Premiera Corolli Touring Sports

LeadPhoto Premiera Corolli Touring Sports
2 października 2018 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutuje nowa Corolla Touring Sports. Kompaktowe kombi dołączy do Corolli Hatchback, która została pokazana po raz pierwszy na targach w Genewie w marcu tego roku.
Content

Gama nowoczesnych napędów
Corolla Touring Sports będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi i jednym silnikiem benzynowym. Jedyny silnik benzynowy 1,2 l z turbodoładowa- niem ma moc 116 KM. Opracowane w technologii TNGA układy hybrydowe to oparty na silniku 1,8 l napęd o mocy 122 KM oraz układ z 2-litrowym silnikiem ołącznej mocy 180 KM. Toyota podkreśla, że drugi z nich to wyjątkowa oferta w seg- mencie – żaden konwencjonalny silnik nie jest w stanie zaoferować jednocześnie tak dużej mocy i tak niskiego spalania.

Platforma GA-C
Producent podkreśla, że udoskonalony napęd hybrydowy 1,8 l opiera się na ci- chej, intuicyjnej, szybko reagującej technologii EV bez ładowania i z niskimi koszta- mi użytkowania. Nowy napęd 2,0 l ma łączyć te zalety, oferując większą dynamikę i przyjemność z jazdy. Atuty obu napędów wzmacnia platforma GA-C, również opra- cowana w technologii Toyota New Global Architecture (TNGA), która zapewnia sta- bilność i pewność prowadzenia dzięki wysokiej sztywności nadwozia i nisko poło-żonemu środkowi ciężkości.

Pewność prowadzenia
Przednie zawieszenie nowej Corolli to sprawdzone kolumny MacPhersona, zaśz tyłu pracuje nowe wielowahaczowe zawieszenie i nowe amortyzatory. Właściwości jezdne mają poprawić również nisko umieszczony silnik, nisko osadzone, wygodne fotele oraz zamontowanie baterii trakcyjnej napędu hybrydowego pod tylną kana- pą. Elementy te dodatkowo obniżają środek ciężkości nowego kombi.

Zaprojektowana w Europie
Corolla z nadwoziem Touring Sports została zaprojektowana w Europie, w nie- dawno otwartym Centrum Designu w Zaventem. Dzięki platformie TNGA nowe kombi nie jest tylko rozbudowanym wariantem Hatchbacka, lecz zaprojektowanym niezależnie modelem. Auto ma rozstaw osi 2700 mm i oferuje najwięcej w segmen- cie miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla Touring Sports będzie dostępna m.in. w czterech dwukolorowych kom- pozycjach nadwozia, które łączą wybrany kolor z czarnym wykończeniem dachu, słupków i otoczenia dolnego grilla na froncie.

Wnętrze
Kabina pasażerska nowej Corolli Touring Sports została zaprojektowana na nowo. Zastosowano w niej nowe materiały, kolory i kompozycje. Szczególną uwagępoświęcono wersjom opracowanym na europejski rynek.

Jednym z atutów platformy GA-C jest niższe mocowanie przednich foteli, które przekłada się na przyjemniejszą, bardziej sportową pozycję za kierownicą oraz do- datkowo obniża środek ciężkości auta. Odległość między przednimi i tylnymi sie- dzeniami wynosi aż 928 mm – duża przestrzeń na tylnej kanapie zwiększa komfort podróży pasażerów siedzących z tyłu. Bagażnik ma pojemność 598 litrów według pomiaru VDA.

Zaawansowane technologie
W wyposażeniu Corolli Touring Sports pojawiły się m.in. pierwsze na świecie cyfrowe zegary na tablicy rozdzielczej z efektem 3D, wyświetlacz na przedniej szy- bie Head-Up Display klasy premium, wysokiej jakości nagłośnienie JBL GreenEdge Premium Sound System, opracowane specjalnie do tego modelu, bezprzewodowaładowarka do telefonu oraz Toyota Touch Multimedia System. Są one dostępne za dopłatą lub w standardzie w wyższych wersjach wyposażenia.

Toyota podkreśla, że nowa Corolla Touring Sports została zaprojektowana, aby spełnić najwyższe wymagania niezależnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe. Samochód w standardzie wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa w pakiecie Toyota Safety Sense nowej generacji

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!