Potężny wzrost sprzedaży Toyoty w Polsce

LeadPhoto Potężny wzrost sprzedaży Toyoty w Polsce
W 2014 roku Toyota była ponownie jedną z najczęściej wybieranych marek motoryzacyjnych w Polsce. Firma odniosła kolejny sukces, rejestrując ponad 7 tys. samochodów osobowych więcej niż przed rokiem (wzrost o 31%). Jest to kolejny z rzędu rok tak spektakularnych wzrostów marki w Polsce. Dzięki stale rosnącemu zainteresowaniu zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych, Toyota ponownie została drugą marką polskiego rynku, wyprzedzając swoich najważniejszych konkurentów.
Content

2014 rok był kontynuacją premier modelowych Toyoty. Po ofensywie kompaktowej i SUV w 2013 roku (nowy Auris, Corolla i RAV4), na rynku debiutowały miejskie modele Toyoty – nowa generacja AYGO i gruntownie zmodernizowany Yaris. Dzięki temu Toyota miała w 2014 roku (i ma obecnie) najnowszą gamę modelową na rynku. Znalazło to odzwierciedlenie w wynikach rejestracji nowych samochodów w Polsce.

Toyota jest drugą najczęściej wybieraną marką motoryzacyjną w Polsce. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował analizę rejestracji nowych samochodów osobowych w 2014 roku. Jak wynika z opracowania, po oczyszczeniu danych z rejestracji czasowych, kolejność kształtuje się następująco:

Miejsce

Marka

Liczba zarejestrowanych samochodów

1

Skoda

40 593

2

Toyota

30 626

3

Volkswagen

29 719

4

Opel

25 758

5

Ford

22 457

6

Kia

16 273

7

Hyundai

14 950

8

Renault

14 160

9

Peugeot

12 212

10

Nissan

11 309

Źródło: Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar

 

Według IBRM Samar, w analizach rejestracji nowych samochodów „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut".

Ponownie hitem polskiego rynku okazał się kompaktowy Auris, który niezmiennie jest liderem swojego segmentu w zakupach klientów indywidualnych. Pozostałymi bestsellerami Toyoty są także miejski Yaris i SUV RAV4. Legenda Toyoty, model Corolla, jest najlepiej sprzedającym się sedanem wszystkich klas w Polsce (3 336 zarejestrowanych egzemplarzy, ponad 1 200 sztuk przewagi nad drugim Volkswagenem Passatem).

2014 był także kolejnym rekordowym rokiem sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty. Na ten rodzaj napędu zdecydowało się 2 520 klientów w Polsce, wybierając przede wszystkim hybrydowe odmiany Aurisa i Yarisa. Względem zeszłego roku modele hybrydowe odnotowały więc 65-procentowy wzrost rejestracji (niemal 1 000 zarejestrowanych egzemplarzy więcej niż przed rokiem). Napęd hybrydowy cieszy się szczególnym zainteresowaniem klientów w modelu Auris, gdzie stanowi już 20% rejestracji.

Łącznie Toyota sprzedała w 2014 roku w Polsce 30 626 samochodów, aż o 7 232 sztuki więcej niż przed rokiem (+31%). Wynik ten odpowiada 9,4-procentowemu udziałowi w rynku. Toyota zakłada utrzymanie wysokiego tempa wzrostu w Polsce także w 2015 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!