Przyspieszone tempo elektryfikacji samochodów

LeadPhoto Przyspieszone tempo elektryfikacji samochodów
W ciągu dwóch miesięcy 10 000 europejskich klientów zamówiło nowego Nissana Leaf
Content

W 2010 roku, gdy na drogach pojawiły się pierwsze egzemplarze modelu Leaf, świat motoryzacji wyglądał zupełnie inaczej niż dzisiaj. Producenci pojazdów byli sceptycznie nastawieni wobec tej innowacji, a ich działania skupiały się na usprawnianiu silników spalinowych. Przez lata wiedza kierowców o samochodach elektrycznych i korzyściach wynikających  z ich posiadania zwiększała się wręcz skokowo.

Wzrost popularności samochodów eletrycznych
Przykładowo w 2012 roku Nissan zanotował aż pięciokrotny wzrost sprzedaży pojazdów zeroemisyjnych. Rewolucja w tym segmencie rynku przełożyła się na zainteresowanie innych marek motoryzacyjnych. W rezultacie większość producentów opracowuje lub wprowadza na rynek pierwsze generacje swoich pojazdów elektrycznych. Tymczasem Nissan projektuje i produkuje drugą generację modelu Leaf, a najnowszy elektryczny model miał swoją premierę w październiku bieżącego roku.
Najlepszym przykładem zmian, jakie zaszły w ostatnich latach, jest fakt, że w takim samym punkcie procesu wprowadzania modelu na rynek w 2010 roku zamówienia klientów na pierwszą generację Leafa można było liczyć jedynie w setkach.

Leaf 2017
Od czasu światowej premiery w Japonii we wrześniu tego roku zainteresowanie europejskich klientów nowym Nissanem Leaf cały czas rośnie. Na początku października w Oslo, podczas wydarzenia Nissan Futures 3.0, zaprezentowano pierwsze specyfikacje i cenę pojazdu. Od tamtej pory klienci mogą składać zamówienia na nowy model za pośrednictwem lokalnych dealerów Nissana.

Koncern reklamuje Leafa jako samochód posiadający innowacyjne rozwiązania i technologie, takie jak zaawansowany system wspierający kierowcę ProPILOT oraz funkcja e-Pedal, która umożliwia kierowcy zmniejszenie zużycia pedału hamulca aż o 90% przez aktywację modelu jazdy wykorzystującego jedynie pedał przyspieszenia.

Zamówienia złożone przez 10 000 klientów w Europie na nowego Nissana Leafa, który jest wciąż fizycznie niedostępny w salonach Nissana do jazdy próbnej zebrano bez bezpośredniej reklamy i promocji modelu wśród klientów. Wraz ze zbliżającą się datą oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży wszystkie rynki europejskie ogłaszają w tej chwili pełną gamę wersji i publikują cenniki nowego elektrycznego Nissana.

Produkcja nowego Nissana Leaf rozpoczęła się kilka dni temu w zakładach w brytyjskim Sunderland. Pierwsze dostawy zostaną zrealizowane na początku lutego 2018 roku.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!