Porsche wzmacnia zespół kierowców

LeadPhoto Porsche wzmacnia zespół kierowców
Podczas gali mistrzów sportu motorowego Night of Champions w Weissach Porsche oddało hołd wspaniałym osiągnięciom swoich zespołów i kierowców w 2016 r. Z tej okazji ogłoszono również nowy skład kierowców na sezon 2017.
Content

919 Hybrid: nowe załogi kierowców dla pojazdów z numerami startowymi 1 i 2

W 2017 r. zespół Porsche Motorsport LMP jako obrońca tytułu powraca do Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC). W dziewięciu rundach mistrzostw po raz kolejny wystartują dwa egzemplarze Porsche 919 Hybrid z numerami startowymi 1 i 2. Największa zmiana w obu samochodach wyścigowych LMP1 nastąpi w kokpitach. Po odejściu ze składu kierowców LMP1 Romaina Dumasa, Marca Lieba i Marka Webbera do ekipy dołączy trzech nowych zawodników. Dwóch z nich to aktualni kierowcy fabryczni Porsche: Nowozelandczyk Earl Bamber (26 lat) oraz Brytyjczyk Nick Tandy (32 lata). Obaj mają już bogate doświadczenie za kierownicą 919 Hybrid. W 2015 r. połączyli siły z kierowcą Formuły 1 Nico Hülkenbergiem i za sterami trzeciego Porsche LMP1 wspólnie wystartowali w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, odnosząc imponujące zwycięstwo. Trzeci zawodnik, 35-letni André Lotterer, trzykrotnie wchodził na najwyższe miejsce na podium Le Mans, a w 2012 r. zdobył mistrzostwo świata WEC jako kierowca fabryczny Audi. Lotterer i Tandy podzielą kokpit Porsche 919 Hybrid #1 z aktualnym mistrzem świata WEC, 32-letnim Neelem Janim. W kokpicie samochodu z numerem 2 do dwóch Nowozelandczyków – Earla Bambera oraz 27-letniego Brendona Hartleya – dołączy 35-letni Timo Bernhard z Niemiec. Systematyczny rozwój sprawia, że przyszłoroczna „919” będzie reprezentować kolejny etap swojej ewolucji technologicznej – otrzyma całkiem nową kolorystykę, zoptymalizowany pakiet aerodynamiczny i przejdzie kompleksowy przegląd niemal wszystkich podzespołów. Pojazd zostanie oficjalnie zaprezentowany 23 marca 2017 r., podczas prologu WEC, który po raz pierwszy odbędzie się na włoskim torze Monza.

Trzech nowych kierowców fabrycznych w klasie GT

Ponieważ Earl Bamber i Nick Tandy przenoszą się do sekcji LMP1 i wracają do fabrycznej ekipy mistrzostw WEC, ich miejsca zajmują nowi zawodnicy. Za kierownicę 911 powraca 35-letni Niemiec Dirk Werner, doświadczony kierowca Porsche. Samochodami tej marki Werner ścigał się w latach 2004-2009. W tym czasie zdobył puchar Porsche Carrera Cup Deutschland (2006 r.), wygrał mistrzostwo GT w serii Grand Am (2007 i 2009 r.), a w 2009 r. otrzymał puchar Porsche Cup dla najlepszego prywatnego kierowcy. Od 2010 do 2016 r. pracował jako kierowca fabryczny BMW, rywalizując w różnych seriach wyścigowych, m.in. DTM oraz IMSA Weathertech Sportscar Championship. 25-letni Belg Laurens Vanthoor w 2010 r. wygrał Grand Prix Formuły 3 w Makau, trzy lata później zdobył tytuł mistrza FIA GT Series, a następnie odniósł szereg zwycięstw w wyścigach długodystansowych: w 2014 r. w 24-godzinnym maratonie na torze Spa, w 2015 r. w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu i 12-godzinnym na torze Sepang oraz w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Dwa tygodnie temu kierowca Audi triumfował w Pucharze Świata FIA GT w Makau. 24-letni Niemiec Sven Müller awansował na kierowcę fabrycznego z pozycji Juniora Porsche. Przez trzy lata szkolił się na profesjonalnego kierowcę wyścigowego w szeregach Porsche. W 2016 r. zdobył niemiecki puchar Porsche Carrera Cup oraz międzynarodowy Porsche Mobil 1 Supercup.

