Nowy Tipo już od samego początku został stworzony, jako trójbryłowy sedan, całkowicie nowy samochód, nad którym przez trzy lata pracował specjalny zespół ponad 2000 osób. Często samochody o nadwoziu sedan powstają na bazie modelu hatchback, do którego dodawana jest trzecia bryła, tworząc nie zawsze spójny, całościowy kształt. Nowy samochód Fiata natomiast można określić mianem „zaprojektowany, aby być sedanem" i charakteryzuje go stylistyka, która łączy poszczególne części za pośrednictwem naturalnych i płynnych linii tworzących prawdziwego i dynamicznego sedana. Gdy popatrzymy na model z boku można zauważyć charakterystyczną linię łączącą reflektory przednie ze światłami tylnymi, natomiast przeszklenia tworzą dynamiczny obraz, który daje wrażenie przewiewności i przestronności dla kierowcy i pasażerów.
4,5 metra długości , szerokość 178 cm i wysokość 148 cm oraz 264-centymetrowy rozstaw osi to wymiary nowego „dużego fiata”. Wszystko to jest potwierdzone pokaźnym rozmiarem wnętrza: przestronną kabiną pasażerską, która swobodnie może pomieścić 5 dorosłych pasażerów i pojemnością bagażnika 520 litrów.
Fiat Tipo, będzie wyposażany w dwa silniki benzynowe (1,4 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 110 KM z automatyczną skrzynią biegów) i dwa silniki turbodiesel Multijet II (1,3 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 120 KM). Benzynowe silniki to proste konstrukcje wolnossące, dlatego można śmiało zakładać ich długą żywotność i niskie koszty obsługi.
Teraz czekamy na oficjalną cenę, ale aby auto mogło konkurować z Citroenem C-Elysee czy Peugeotem 301 konieczny jest pułap bazowy rzędu 38 tys. zł.