Premiera flotowa nowego Fiata Tipo w Polsce

LeadPhoto Premiera flotowa nowego Fiata Tipo w Polsce
Po raz pierwszy w Polsce, we wtorek 24 listopada 2015 r. podczas VII edycji Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych - Fleet Market 2015 - Fiat przedstawi model Tipo, nowego kompaktowego sedana zaprojektowanego we Włoszech przez Centrum Stylistyczne Fiata, który będzie oferowany w ponad 40 krajach regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Rozpoczęcie sprzedaży nowego Fiata Tipo w Polsce przewidziane jest w pierwszym kwartale 2016 roku.
Content

Nowy Tipo już od samego początku został stworzony, jako trójbryłowy sedan, całkowicie nowy samochód, nad którym przez trzy lata pracował specjalny zespół ponad 2000 osób. Często samochody o nadwoziu sedan powstają na bazie modelu hatchback, do którego dodawana jest trzecia bryła, tworząc nie zawsze spójny, całościowy kształt. Nowy samochód Fiata natomiast można określić mianem „zaprojektowany, aby być sedanem" i charakteryzuje go stylistyka, która łączy poszczególne części za pośrednictwem naturalnych i płynnych linii tworzących prawdziwego i dynamicznego sedana. Gdy popatrzymy na model z boku można zauważyć charakterystyczną linię łączącą reflektory przednie ze światłami tylnymi, natomiast przeszklenia tworzą dynamiczny obraz, który daje wrażenie przewiewności i przestronności dla kierowcy i pasażerów.

4,5 metra długości , szerokość 178 cm i wysokość 148 cm oraz 264-centymetrowy rozstaw osi to wymiary nowego „dużego fiata”. Wszystko to jest potwierdzone pokaźnym rozmiarem wnętrza: przestronną kabiną pasażerską, która swobodnie może pomieścić 5 dorosłych pasażerów i pojemnością bagażnika 520 litrów.

Fiat Tipo, będzie wyposażany w dwa silniki benzynowe (1,4 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 110 KM z automatyczną skrzynią biegów) i dwa silniki turbodiesel Multijet II (1,3 l o mocy 95 KM i 1,6 l o mocy 120 KM). Benzynowe silniki to proste konstrukcje wolnossące, dlatego można śmiało zakładać ich długą żywotność i niskie koszty obsługi.

Teraz czekamy na oficjalną cenę, ale aby auto mogło konkurować z Citroenem C-Elysee czy Peugeotem 301 konieczny jest pułap bazowy rzędu 38 tys. zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!