Cztery sekundy do setki
W tego względu odpowiednio różnią się moc, a związku z tym i zasięg samochodu: z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 530 KM, a z Performance Plus – do 571 KM. Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus – to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan (w każdym przypadku – zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Silniki i dynamika
Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi przy tylnej osi ma aktywną długość 130 mm, jest zatem dokładnie o 80 mm krótszy niż jego odpowiednik w odmianach Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Natężenie prądu impulsowo sterowanego falownika na przedniej osi Taycan 4S sięga 300 amperów, a tego na tylnej osi – 600 amperów.
Na architekturę napędu składają się te same główne cechy techniczne, co w przypadku poprzednich wariantów: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz aerodynamiki. Ta ostatnia, ze współczynnikiem oporu powietrza Cd o wartości od 0,22, znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym – do uzyskania dużego zasięgu. Typowe dla modelu Taycan są też przejrzysty design nadwozia zgodny z DNA Porsche oraz projekt wnętrza z szerokim wyświetlaczem.
Design Porsche Taycan 4S
Na tle wariantów Turbo i Turbo S nowe Porsche Taycan 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze Taycan S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, a cała deska wyraźnie koncentruje się na osi kierowcy. Centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego o przekątnej 10,9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.
Wyposażenie standardowe
Standardowe wyposażenie Porsche Taycan 4S obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną.
W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry. Kabina w tym wariancie zostaje wykończona innowacyjnymi materiałami pochodzącymi z recyklingu, które podkreślają ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.
Centralnie połączone systemy podwozia
Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).
Taycan 4S ma sześciotłoczkowe stałe zaciski hamulcowe przy przedniej osi i czterotłokowe zaciski przy osi tylnej oraz wewnętrznie wentylowane żeliwne tarcze – o średnicy 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski hamulcowe są lakierowane na kolor czerwony.
Porsche Taycan 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.