Puchar Le Mans w Porsche Museum

LeadPhoto Puchar Le Mans w Porsche Museum
Puchar za zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans na stałe trafił do muzeum Porsche. Po trzech kolejnych triumfach w klasyfikacji generalnej najbardziej wymagającego długodystansowego wyścigu świata Porsche zyskało prawo, by zachować nagrodę na zawsze.
Content

Zwycięzcy Le Mans i fabryczni kierowcy Porsche 919 Hybrid - Timo Bernhard z Niemiec, Szwajcar Neel Jani oraz Nick Tandy z Wielkiej Brytanii w towarzystwie wiceprezesa ds. LMP Fritza Enzingera w ubiegły piątek oficjalnie przekazali ważące blisko 50 kg trofeum do zbiorów Porsche Museum. Od teraz puchar należy do stałej części muzealnej ekspozycji.

Porsche 919 Hybrid z sukcesami
Od chwili debiutu w 6-godzinnym wyścigu na torze Silverstone w kwietniu 2014 r. Porsche 919 Hybrid odniosło 17 zwycięstw w 34 rundach WEC, w których wzięło udział, z czego siedem podwójnych. Lista triumfów ponad 900-konnego prototypu pierwszej klasy obejmuje także 20 startów z pole position oraz wykręcenie najlepszego czasu okrążenia w 13 wyścigach. Bolid – napędzany dwoma układami hybrydowymi – w trzech minionych sezonach pozwolił Porsche wygrać zarówno w generalnej klasyfikacji mistrzostw świata, jak i w najważniejszej rundzie sezonu – 24-godzinnym maratonie Le Mans.

Mission E na podstawie bolidu
Porsche 919 Hybrid to najbardziej skomplikowany samochód wyścigowy zbudowany w 70-letniej historii niemieckiego producenta. Dzięki zastosowaniu technologii 800 V i wielu innych rozwiązań służył jako mobilne laboratorium służące do testowania nowych rozwiązań. To podstawa do budowy sportowego samochodu przyszłości – seryjnej wersji w pełni elektrycznego prototypu Mission E.

Zespół LMP w Formule E
Aktywna kariera Porsche 919 Hybrid w mistrzostwach WEC dobiegła końca w listopadzie tego roku, po 6-godzinnym wyścigu w Bahrajnie. W przyszłym roku prototyp czeka trasa pożegnalna. Jesienią 2018 r. dziewięćsetjedenastka uda się w swoją ostatnią podróż – do Porsche Museum. W 2018 r. zespół LMP Porsche skoncentruje się na nowym zadaniu: udanym przystąpieniu do rywalizacji w Formule E. Odbędzie się to w szóstym sezonie tej serii, rozpoczynającym się pod koniec 2019 r. W międzyczasie zespół musi zaprojektować, opracować i przetestować kompletny zespół napędowy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!