Premiera Toyoty Prius 4. generacji we Frankfurcie

LeadPhoto Premiera Toyoty Prius 4. generacji we Frankfurcie
Podczas Frankfurt Motor Show debiutuje najbardziej przełomowy model tegorocznej edycji targów. Toyota Prius czwartej generacji jest kamieniem milowym w rozwoju technologii hybrydowej. Nowa odsłona flagowej hybrydy Toyoty to pierwszy model zbudowany według nowej doktryny „Toyota New Global Architecture” (TNGA).
Content

Nowy Prius ustanawia nowe standardy pod względem zużycia paliwa, emisji spalin i wydajności. Udoskonalony napęd hybrydowy korzysta z najnowszych osiągnięć technicznych, jednocześnie czerpiąc z dorobku poprzednich generacji. Prius pozostaje ambasadorem wiodących technologii Toyoty, prezentującym najnowsze rozwiązania zapewniające większe bezpieczeństwo, osiągi i komfort.

Debiutujący Prius czwartej generacji stanowi największy przełom w rozwoju napędu hybrydowego od czasu pojawienia się pierwszego Priusa w 1997 roku. Nowy Prius wyróżnia się mniejszym o 18% zużyciem paliwa (według standardu New European Cycle, NEDC), co oznacza analogiczne zmniejszenie emisji CO2. Nowy Prius ma także lepsze osiągi i daje większą radość z jazdy. Przyspiesza bardziej płynnie, a przy tym jest cichszy, zwłaszcza przy większych prędkościach.

Nowy napęd hybrydowy

Nowy Prius wprowadza na rynek kolejną generację napędów hybrydowych Toyoty. Poprawia ona wartości wszystkich parametrów, które zapewniły hybrydowemu napędowi Toyoty popularność na całym świecie: bardzo małe zużycie paliwa i ogromną łatwość prowadzenia samochodu.

Napęd hybrydowy nowej generacji jest mniejszy i lżejszy, a przy tym tańszy. Akumulator odznacza się większą gęstością energii, co oznacza większą moc oraz pojemność przy mniejszych wymiarach i masie.

Silniki elektryczne są mniejsze i mają lepszy stosunek mocy do masy. Sprawność termodynamiczna silnika spalinowego w nowej generacji została zwiększona do 40%, co jest najwyższą w świecie wartością dla silników benzynowych.

Efektem wszystkich tych udoskonaleń jest o 18%* mniejsze zużycie paliwa w stosunku do dotychczasowego modelu.

Platforma TNGA

Nowy Prius jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie TNGA. Nowa architektura ma znaczący wpływ na radość z jazdy, zapewniając Priusowi niżej położony środek ciężkości w porównaniu z obecnym modelem. Platforma TNGA zapewnia też kierowcy lepszą pozycję za kierownicą.

Konstrukcja nadwozia jest o 60% bardziej sztywna dzięki większemu wykorzystaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniu wytrzymałości środkowych słupków. Efektem jest bardziej precyzyjne prowadzenie i lepsze panowanie nad kierownicą bez konieczności usztywniania zawieszenia. Auto zyskało na dynamice, uzyskując lepsze osiągi. Nowe zawieszenie tylnych kół z podwójnymi wahaczami w porównaniu z obecnym modelem trzykrotnie ogranicza intensywność wstrząsów podczas jazdy po nierównych drogach.

Większe bezpieczeństwo

Nowy Prius zapewnia kierowcy znacznie szersze i głębsze pole widzenia niż dotychczasowy model. Dzięki poszerzonej krzywiźnie tylnej szyby lepsza jest również widoczność do tyłu. Platforma została zoptymalizowana pod kątem bezpieczeństwa zderzeniowego, co potwierdzają niezależne testy instytucji takich jak Euro NCAP.

Dzięki wprowadzeniu systemu Toyota Safety Sense (TSS), nowy Prius przynosi istotny postęp w dziedzinie bezpieczeństwa aktywnego i biernego. TSS został w Priusie rozszerzony o korzystający z radaru aktywny tempomat i system antykolizyjny wzbogacony o funkcję wykrywania pieszych. Na Toyota Safety Sense składają się ponadto układ zapobiegania zderzeniom (Pre-Collision System), układ ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Alert), automatyczne światła drogowe i układ rozpoznawania znaków drogowych.

Stylistyka

Nowy Prius robi wrażenie niepowtarzalną stylistyką i wysoką jakością. Nadwozie, jednocześnie muskularne i aerodynamiczne, łączy estetyczne emocje z osiągnięciami techniki, w pełni wykorzystując możliwości, jakie daje obniżony środek ciężkości pojazdu.

Koncepcja stylistyczna nadwozia nowego Priusa opiera się na kontrastach krzywizn z płaszczyznami. Wygląd przodu kształtem obniżonej maski wyraźnie podkreśla nowatorstwo i znakomite osiągi.

Kształt tyłu jest zaakcentowany zdecydowaną linią biegnącą od spojlera po zderzak, podkreślającą mocną sylwetkę samochodu. Wąskie, wyraźnie zarysowane tylne lampy zespolone przeniesiono ku zewnętrznym krawędziom, eksponując linię czerwonych świateł LED.

Z profilu sylwetka Priusa robi wrażenie zwinnej i atletycznej. Platforma TNGA umożliwiła jej wyraźne obniżenie, dające bardziej dynamiczny wygląd. Wysokość nadwozia zmniejszono w stosunku do dotychczasowego modelu o 20 mm do 1470 mm. Nowy model zachowuje rozstaw kół poprzedniego Priusa (2700 mm), nadwozie jest jednak o 60 mm dłuższe (4540 mm) i o 15 mm szersze (1760 mm). Toyota przygotowała dla nowego Priusa paletę 7 żywych kolorów, w tym nowy odcień o nazwie Emotional Red.

Wnętrze

Użycie TNGA pozwoliło zaprojektować bardziej przestronne, bogato wyposażone wnętrze, zapewniające wygodniejszą pozycję kierowcy i komfort pasażerów. Dzięki zastosowaniu mniejszego akumulatora oraz nowego zawieszenia tylnej osi z podwójnymi wahaczami udało się również powiększyć przestrzeń ładunkową. Motywem przewodnim wnętrza jest spokój umysłu („Peace of Mind”)/

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!