Przesyłki będą docierały szybciej dzięki Fordowi?

LeadPhoto Przesyłki będą docierały szybciej dzięki Fordowi?
Ford wprowadza nowy system dostarczania przesyłek do Twoich drzwi. Następnym razem, gdy zamówisz sweter, może on dotrzeć do ciebie dzięki nowemu "magazynowi na kółkach" – systemowi, który jest obecnie testowany w Londynie. Jego celem jest zmniejszenie natężenia ruchu i emisji spalin, a także poprawa czasu dostawy.
Content

Rosnąca popularność zakupów online w całej Europie oznacza, że w ciągu najbliższych lat liczba przesyłek wzrośnie dwukrotnie. Większość z tych dostaw jest realizowana przez samochody dostawcze, co prowadzi do zwiększenia natężenia ruchu w wielu miastach, a średni czas dostawy w Londynie wzrósł o ponad 40% w ciągu zaledwie trzech lat. W rezultacie przewoźnicy znajdują się pod coraz większą presją: muszą dostarczać więcej paczek w coraz krótszym czasie, a jednocześnie utrzymać pracowników, redukować koszty i brać coraz większą odpowiedzialność za środowisko.

Nowa cyfrowa usługa organizacji dostawy, testowana przez Forda we współpracy z firmą Gnewt firmy Menzies Distribution, sprawnie koordynuje wiele rodzajów transportu, w tym obsługę przesyłek jednodniowych i pracę kurierów pieszych oraz rowerowych.

Ostatnia mila
Podczas testów, program ostatnia mila firmy Gnewt będzie obsługiwany przez system inteligentnej chmury Forda, wykorzystującej oprogramowanie do transmisji danych i logistyki MoDe:Link - zarządza ono wszystkimi aspektami dostarczania paczek, od wyjazdu z magazynu, aż do drzwi klienta. Może to pomóc kurierom, menedżerom flot, firmom logistycznym i dostawcom żywności w poprawie wykorzystania floty samochodów dostawczych, dzięki czemu będzie można zaoszczędzić czas i obniżyć koszty, zwiększając wydajność.

Klienci zyskają możliwości szybszego odbioru przesyłki z paczkomatu – czas dostawy zostanie skrócony dzięki lepszej obsłudze punktów dostaw, redukcji kosztów i częstszym kursom furgonetek do punktów odbioru paczek. Ponadto nowa usługa może przyczynić się do mniejszej emisji spalin, zmniejszenia natężenia ruchu w dużych miastach, a także uwolnienia miejsc parkingowych wzdłuż ulic, często zajmowanych przez furgonetki na czas rozładunku.

Chcemy skierować większe pojazdy dostawcze, pracujące w warunkach wysokiego obciążenia, do mniej zatłoczonych środowisk, w których najlepiej się spisują – powiedział Tom Thompson, kierownik projektu z działu Ford Mobility. Jednakże w przypadku projektu «ostatniej mili» w obszarze miejskim, gdzie korki i brak miejsc parkingowych stanowią dużą przeszkodę, rozsądne jest zoptymalizowanie dostaw, aby były bardziej elastyczne, efektywne i mniej kosztowne. 

Ford jest zaangażowany w rozwiązywanie problemów mobilności w miastach, w szczególności w zakresie dostaw towarów i usług, poprzez wprowadzanie innowacji, rozwój technologii i partnerskiej współpracy. Koncepcja „magazynu na kółkach” ma być dostosowana zarówno do samochodów Forda, jak i pojazdów innych producentów. W tym systemie, samochody dostawcze działają na zasadzie dynamicznych „hubów”: zbierają zamówienia z magazynu, a następnie na krótko zatrzymują się w strategicznych lokalizacjach, które są najbardziej optymalne dla realizacji konkretnej partii zamówień. Autorska platforma Forda współpracuje z kurierami pieszymi znajdującymi się w pobliżu - lub potencjalnie z kurierami rowerowymi, dronami, a w przyszłości będzie pracować z autonomicznymi robotami – dzięki temu będzie można bezproblemowo zamknąć ostatni etap każdej dostawy.

Inteligentny system koordynacji dostawy
Tak zróżnicowane dostawy mogą być szybsze, tańsze i oferować większe możliwości niż transport z użyciem furgonetek. Według szacunków firmy Ford, w systemie zróżnicowanej sieci dostaw, jeden van i zespół czterech kurierów pieszych lub rowerowych mógłby zostać wykorzystany do dostarczenia takiej samej liczby paczek, jak pięć pojedynczych samochodów dostawczych.

