Premiery na targach motoryzacyjnych: Porsche Taycan 4S, Macan Turbo i 99X Electric debiutują w Kalifornii

LeadPhoto Premiery na targach motoryzacyjnych: Porsche Taycan 4S, Macan Turbo i 99X Electric debiutują w Kalifornii
Podczas salonu samochodowego w Los Angeles, 20 listopada 2019 r., swoją północnoamerykańską premierę świętuje Porsche Taycan. Głównym „bohaterem" stoiska Porsche w Los Angeles będzie nowy Taycan 4S, który staje się teraz bazowym wariantem tej serii modelowej, dotąd obejmującej odmiany Taycan Turbo i Taycan Turbo S. Taycan 4S jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora: wersja z akumulatorem Performance generuje do 390 kW (530 KM), a Performance Plus – do 420 kW (571 KM) mocy w trybie overboost.
Content

Kalifornia - drugi dom Porsche
„Rok temu zaprezentowaliśmy w Los Angeles nową generację 911" – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „Teraz w jej ślady idzie Taycan – pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche. Kalifornia od dekad jest dla Porsche drugim domem. To właśnie tu znajduje się największa na świecie baza fanów 911. Wraz z modelem Taycan łączymy naszą przeszłość z przyszłością i będziemy kontynuować historię sukcesu Porsche".

Oprócz modelu Taycan producent wybrał salon samochodowy w Los Angeles także jako miejsce lokalnej premiery nowego wariantu Macan Turbo, który z mocą 440 KM bierze na siebie rolę flagowego samochodu w gamie kompaktowych SUV-ów Porsche. Równolegle z debiutem marki w Formule E w dniach 22 i 23 listopada 2019 r. na targach prezentowane będzie również Porsche 99X Electric – pierwszy elektryczny samochód wyścigowy producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen.

Trzeci wariant sportowego elektryka
Taycan 4S dołącza do odmian Taycan Turbo S i Taycan Turbo, stając się nowym bazowym wariantem elektrycznej serii modelowej. Standardowo montowany jest w nim jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto, natomiast jako opcja dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus (pojemność brutto 93,4 kWh), znany już z odmian Taycan Turbo S i Taycan Turbo.

Z tego względu odpowiednio różnią się moc i zasięg samochodu. Z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 390 kW (530 KM), a z Performance Plus – do 420 kW (571 KM). Oba warianty przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s i rozwijają maksymalną prędkość 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus (w każdym przypadku – zgodnie z WLTP). Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).

Porsche 99X Electric: pierwszy wyścig w Formule E
Po ponad 30 latach Porsche wraca do formuły wyścigowej. Wraz z bolidem Porsche 99X Electric producent rozpoczyna starty fabrycznej ekipy w Mistrzostwach Świata Formuły E ABB FIA 2019/2020. Powiązana z tym reorganizacja zaangażowania w sport motorowy wynika ze Strategii Porsche 2025, w której uwzględniono zarówno purystyczne, drogowe auta sportowe typu GT, jak i samochody sportowe z napędem całkowicie elektrycznym. Reprezentacja, a nawet sukces w sporcie motorowym w przypadku pojazdów wyścigowych na prąd stanowi ważną część firmowej strategii „Mission E".

Porsche 99X Electric będzie służyć także jako platforma rozwojowa dla przyszłych seryjnych aut sportowych na prąd. Sercem tego w pełni elektrycznego bolidu jest zespół napędowy Porsche E-Performance Powertrain, którego rozwój odgrywa główną rolę od samego początku projektu. Przepisy Formuły E określają standardowe podwozie oraz akumulator, natomiast technika napędu zostaje już opracowana przez producenta.

W połowie października zespół Formuły E TAG Heuer Porsche przeprowadził intensywne trzydniowe testy na torze Ricardo Tormo pod Walencją. Po raz pierwszy spotkał się wówczas na torze ze wszystkimi pozostałymi zespołami rywalizującymi w 6. sezonie Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA 2019/2020. Testy pozwoliły zdobyć cenne doświadczenia zarówno fabrycznej ekipie, jak i jej dwóm regularnym kierowcom: Neelowi Janiemu i André Lottererowi.

Pierwsze dwa starty zespołu Formuły E TAG Heuer Porsche odbędą się w ramach Ad Diriyah ePrix, rozgrywanego na obrzeżach Rijadu (Arabia Saudyjska) w dniach 22 i 23 listopada 2019 r..

Porsche w USA
Stany Zjednoczone to drugi co do wielkości rynek zbytu Porsche. W 2018 r. producent dostarczył tam ponad 57 tys. pojazdów, odnotowując wzrost dziewiąty rok z rzędu. W bieżącym roku finansowym tendencja również jest pozytywna – w ciągu pierwszych 9 miesięcy klienci odebrali 45 062 samochody, czyli o 6% więcej niż w analogicznym okresie 2018 r.

Konferencja prasowa Porsche podczas LA Auto Show będzie transmitowana na żywo na NewsTV.porsche.com, 20 listopada w godzinach od 18:50 do 19:15 (CET).

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!