Przestronny i sportowy: nowy Opel Insignia Sports Tourer

LeadPhoto Przestronny i sportowy: nowy Opel Insignia Sports Tourer
Nowy Opel Insignia Sports Tourer posiada przestronne nadwozie o sportowej sylwetce dużego coupé oraz oferuje bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Druga generacja Insignii posiada bagażnik o pojemności do 1640 litrów, czyli o ponad 100 litrów większym niż w poprzedniej generacji oraz rozwiązania, takie jak matrycowe reflektory Opel IntelliLux LED®, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę czy wyświetlacz projekcyjny HUD (Head‑up Display). Ponadto Insignia jest wyposażona w opcje łączności pozwalające na zintegrowanie smartfona z pokładowym systemem multimedialnym, a także w nowe funkcje systemu Opel OnStar, czyli osobistego asystenta, umożliwiającego między innymi skorzystanie z pomocy doradcy OnStar przy rezerwacji hotelu. Nowy flagowy model jest również pierwszym samochodem produkowanym w Rüsselsheim z ośmiobiegową automatyczną przekładnią, kamerą 360° i inteligentnym napędem na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego.
Content

Nowy Opel Insignia Sports Tourer będzie miał swoją światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 7 marca, a rozpoczęcie przyjmowania zamówień rozpocznie się jeszcze w lutym.

Nowy Opel Insignia Sports Tourer jest nawet o 200 kilogramów lżejszy od poprzednika — w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia. Zmniejszenie masy było możliwe dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i efektywnej konstrukcji nadwozia. W połączeniu z niżej osadzonym fotelem kierowcy przekłada się to na większą dynamikę jazdy.

Nasz nowy flagowy model jest bogato wyposażony w nowoczesną technologię dla każdego. Poszczególne rozwiązania oferowane w przystępnej cenie zwiększają bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wnętrze jest wyjątkowo przestronne. Czy to w podróży służbowej, czy podczas jazdy rekreacyjnej nowa Insignia Sports Tourer zaspokoi praktycznie wszystkie wymagania, jakie można stawiać takiemu środkowi transportu. Ilość przestrzeni w najnowszym kombi z Rüsselsheim jest wręcz kosmiczna! To samo można chyba powiedzieć o wrażeniach z jazdy i dynamice. Samochód jest znacznie lżejszy od poprzedniego modelu i jest wyposażony w zawieszenie FlexRide najnowszej generacji — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann.

Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę: większy komfort i bezpieczeństwo

Nowa Insignia Sports Tourer jest wyposażona w te same rozwiązania, które zastosowano w sedanie Grand Sport. Do najważniejszych z nich należy kolejna generacja matrycowych reflektorów adaptacyjnych Opel IntelliLux LED®, które charakteryzują się szybszym i bardziej precyzyjnym działaniem niż poprzednia generacja tego systemu. Do poprawy bezpieczeństwa przyczynia się asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy. Nowa Insignia jest również pierwszym Oplem z aktywną pokrywą silnika. W przypadku kolizji maska unosi się w ciągu kilku milisekund, aby skuteczniej odseparować pieszego od twardych elementów w komorze silnika.

Opcjonalne ergonomiczne fotele z atestem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy. Ponadto dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie są podgrzewane — podobnie jak przednia szyba pojazdu. Duże, panoramiczne okno dachowe pozwala obserwować niebo. Korzystanie z bagażnika jest bezdotykowe. Tylną klapę w Insignii Sports Tourer można otworzyć i zamknąć, wykonując odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem.

Coś dla oka: Insignia Sports Tourer w skórze Monzy Concept

W nowej Insignii Grand Sport widać wiele nawiązań do sportowej sylwetki modelu Monza Concept, ale w Insignii Sports Tourer pokrewieństwo to jest jeszcze wyraźniejsze. Mimo nieznacznie zwiększonych zewnętrznych wymiarów nadwozia (do 4986 mm) nowość rynkowa prezentuje się dużo zgrabniej i bardziej sportowo. Mocną sylwetkę samochodu podkreśla rozstaw osi zwiększony o 92 milimetry do 2829 milimetrów oraz przedni zwis skrócony o 30 milimetrów. Charakterystyczne dla wszystkich Opli przetłoczenie rozpoczyna się na przednich drzwiach i biegnie pojazdu. Chromowana listwa nad bocznymi oknami przechodzi w klosz tylnych świateł LED i optycznie obniża sportowe nadwozie Insignii Sports Tourer o wysokości zaledwie 1483 milimetrów. Srebrne relingi dachowe  sprawiają, że samochód wydaje się dłuższy i niższy.

Pokrewieństwo Insignii Sports Tourer z Monzą Concept jest szczególnie widoczne z tyłu. Dzięki minimalistycznym liniom, nadwozie nowej Insignii prezentuje się znacznie lżej niż w modelu pierwszej generacji. Tył flagowego Opla stał się także bardzo wyrazisty, między innymi za sprawą wąskich, nieco wystających tylnych świateł LED z podwójnym motywem skrzydła. Tak oto zaawansowana estetyka Monzy Concept nabrała realnych kształtów w seryjnym modelu.

Łatwość załadunku: drzwi bagażnika otwierane ruchem stopy

Sports Tourer nowej generacji jest też bardziej praktyczny od poprzednika. Zwis między zderzakiem a bagażnikiem został skrócony dzięki efektywniej zaprojektowanej tylnej klapie, co ułatwia sięganie do bagażnika. Ponadto zwiększyła się odległość między nadkolami, dzięki czemu łatwiej jest zamontować większe i nieporęczne elementy wyposażenia, takie jak kojec dla psa. Bagażnik jest dłuższy o 97 milimetrów — po złożeniu tylnych siedzeń mierzy aż 2005 milimetrów. Maksymalna pojemność bagażnika nowej Insignii Sports Tourer wynosi więc 1640 litrów, czyli o ponad 100 litrów więcej w porównaniu z dotychczasowym modelem.

Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest funkcja otwierania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu, wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem, żeby klapa bagażnika sama się otworzyła (sylwetka pojazdu wyświetlana na podłożu wskazuje miejsce, w którym należy to zrobić). Powtórzenie tego ruchu spowoduje zamknięcie klapy. Pomysłowy system wykrywa ewentualne przeszkody i w razie potrzeby zatrzymuje mechanizm. Wysokość unoszenia klapy można zaprogramować, dostosowując ją na przykład do poziomu sufitu w garażu. Tylną klapę można również otworzyć w sposób tradycyjny, czyli przełącznikiem w kabinie po stronie kierowcy, przyciskiem na tylnej klapie lub pilotem zdalnego sterowania.

W celu zwiększenia funkcjonalności bagażnika, nowa Insignia Sports Tourer została wyposażona w funkcję składania tylnej kanapy w proporcji 40/20/40, co umożliwia elastyczne powiększanie przestrzeni bagażowej. Zestaw tylnych siedzeń można złożyć za naciśnięciem przycisku znajdującego się w bagażniku. Ponadto, w bezpiecznym zamocowaniu przewożonego bagażu oraz utrzymaniu porządku w bagażniku pomagają opcjonalne akcesoria FlexOrganizer, takie jak boczne relingi, przegrody z siatki i różne elementy mocujące. Kolejnym ułatwieniem w korzystaniu z bagażnika jest podnoszona do góry osłona przestrzeni bagażowej.

Relaks i wygoda: komfort i opcje łączności dla kierowcy i pasażera

W kabinie zwiększono ilość miejsca. Nad głową przybyło 31 milimetrów, ilość miejsca na wysokości ramion urosła o 25 milimetrów, a przestrzeń na poziomie bioder — o 27 milimetrów. Luksusowym dodatkiem może być opcjonalne panoramiczne okno dachoweo wymiarach 1400 x 860 milimetrów. Po raz pierwszy skrajne siedzenia z tyłu Insignii są podgrzewane.

Układ kokpitu został podporządkowany potrzebom kierowcy. W nowej Insignii Sports Tourer siedzi on niżej w porównaniu z poprzednim modelem i jest otoczony przyrządami oraz konsolą środkową, jak w centrum dowodzenia. Przejrzyste linie i wyprofilowane powierzchnie utrzymane w typowej dla Opla konwencji stylistycznej nadają wnętrzu elegancki charakter. Bezramkowy ekran dotykowy systemu IntelliLink jest zwrócony w stronę kierowcy, a jego estetyka podkreśla wysoką klasę urządzenia. Oprócz ekranu dotykowego do sterowania poszczególnymi funkcjami służą przyciski pogrupowane w trzech rzędach. Górny rząd jest zarezerwowany dla systemu multimedialnego, środkowy rząd to sterowanie ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją, a dolny rząd to przyciski odpowiadające poszczególnym systemom wspomagania kierowcy.

Rozrywkę oraz kompleksową łączność zapewniają najnowsze systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto. Smartfon można zintegrować z pokładowym systemem multimedialnym oraz naładować bezprzewodowo. W wyposażeniu samochodu nie zabrakło osobistego opiekuna kierowcy Opel OnStar, który oferuje gamę usług od systemu automatycznego reagowania na zderzenie, po pomoc w przypadku kradzieży samochodu. Wraz z nową Insignią wprowadzona zostanie także nowa usługa osobistego asystenta, która umożliwi korzystanie z pomocy doradców OnStar na przykład przy wybieraniu hoteli i rezerwacji pokoju, a także pomoc w znalezieniu parkingu. Ponadto punkt dostępu do Internetu 4G LTE Wi‑Fi[1] wchodzący w skład systemu OnStar umożliwi wszystkim osobom podróżującym Insignią podłączenie urządzeń mobilnych do sieci.

Ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR w Insignii oferują połączenie takich funkcji, jak elektryczna regulacja podparcia bocznego, masaż, pamięć ustawień i wentylacja. Z kolei podgrzewana przednia szyba ułatwia uzyskanie dobrej widoczności w mroźne dni.

Czysta przyjemność z jazdy: napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego i szeroki wybór zespołów napędowych

Przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo w każdych warunkach zapewnia nowy inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego w nowej Insignii. Dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu na wszystkie koła zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie bardziej precyzyjne przenoszenie siły napędowej poszczególne koła. Zalety tego systemu ujawniają się szczególnie na szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Na zakręcie dodatkowy moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło po zewnętrznej stronie łuku, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i zapewnić bardziej precyzyjną kontrolę toru jazdy. Ulepszone zawieszenie FlexRide zapewnia dostosowane do sytuacji właściwości jezdne. System FlexRide koryguje charakterystykę amortyzatorów, przekładni kierowniczej, przepustnicy oraz punkt zmiany przełożeń (w przypadku skrzyni automatycznej) — niezależnie lub według jednego z trzech trybów wybieranych przez kierowcę: Standard, Sport i Tour. Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie stylu jazdy danego kierowcy.

W chwili rozpoczęcia przyjmowania zamówień Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz przekładniami najnowszej generacji. Nowość rynkowa będzie również oferowana z efektywną ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

[1] Usługa bezprzewodowej łączności z Internetem, hotspot Wi-Fi jest niedostępna w Polsce w chwili publikacji niniejszej informacji. Poprawne działanie usługi hotspot Wi-Fi będzie wymagało aktywacji i akceptacji Warunków Użytkowania dedykowanego operatora sieci komórkowych oraz będzie podlegało osobnej opłacie abonamentowej.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna Insignii Sports Tourer może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!