Fabryczny skład Porsche z misją zdobycia tytułów w Mistrzostwach Świata FIA WEC GT 2017

Poza startami w klasie LMP1 w przyszłorocznych mistrzostwach FIA WEC Porsche wystawi również fabryczny skład rywalizujący o przyznawane po raz pierwszy tytuły mistrzów świata GT dla najlepszego kierowcy oraz najbardziej uznanego producenta. „To znaczący wzrost naszego zaangażowania w sporty motorowe – i sygnał, że wybraliśmy właściwą platformę do rywalizacji w mistrzostwach WEC” – powiedział Michael Steiner, Członek Zarządu Porsche AG ds. badań i rozwoju. W klasie GTE-Pro zespół Porsche Motorsport GT wypuści dwie nowe „911” RSR. Wiadomo już, że wśród ich kierowców będą: Michael Christensen (26 lat), Frédéric Makowiecki (36 lat) oraz Richard Lietz (33 lata).

W USA Porsche chce wygrać tytuły mistrzowskie z pomocą dwóch „911” RSR

W przyszłym sezonie Porsche po raz czwarty wystawi fabryczny zespół w najważniejszej amerykańskiej serii wyścigów samochodów – IMSA Weathertech SportsCar Championship. Podobnie jak w mistrzostwach FIA WEC, tak i tu zespół Porsche Motorsport GT będzie dysponować dwoma zupełnie nowymi egzemplarzami 911 RSR. Kokpit samochodu z numerem 911 podzielą Patrick Pilet (35 lat) i Dirk Werner (35 lat). W czasie wyjątkowo długich zmagań, takich jak 24-godzinny maraton na torze Daytona, 12-godzinny wyścig na torze Sebring, Watkins Glen i Petit Le Mans, duet wesprze Richard Lietz. Za kierownicą auta z numerem 912 na stałe zasiądą Kévin Estre (28 lat) i Laurens Vanthoor, a w czterech długodystansowych klasykach dołączy do nich Richard Lietz. Pierwsza runda przyszłego sezonu, 24-godzinny wyścig na torze Daytona, odbędzie się 28 stycznia 2017 r.

Porsche restrukturyzuje program rozwoju młodych talentów

Swój udany program Juniorów Porsche producent z Zuffenhausen uzupełnia o kolejny moduł: dzięki imponującym sukcesom Włoch Matteo Cairoli (20 lat) oraz Francuz Mathieu Jaminet (22 lata) otrzymują dalsze finansowanie i wparcie jako „Młodzi Profesjonaliści”, wspierający zespoły klientów w ich międzynarodowych startach w wyścigach GT. W 2017 r. do grupy Juniorów Porsche dołączy trzech młodych kierowców: Dennis Olsen (20 lat) z Norwegii i Australijczyk Matt Campbell (21 lat) wezmą udział w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, a debiutant w klasie GT – 18-letni Thomas Preining z Austrii – przystąpi do rywalizacji w pucharze Porsche Carrera Cup Deutschland.

Robert Renauer wygrywa Porsche Cup

Zwycięzcą tegorocznego pucharu Porsche Cup – nagrody dla najlepszego prywatnego kierowcy Porsche – jest niemiecki kierowca wyścigowy Robert Renauer (31 lat). Swoje upragnione trofeum odebrał z rąk Przewodniczącego Rady Nadzorczej Porsche AG, dra Wolfganga Porsche, dostał też Porsche 911 o wartości 120 tysięcy euro. Dzięki swoim sukcesom w seriach ADAC GT Masters, European Le Mans Series oraz 24-Hour International Endurance Series za kierownicą różnych samochodów wyścigowych Porsche w całym sezonie 2016 zdobył 7355 punktów. Drugie miejsce zajął Christian Ried z Niemiec, który może liczyć na nagrodę pieniężną w wysokości 30 tysięcy euro. Daniel Diaz-Varela z Hiszpanii za trzecie miejsce otrzymał 25 tysięcy euro. Nagrody Porsche Cup przyznawane są od 1970 r. na bazie pomysłu Ferry'ego Porsche.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!