Premiera Mazdy MX-5 RF

LeadPhoto Premiera Mazdy MX-5 RF
Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zaprezentowana została po raz pierwszy Mazda MX-5 RF (“retractable fastback”) - wersja ze składanym, sztywnym dachem. Nowa odsłona kultowego roadstera Mazdy - w nowym kolorze - Machine Grey, który zaprojektowano dla modeli w stylu KODO.
Content

Kierownik projektu MX-5:

Posiadanie Mazdy MX-5 zapewnia szereg nowych doznań i stanowi źródło ogromnej radości. Pragniemy, aby ten kompaktowy, sportowy roadster był teraz dostępny dla jeszcze szerszego grona odbiorców, stanowiąc cenne uzupełnienie ich aktywnego stylu życia.

Wiele osób skrycie marzy o posiadaniu roadstera, ale z przyczyn praktycznych często decyduje się na zakup tradycyjnego, zadaszonego pojazdu. To właśnie z myślą o nich w trzeciej generacji modelu MX-5 zadebiutował elektrycznie składany sztywny dach (wersja RHT). Warto przypomnieć, że dwie pierwsze generacje modelu oferowały takie rozwiązanie, ale dopiero w trzeciej generacji stało się ono prawdziwym przebojem, oferując szerszemu gronu nabywców możliwość cieszenia się z jazdy pod gołym niebem. Natomiast w czwartej generacji MX-5, w wersji ze sztywnym dachem, pozostaliśmy wierni strategii, która zakładała jak największą dostępność i funkcjonalność roadstera. Dlatego postanowiliśmy wyjść poza standardowe ramy myślenia i podjęliśmy nowe wyzwania, czego owocem jest zupełnie nowy produkt – Mazda MX-5 RF.

Stylistyka fastback oraz nowy wymiar jazdy roadsterem

Powstanie MX-5 RF było zupełnie nowym przedsięwzięciem, które miało uatrakcyjnić ofertę czwartej generacji modelu i stanowić uzupełnienie wersji z miękkim dachem, wpisując się w tradycję kultowego modelu, oferowanego przez Mazdę od 1989 roku.

Zwyczajowo samochód z miękkim składanym dachem ma być przez większość czasu użytkowany jako kabriolet. Jednak w przypadku modelu MX-5 RF założyliśmy, że jego właściciel będzie częściej podróżował z podniesionym dachem i dlatego początek prac wyznaczyła całkowita zmiana optyki założeń konstrukcyjnych. Naszym celem stało się stworzenie sportowego auta, które z podniesionym dachem miało zachwycać przepięknymi liniami nadwozia fastback oraz oferować zapierające dech w piersiach wrażenia podczas jazdy. Kluczową kwestią było wyznaczenie czynników, dzięki którym model z automatycznie składanych dachem ma szanse stać się prawdziwym „autem kierowcy”. W toku rozważań odeszliśmy od tradycyjnego rozwiązania z dachem całkowicie ukrytym po jego złożeniu i postawiliśmy na stylizację, która jeszcze ekspresyjniej podkreśla legendarną już stylistykę kultowego sportowego modelu. Po podniesieniu dachu w kabinie miała panować wszechogarniająca cisza i wrażenie luksusu, a tylna część konstrukcji dachowej po jego opuszczeniu powinna zapewniać zupełnie nowe i niepowtarzalne wrażenia z jazdy. Obsługa dachu jest niezwykle prosta, użytkownicy będą więc mogli cieszyć się dynamiczna jazdą, niezależnie od warunków atmosferycznych. Jestem przekonany, że MX-5 RF to samochód, którego nie mógłby wyprodukować żaden inny producent poza Mazdą, bowiem tylko w Maździe wszyscy pracownicy zaangażowani w proces tworzenia w tak ambitny sposób traktują nowe wyzwania.

Przyszłość wyznaczona przez dwie wersje MX-5

Wśród fanów motoryzacji Mazda MX-5 od lat cieszy się niesłabnącą popularnością, dzięki czemu już niedługo osiągnie łączny wolumen produkcji na poziomie 1 miliona egzemplarzy. O ile jednak czwarta generacja modelu w wersji z miękkim dachem nastawiona była na intensyfikację legendarnej przyjemności z jazdy lekkim, sportowym autem, o tyle odmiana ze sztywnym dachem – dzięki wyrafinowanej stylistyce nadwozia fastback oraz nowym doznaniom z jazdy bez dachu – mogła się poszczycić własną, niepowtarzalną tożsamością. Mam nadzieję, że premiera modelu MX-5 RF pobudzi ukryte emocje i uśpione marzenia naszych klientów. Liczę również, że dzięki tym dwóm odmianom modelu MX-5 szersze grono odbiorców będzie mogło docenić walory dynamicznej jazdy bez dachu. Aby móc zrealizować te cele, wszyscy w Maździe będziemy nadal ze wszelkich sił tworzyć nowoczesne rozwiązania oparte na tradycji.- Nobuhiro Yamamoto, kierownik projektu Mazda MX-5.

Zmieniona nazwa i stylistyka, niezmiennie wysoka wartość

Po sam koniec cyklu życia trzeciej generacji modelu MX-5 wersja ze składanym sztywnym dachem stanowiła ponad połowę wszystkich sprzedanych egzemplarzy i cieszyła się ogromną popularnością wśród klientów poszukujących dynamicznego i funkcjonalnego samochodu na każdą pogodę.

Jako kolejny reprezentant rodziny MX-5, czwarta generacja modelu w wersji ze składanym sztywnym dachem uosabia kluczową zaletę jaką model nieprzerwanie oferuje od 1989 roku, czyli „ogromną frajdę z jazdy”. Jednocześnie, nowy model imponuje nowoczesną niepowtarzalną stylistyką i zapewnia zupełnie nową jakość doznań z jazdy bez dachu. Tak istotne zmiany wymagały nowej nazwy, która nie tylko miała oddawać charakter tego niezwykłego samochodu, przyciągając nowych klientów, ale także odzwierciedlać typowe cechy MX-5, za które pokochali ją dotychczasowi fani.

Zdecydowaliśmy się na MX-5 RF, bowiem nazwa ta zawiera w sobie informację o składanym sztywnym dachu oraz stylistyce fastback i z pewnością przemawiać będzie do wszystkich entuzjastów motoryzacji i kierowców.

Ta sama filozofia. Nowa stylistyka. Mazda MX-5 RF*.

* „RF” oznacza „Retractable Fastback” (pojazd z nadwoziem typu fastback i składanym dachem).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!