Premiery Volkswagena podczas Poznań Motor Show

LeadPhoto Premiery Volkswagena podczas Poznań Motor Show
Podczas tegorocznej edycji Poznań Motor Show (9-12 kwietnia) – największych targów motoryzacyjnych w Polsce, które w ubiegłym roku odwiedziło blisko 100 tys. osób – Volkswagen po raz pierwszy zaprezentuje polskiej publiczności trzy nowe modele: Golfa GTE, Passata GTE i odnowionego Sharana. Volkswagen zaprezentuje 20 najnowszych modeli na powierzchni tysiąca metrów kwadratowych w hali 3a. W sumie, swoje najnowsze samochody, motocykle i produkty związane z motoryzacją przedstawi aż 200 wystawców.
Content

Hybrydowe Volkswageny – Golf GTE i Passat GTE – swój debiut na międzynarodowej arenie miały pod koniec ubiegłego roku, podczas salonu samochodowego w Paryżu. Odnowionego Sharana Volkswagen zaprezentował po raz pierwszy na początku marca, w czasie salonu samochodowego w Genewie.

Golf GTE, sportowy jak legendarne Golfy – GTI i GTD, w czasie jazdy dostarcza wielu emocji, a po wciśnięciu przycisku może poruszać się wykorzystując napęd wyłącznie elektryczny. Stylizacja nadwozia, elementy wyposażenia i charakter Golfa GTE zostały bezpośrednio przeniesione z usportowionych odmian Golfa.

Hybrydowy Golf GTE jest napędzany 1,4-litrowym silnikiem benzynowym (z turbodoładowaniem i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) o mocy 150 KM oraz silnikiem elektrycznym o mocy 102 KM.
W skład zespołu napędowego wchodzi również, specjalnie przygotowana dla modeli hybrydowych, 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Łączna moc zespołu napędowego Golfa GTE wynosi 204 KM. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa Golfa GTE wynoszące zaledwie 1,5 l/100 km. Zasięg na napędzie wyłącznie elektrycznym wynosi 50 kilometrów, zasięg całkowity to około 940 km. Jednocześnie, po włączeniu trybu GTE – kiedy jest wykorzystywana pełna moc silnika TSI – Golf GTE przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s i rozwija prędkość maksymalną 222 km/h. Zasilany wyłącznie silnikiem elektrycznym Golf GTE rozpędza się do maksymalnie 130 km/h.

Hybrydowy układ napędowy Passata GTE również składa się z silnika benzynowego z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem oraz z silnika elektrycznego zasilanego energią z baterii litowo-jonowej. Bateria umożliwia Passatowi GTE przejechanie na napędzie wyłącznie elektrycznym nawet 50 km. Jednostka napędowa 1.4 TSI w Passacie GTE rozwija moc 156 KM, a silnik elektryczny – 115 KM. Maksymalny moment obrotowy hybrydowego zespołu napędu wynosi 400 Nm. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozwija prędkość maksymalną ponad 220 km/h, w trybie elektrycznym – 130 km/h. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i maksymalnie naładowanej baterii zasięg hybrydowego Passata wystarcza na pokonanie trasy z Gdańska do Budapesztu bez tankowania.

Są dwa sposoby zewnętrznego ładowania baterii Passata poprzez gniazdo wbudowane w osłonę chłodnicy. Pierwszy sposób polega na użyciu seryjnego przewodu do ładowania i podłączenie go do gniazda instalacji o napięciu 230 V. W takim przypadku – przy mocy ładowania, wynoszącej 2,3 kW prądu zmiennego (AC) – naładowanie całkowicie rozładowanej baterii do 100% trwa 4 godziny i 15 minut. Drugi sposób skraca czas ładowania do 2 godzin i 30 minut i wymaga ładowania za pośrednictwem tzw. Wallboxa.

Na pokładzie odnowionego Sharana, którego sprzedano dotąd w liczbie ponad 800.000 egzemplarzy, znalazły się liczne systemy poprawiające bezpieczeństwo i komfort. Niektóre z nich są niespotykane w tej klasie samochodów. Całkowicie zmienione zostały systemy multimedialne Sharana – po raz pierwszy w tym aucie dostępne będą aplikacje „MirrorLink”, „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google).

Wszystkie jednostki napędowe są wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i w turbosprężarkę, są oszczędniejsze nawet o 15% w porównaniu z silnikami poprzedniego modelu i spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dwa nowe silniki TSI uzyskują moc 150 KM oraz 220 KM. Nowe jednostki TDI są dostępne w trzech wariantach mocy: 115 KM, 150 KM i 184 KM. Za wyjątkiem najsłabszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG). W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia biegów DSG należy do wyposażenia seryjnego. Sharan, napędzany jednostką napędową TDI o mocy 150 KM, może być wyposażony w stały napęd na cztery koła 4MOTION.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!