Drzwi nie są zamknięte
Podczas rozmowy na wystawie motoryzacyjnej w Detroit dziennikarze CarBuzz.com zapytali Jeffa Brackena, wiceprezesa i dyrektora generalnego Lexus Group o możliwość kontynuacji linii LFA. Bracken odpowiedział: – Potrzebujemy więcej fascynujących samochodów. Nasi dealerzy często pytają nas o następcę LFA (...) Tamten samochód był absolutnie wyjątkowy po względem technologii, mocy i prowadzenia. Nie wykluczałbym tego. Myślę, że jeśli mamy o czynienia z takimi emocjami i tyloma pytaniami o następcę LFA, nie możemy tego zignorować. Te drzwi nie są zamknięte.
Bracken nie podał żadnych szczegółowych informacji na temat planów, ale z jego wypowiedzi można wnioskować, że firma poważnie myśli o kolejnym supersamochodzie.
Historia Lexusa LFA
Prace nad modelem LFA Lexus rozpoczął na początku XXI wieku. Wersję koncepcyjną supersamochodu zaprezentowano w roku 2005, w 2007 zaawansowany prototyp, a wersję przedseryjną w 2008. Produkcja samochodu ruszyła pod koniec 2010 roku i trwała do grudnia 2012, kiedy z taśmy zjechał ostatni, pięćsetny egzemplarz limitowanej serii.
Silnik opracowany we współpracy z Yamahą
Ekskluzywne sportowe coupe wyposażono w lekkie i wytrzymałe nadwozie wykonane w większości z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Do napędu zastosowano opracowany wspólnie z Yamahą specjalnie dla Lexusa LFA wolnossący, dziesięciocylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 412 kW (560 KM) przy 8700 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm przy 6800 obr./min oraz maksymalnych obrotach 9500 obr./min, współpracujący z sekwencyjną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.