Każdego roku branża samochodowa generuje mnóstwo niepotrzebnych odpadów także na poziomie salonów sprzedaży. W końcu każdy salon musi wykorzystywać reklamę zewnętrzną, a więc kolorowe bannery drukowane na wytrzymałym, elastycznym materiale. Poznański dealer postanowił zebrać niepotrzebne materiały reklamowe i uszyć z nich modne torby. Ponieważ fragment banneru jest nieco inny, każda torba jest unikalna i ma inny wzór. Pasek torby wykonany jest ze starego pasa bezpieczeństwa.
Dealer z Wielkopolski do współpracy w tworzeniu funkcjonalnych i użytecznych toreb zaprosił lokalnego przedsiębiorcę Stowarzyszenie Furia, którego misją jest aktywizacja oraz rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnościami.
Szyjąc torby z naszych banerów, ponownie wykorzystujemy surowiec, który trafiłby na wysypisko. W ten sposób chronimy środowisko oraz przedłużamy cykl życia materiałów, które z odpadu stają się funkcjonalnym przedmiotem. Dla naszej firmy ważna jest też możliwość pomocy ludziom z zaburzeniami autystycznymi, którym trudno jest znaleźć pracę, dlatego wybór partnera projektu nie jest przypadkowy i współpracujemy ze Stowarzyszeniem FURIA. Przy okazji sprzedaży toreb wesprzemy także lokalną Fundację na Rzecz Integracji Osób Niepełnosprawnych i Autystycznych FIONA – mówi Joanna Karlik-Knocińska, właścicielka salonów i serwisów Volvo Firma Karlik.
Wielkopolski Dealer Volvo z każdej sprzedanej torby – BANERKI przekaże na rzecz Fundacji FIONA 10 zł. Firma Karlik ma w swoim portfolio także inne inicjatywy upcyklingowe oraz społeczne, jedną z nich jest unikatowa biżuteria pARTs wykonana ze zużytych części Volvo. Zarówno torby, jak i elementy z kolekcji biżuterii pARTs są dostępne w sprzedaży w salonach i serwisach Volvo Firma Karlik oraz na stronie www.karlik-malta.volvocars-partner.pl