. Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie nową tylną partią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, kanapa wyprofilowana z myślą o dwójce pasażerów oraz dwie różne koncepcje dachu – standardowo montowany panoramiczny, stały dach szklany oraz opcjonalny dach z włókien węglowych.
Content

Nowa elegancja
Bardziej dynamiczne proporcje w połączeniu ze specjalnymi elementami mają nadawać nowemu Cayenne Coupé aurę wyjątkowej elegancji. „Znacznie mocniej opadająca linia dachu sprawia, że Cayenne Coupé wydaje się jeszcze bardziej dynamiczne i pozycjonuje je jako najbardziej sportowy model w segmencie" – powiedział Michael Mauer, wiceprezes Porsche Style. Charakterystyczną sylwetkę dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się obniżony.

Aktywny spojler
Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu lotka dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler wysuwa się o 135 mm.

Dach z karbonu
Nowe Cayenne Coupé jest standardowo wyposażone w panoramiczny, stały dach szklany. Na życzenie Coupé występuje z profilowanym dachem z włókien węglowych. Środkowe przetłoczenie nadaje mu charakterystyczny wygląd samochodu sportowego, podobnie jak w przypadku Porsche 911 GT3 RS. Karbonowy dach jest oferowany w ramach jednego z trzech sportowych pakietów optymalizujących masę pojazdu. Pakiety te obejmują również elementy Sport Design oraz nowe, 22-calowe obręcze GT Design o obniżonej masie, a we wnętrzu – środkowe panele foteli pokryte tkaniną o klasycznym, kraciastym wzorze oraz akcenty z włókien węglowych i Alcantary. W przypadku Cayenne Turbo Coupé pakiet zawiera też sportowy układ wydechowy.

Cztery sportowe fotele
Nowy Cayenne Coupé oferuje przestrzeń maksymalnie dla czterech osób. Z przodu czekają nowe sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i zintegrowanymi zagłówkami. Z tyłu Coupé jest standardowo wyposażone w kanapę wyprofilowaną na kształt dwóch pojedynczych siedzeń. Alternatywnie, bez dopłaty, można zamówić tylne siedzenia znane z Cayenne. Pasażerowie drugiego rzędu siedzą o 30 mm niżej niż w Cayenne, co oznacza, że pomimo obniżonej sylwetki mają do dyspozycji dużo miejsca nad głowami. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów, a po złożeniu kanapy wzrasta do 1540 litrów (Cayenne Turbo Coupé: od 600 do 1510 litrów).

Z silnikami o mocyach 340 i 550 KM
W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h.

Topowe Cayenne Turbo Coupé wyjeżdża z salonu z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Od 400 tys. złotych
Nowy Porsche Cayenne Coupé jest już dostępne w sprzedaży; w Porsche Centrach pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupé oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupé.

Standardowe wyposażenie SUV-a obejmuje uzależnione od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego Plus, 20-calowe felgi z lekkich stopów, asystenta parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania, adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Suspension Management oraz pakiet Sport Chrono.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!