Z wyników firmy za pierwsze półrocze zadowolony jest Detlev von Platen, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Jak podkreśla, wysoki poziom dostaw uzyskany w roku ubiegłym posłużył za określenie celu na rok 2016. Pierwszorzędne znaczenie ma teraz konsolidacja naszych rynków zbytu. Z uwagi na to, że największą sprzedaż notujemy na terenie USA, Chin i Europy, dysponujemy bardzo mocną pozycją wyjściową i jesteśmy w dużym stopniu niezależni od wahań na poszczególnych rynkach – powiedział von Platen.
Imponujące, dwucyfrowe wzrosty wygenerowały modele Cayman i Boxster: pierwszy z nich znalazł 6115 nabywców, a drugi – 6740. W porównaniu z pierwszym półroczem 2015 znaczący przyrost popytu odnotowano również w przypadku modeli Macan (+11%, 45 086 dostarczonych aut) oraz 911 (+10%, 18 579 egzemplarzy). Z uwagi na zbliżającą się zmianę modelu sprzedaż Gran Turismo Panamera była niższa od notowanej w analogicznym okresie ubiegłego roku. „Opinie, które zbieramy po niedawanej premierze nowej generacji modelu Panamera, są jednoznacznie pozytywne. Spodziewamy się po nim znacznego przyspieszenia sprzedażowego” – oświadczył von Platen. Zamówienia na nową odsłonę Gran Turismo Panamera można składać od 28 czerwca; samochody będą dostępne u dealerów od listopada. W styczniu 2017 roku model pojawi się w USA i Chinach.
Największym pojedynczym rynkiem po raz kolejny okazały się Chiny: w pierwszej połowie 2016 roku dostarczono tam 30 440 nowych samochodów Porsche. Na drugie w kolejności Stany Zjednoczone przypada 26 708 egzemplarzy. Także popyt w Europie przewyższył wysoki poziom dostaw zanotowany w roku ubiegłym – od stycznia do czerwca klienci odebrali tu 40 646 nowe auta, o 5% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na rynku niemieckim sprzedaż wzrosła o 2%, do 15 299 sztuk.