Porsche zaczyna sezon miejscem na podium

LeadPhoto Porsche zaczyna sezon miejscem na podium
Ruszył kolejny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych FIA (WEC). W wyścigu na torze Spa-Francorchamps ekipa GT Porsche zajęła drugie i czwarte miejsce. Francuz Kévin Estre i Duńczyk Michael Christensen w samochodzie #92 otarli się o pierwsze zwycięstwo nowego 911 RSR w serii WEC i dojechali do mety na drugiej pozycji.
Content

W trakcie pierwszej rundy 15-miesięcznego supersezonu niebo było bezchmurne, a temperatura powietrza wynosiła 23 stopnie Celsjusza. W klasie GTE-Pro przez sześć godzin i 148 okrążeń walczyło ze sobą dziesięć maszyn pięciu producentów. Zmagania zawodników śledziło 63 tysiące widzów.

Drugie i czwarte miejsce Porsche
Podczas otwarcia sezonu na słynnym torze w Ardenach fani byli świadkami zaciętych pojedynków o miejsca, efektownych manewrów wyprzedzania oraz kilku faz neutralizacji. Bruni i Lietz zaczęli wyścig z trzeciej pozycji, ale w ciągu niespełna 2 godzin ich 911 RSR wysunęło się na prowadzenie, oddając je dopiero tuż przed metą. Duet Estre/Christensen w bliźniaczym samochodzie maksymalnie wykorzystał burzliwy start i awansował z czwartego na trzecie miejsce. Po ostatnim pit stopie Christensen, jako ostatni kierowca, przeskoczył na drugą lokatę.


Pozostałe drużyny
Cztery inne egzemplarze Porsche 911 RSR startowały w kategorii GTE-Am. Samochód #77 w barwach Dempsey Proton Racing, z ekipą kierowców w składzie: Matt Campbell (Australia), Christian Ried (Niemcy) oraz Julien Andlauer (Francja), zajął czwarte miejsce. Jako szósta dotarła do mety druga maszyna, z numerem #88, prowadzona przez: Khaleda Al-Qubaisiego (Zjednoczone Emiraty Arabskie), Matteo Cairoliego (Włochy) i Giorgio Rodę (Włochy). Tuż za nimi uplasowali się Alex Davison (Australia), Ben Barker oraz Michael Wainwright (obaj z Wielkiej Brytanii) w samochodzie Gulf Racing. Dziewiąte miejsce zajął nowy zespół Project 1 z zawodnikami: Patrickem Lindseyem (USA), Egidio Perfettim (Norwegia) oraz fabrycznym kierowcą Porsche Jörgem Bergmeisterem (Niemcy).

Druga runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) odbędzie się 16-17 czerwca w Le Mans we Francji. Przed 24-godzinnym odcinkiem zaplanowano jeszcze dzień testów (3 czerwca). 

Wyniki wyścigu
Klasa GTE-Pro
1. Mücke/Pla/Johnson (D/F/USA), Ford GT, 148 okrążeń
2. Christensen/Estre (DK/F), Porsche 911 RSR, 148 okrążeń
3. Rigon/Bird (I/GB), Ferrari 488 GTE EVO, 147 okrążeń
4. Lietz/Bruni (A/I), Porsche 911 RSR, 147 okrążeń
5. Blomqvist/da Costa (GB/P), BMW M8 GTE, 146 okrążeń
6. Lynn/Martin/Adam (GB/B/GB), Aston Martin Vantage AMR, 146 okrążeń
7. Soerensen/Thiim/Turner (DK/DK/GB), Aston Martin Vantage AMR, 146 okrążeń
8. Tomczyk/Catsburg (D/NL), BMW M8 GTE, 145 okrążeń
9. Pier Guidi/Calado (I/GB), Ferrari 488 GTE EVO, 139 okrążeń
Nieklasyfikowani: Priaulx/Tincknell/Kanaan (GB/GB/BR), Ford GT

Klasa GTE-Am
1. Dalla Lana/Lamy/Lauda (CDN/P/A), Aston Martin Vantage, 144 okrążenia
2. Yoluc/Alers-Hankey/Eastwood (TR/GB/GB), Aston Martin Vantage, 144 okrążenia
3. Sun Mok/Sawa/Griffin (MAL/J/IRL), Ferrari 488 GTE, 143 okrążenia
4. Ried/Andlauer/Campbell (D/F/AUS), Porsche 911 RSR, 142 okrążenia
5. Ishikawa/Beretta/Cheever (J/MC/I), Ferrari 488 GTE, 142 okrążenia
6. Al Qubaisi/Roda/Cairoli (UAE/I/I), Porsche 911 RSR, 141 okrążeń
7. Wainwright/Barker/Davison (GB/GB/AUS), Porsche 911 RSR, 137 okrążeń
8. Flohr/Castellacci/Fisichella (Ch/I/I), Ferrari 488 GTE, 136 okrążeń
9. Bergmeister/Lindsey/Perfetti (D/USA/N), Porsche 911 RSR, 131 okrążeń

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!