W ramach londyńskiego testu Ford współpracuje z wielokrotnie nagradzaną w Wielkiej Brytanii firmą Gnewt, zajmującą się dostarczaniem przesyłek w ramach zrównoważonego miejskiego transportu. Najlepsza firma logistyczna w kategorii równoważonego transportu w 2018.

Gnewt zarządza największą w Wielkiej Brytanii flotą elektrycznych pojazdów dostawczych. Posiada ich ponad 70 i jest pionierem w systemie dostaw do «ostatniej mili”. Współpracuje z wiodącymi sieciami sprzedaży, firmami logistycznymi oraz ecommerce, dostarczając rocznie ponad trzy miliony przesyłek do konsumentów i firm w Londynie.

Gnewt we współpracy z londyńskim urzędem transportu i kilkoma uniwersytetami prowadził w ramach projektu FTC2050 badania nad miejskimi usługami kurierskimi, aby określić wpływ zmniejszenia liczby samochodów dostawczych na szybkość realizacji dostaw i redukcję emisji spalin.

Chcemy zmienić sposób, w jaki myślimy o przewożeniu towarów na terenie naszych miast – powiedział Sam Clarke, założyciel i szef działu rozwoju Gnewt. Chcemy zrozumieć, jakie korzyści może przynieść system modalnych dostaw kurierskich naszemu biznesowi, naszym klientom, środowisku oraz – dzięki promowaniu zdrowia i aktywności fizycznej wynikającej z poruszania się pieszo i na rowerze – także naszym pracownikom. Cieszymy się, że możemy współpracować z Fordem i pomóc w testowaniu jego rewolucyjnego nowego oprogramowania.

Usługi kurierskie w programie ostatnia mila
Rząd Wielkiej Brytanii wskazał potrzebę opracowania bardziej inteligentnych rozwiązań w zakresie usług kurierskich dla obszarów miejskich, rozpoczęcia otwartych konsultacji w celu dalszego zbadania systemu dostaw w programie «ostatnia mila» i możliwości dostarczania towarów w systemie zrównoważonego transportu.  Zaproszenie do programu testowego, w którym weźmie udział firma Ford, ma na celu zbadanie korzyści dla środowiska naturalnego oraz poprawy logistyki, jakie w miastach niesie wykorzystanie pojazdów elektrycznych, rowerów i skuterów elektrycznych.

Usługi transportowe i kurierskie mają zasadnicze znaczenie dla wspierania londyńskiej gospodarki, której wartość w ponad połowie zależy od wydatków gospodarstw domowych - powiedział Michael Hurwitz, dyrektor ds. innowacji w Transport for London. Jednak wysokie natężenie ruchu i niska jakość powietrza to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoi miasto. Większa liczba przesyłek dostarczanych w systemie «ostatnia mila», są – wraz z rozwojem mikro-centrów konsolidacji przesyłek – niezbędne, aby rozwiązać problem zanieczyszczenia i utrzymać płynność ruchu. Wykorzystanie technologii opracowanej przez Forda, służącej zmianie modelu dostarczania przesyłek do domów i firm powinno stanowić przykład do naśladowania w innych sektorach gospodarki.

Ford jako wiodący producent pojazdów użytkowych w Europie chce – m.in. dzięki londyńskiemu programowi testowemu i podobnym inicjatywom – sprostać wyzwaniom związanym z systemem dostaw i mobilnością w miastach przyszłości.

Ford współpracuje z Transport for London, realizując projekt zrównoważonego transportu w mieście o wartości kilkuset milionów funtów, polegający na testowaniu 20 hybrydowych modeli Transit typu plug-in. Ten sam program Ford realizuje w Walencji w Hiszpanii oraz w Kolonii w Niemczech.  W Stanach Zjednoczonych, Ford stale wprowadza innowacje w zakresie dostaw towarów miejskich i usług kurierskich, przygotowując się do wprowadzenia w najbliższej przyszłości pojazdów autonomicznych. Ford rozpoczął współpracę z firmą Postmates, platformą dostawczą działającą w Miami i Miami Beach, aby świadczyć usługi kurierskie za pomocą pojazdów autonomicznych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!