Przejazd autonomicznego Citroëna przez bramkę autostradową

LeadPhoto Przejazd autonomicznego Citroëna przez bramkę autostradową
Dwa tygodnie temu, w środę o 10.30 na autostradzie zarządzanej przez VINCI Autoroutes, autonomiczny samochód po raz pierwszy samodzielnie przejechał przez autostradowy punkt poboru opłat.
Content

Samochód autonomiczny Citroën C4 Picasso, opracowany przez Grupę PSA, przejechał przez największy w Europie punkt poboru opłat w Saint-Arnoult-en-Yvelines we Francji. Przejazd odbył się bez jakiegokolwiek udziału kierowcy, wyłącznie za sprawą specjalnego systemu komunikacji między samochodem a inteligentną infrastrukturą drogową. Ten udany eksperyment, przeprowadzony w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego, ma kluczowe znaczenie na drodze do upowszechniania samochodów autonomicznych z funkcjami poziomu 4 (mind off - bez udziału kierowcy). Przejazd wieńczy, rozpoczęty w 2016 roku, program rozwojowy i umacnia współpracę między dwoma ważnymi podmiotami ze świata transportu samochodowego: Grupą PSA, producentem samochodów, będącym w awangardzie zaawansowanych technologii oraz VINCI Autoroutes, największym operatorem infrastruktury drogowej w Europie i liderem w tym sektorze w zakresie nowych rozwiązań dla indywidualnych środków transportu. Jest to pierwszy, ważny krok w tworzeniu systemów komunikacji między samochodami autonomicznymi a niezbędnymi dla ich upowszechnienia nowymi generacjami inteligentnej infrastruktury drogowej.

Przejazd przez bramkę autostradową to złożona operacja o strategicznym znaczeniu

W przypadku samochodu autonomicznego przejazd przez bramkę autostradową jest złożoną operacją. Wymaga umiejętności zapanowania nad chaotycznym ruchem samochodów, które w sposób przypadkowy kierują się do poszczególnych stanowisk, jak również właściwego pokierowania samochodem autonomicznym w strefie bez oznakowania poziomego.

Chodzi również o wytyczenie trasy samochodu autonomicznego w taki sposób, aby automatycznie dojechał do odpowiednio wyposażonego stanowiska poboru opłat, mierzącego jedynie 3 metry szerokości. Ponadto samochód autonomiczny musi potrafić właściwie zareagować na wszelkie nieprzewidziane sytuacje, jakie mogą się zdarzyć przy przejeździe przez bramkę.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!