Porsche przedstawia: 718 Spyder i 718 Cayman GT4

LeadPhoto Porsche przedstawia: 718 Spyder i 718 Cayman GT4
Porsche wprowadza dwa nowe modele – 718 Spyder i 718 Cayman GT4, najmocniejsze w ramach serii aut o oznaczeniu 718 . Po raz pierwszy w historii 718 Spyder i 718 Cayman GT4 korzystają z tej samej bazy technicznej, w tym z nowo opracowanego 6-cylindrowego motoru o pojemności 4 litrów, połączonego z 6-biegową manualną przekładnią. Wolnossący bokser w obu modelach osiąga moc 420 KM. GT4 reprezentuje podstawowy drogowy model GT Porsche, natomiast Spyder powstał z myślą o krętych odcinkach dróg.
Content

Wysokoobrotowy, emocjonujący silnik bez turbo
Sercem obu modeli jest nowy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów. Wolnossąca jednostka bazuje na tej samej rodzinie motorów, co silniki turbo w obecnej serii modelowej 911 Carrera. Nowy wysokoobrotowy bokser generuje moc 420 KM – o 35 KM więcej niż w poprzednich modelach GT4. W przypadku trzeciej generacji Spydera przyrost mocy wynosi nawet 45 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jednostka osiąga w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Wyposażone w manualną przekładnię samochody sportowe są w stanie pokonać barierę 300 km/h: prędkość maksymalna 718 Spyder to 301 km/h, a 718 Cayman GT4 może osiągnąć 304 km/h. Oba modele przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,4 s. Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 8000 obr./min. Niepowtarzalne brzmienie boksera pozostaje bez zmian. Nowe dodatki obejmują rozwiązania techniczne takie jak adaptacyjna kontrola cylindra – w trybie częściowego obciążenia tymczasowo przerywa ona proces wtrysku w jednej z dwóch głowic, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa.

Piezoelektryczne wtryskiwacze
Po raz pierwszy w wysokoobrotowym silniku do realizacji bezpośredniego wtrysku paliwa zastosowano piezoelektryczne wtryskiwacze. Rozdzielają one każdy proces wtrysku na maksymalnie pięć osobnych faz. Uzupełnia to kompleksowy – a zatem przyjazny pod względem emisji – proces spalania. Optymalną wymianę gazu w cylindrach zapewnia zmienny układ dolotowy z dwoma zaworami rezonansowymi.

Większa siła docisku, ten sam opór
Do wyróżników 718 Cayman GT4 należy udoskonalona aerodynamika. Efekt: do 50% większy docisk bez negatywnego wpływu na opór aerodynamiczny. Na aerodynamikę obu modeli w istotnym stopniu wpływa nowo zaprojektowany jednokomorowy tylny tłumik zlokalizowany przy nadkolu. Tworzy on z tyłu przestrzeń dla funkcjonalnego dyfuzora, który odpowiada za około 30% siły docisku tylnej osi 718 Cayman GT4. Także montowane na stałe tylne skrzydło odznacza się większą efektywnością: wytwarza o około 20% większy docisk niż w poprzedniku. Przy prędkości 200 km/h odpowiada to 12 kilogramom dodatkowej siły docisku. Przedni pas, zoptymalizowany w stylu modelu GT, utrzymuje równowagę aerodynamiczną za sprawą dużego przedniego spojlera i tzw. kurtyn powietrznych. Te ostatnie uspokajają przepływ powietrza wzdłuż przednich kół.

Drogowy samochód sportowy z lekkim dachem
Porsche przekonuje, że nowe 718 Spyder to maszyna stworzona dla przyjemności z jazdy – między innymi dzięki lekkiemu poszyciu dachowemu, które radzi sobie nawet z najwyższymi prędkościami. Model kontynuuje historię słynnych roadsterów, takich jak Porsche 550 Spyder oraz 718 RS 60 Spyder. Poszycie dachowe nadaje się do codziennego użytku i można schować je pod pokrywą bagażnika – wystarczy zaledwie kilka ruchów. W przeciwieństwie do modelu Cayman GT4, 718 Spyder ma tylny spojler, który podnosi się automatycznie przy 120 km/h. Funkcjonalny dyfuzor sprawia, że jest to pierwszy model z rodziny Boxster, który wytwarza aerodynamiczny docisk na tylnej osi.

Podwozie GT
Po raz pierwszy w historii 718 Spyder korzysta z podwozia zastosowanego w modelu GT o wysokich osiągach – 718 Cayman GT4, który za sprawą doskonałej dynamiki w zakrętach zapewnia wyjątkowo emocjonujące wrażenia z jazdy. Jego lekkie, kolumnowe przednie i tylne zawieszenie zostało dodatkowo zmodyfikowane – korzysta teraz z wyścigowej techniki. Bezpośrednie połączenie z podwoziem jest częściowo realizowane za pomocą przegubów kulowych. System tłumienia Porsche Active Suspension Management ze zmniejszonym o 30 mm prześwitem obniża położenie środka ciężkości i - jak podkreśla producent - zwiększa potencjał w zakresie dynamiki. Zaprojektowano go specjalnie do użytku na torze wyścigowym. Rezultatem ma być jeszcze ostrzejsza charakterystyka prowadzenia 718 Cayman GT4. Z tego samego systemu korzysta 718 Spyder. Układ Porsche Stability Management (PSM) działa tu z jeszcze większą czułością i precyzją, a na życzenie można go wyłączyć (dwustopniowo). Dynamikę wzdłużną i poprzeczną, osiągi w zakrętach oraz przyjemność z jazdy dodatkowo zwiększa Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. GT4 jest również dostępny z opcjonalnym pakietem Clubsport, obejmującym tylne stalowe wzmocnienie z klatki bezpieczeństwa (tzw. rollbar), ręczną gaśnicę i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa po stronie kierowcy.

Wydajne hamulce, opony o ultrawysokich osiągach
Porsche podkreśla, że układ hamulcowy w modelach 718 Spyder i 718 Cayman GT4 zapewnia równomierne wytracanie prędkości, które dzięki zastosowaniu dużych, aluminiowych stałych zacisków typu monoblok jest odpowiednie w warunkach jazdy torowej. Na życzenie dostępne są hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Nowością w przypadku 718 Spyder jest zastosowanie opon o ultrawysokich osiągach (UHP), specjalnie przystosowanych do wymogów samochodów Porsche. Stanowią one element całościowego pakietu, który sprawia, że na północnej pętli toru Nürburgring 718 Cayman GT4 wypada śpiewająco: 20,6-kilometrowy odcinek toru pokonuje w czasie o ponad 10 s krótszym od swojego poprzednika.

Nowe Porsche 718 Spyder oraz 718 Cayman GT4 można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od 456 tys. zł za 718 Spyder i od 478 tys. zł za 718 Cayman GT4.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!