Badanie EquiTrend Brand Equity Index bierze pod uwagę trzy czynniki: rozpoznawalność, jakość oraz gotowość nabywców do zakupu produktów marki. W tym roku ponad 97 000 amerykańskich konsumentów oceniło ponad 3800 marek, w tym 36 marek motoryzacyjnych w 500 kategoriach. Próba jest równoważona pod względem wieku, płci, wykształcenia, pochodzenia etnicznego, regionu i dochodów.
Lexus po raz pierwszy zdobył tytuł Luksusowej Marki Samochodowej Roku. Toyota drugi rok z rzędu zajęła pierwsze miejsce w kategorii marek popularnych. Lexus zanotował największy wzrost oceny - o 8 proc. w porównaniu z rokiem 2014 - wśród wszystkich marek motoryzacyjnych, a także jeden z najwyższych wzrostów wśród wszystkich badanych marek.
- W naszym badaniu branży motoryzacyjnej niewiele marek odnotowuje znaczące wzrosty średniej oceny - powiedział Joan Sinopoli, wiceprezydent firmy Nielsen. - Wyjątkiem jest Lexus, którego klienci bardzo wysoko ocenili za niezawodność. Toyota także cieszy się stałym uznaniem swoich klientów za wyjątkową trwałość za przystępną cenę. W tym roku obie japońskie marki zostawiły konkurentów daleko w tyle.
Ranking marek luksusowych w badaniu 2016 Harris Poll EquiTrend
1. Lexus
2. Porsche
3. Acura
4. Mercedes-Benz
5. BMW
6. Tesla
7. Cadillac
Na dalszych miejscach znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Audi, Infiniti,
Jaguar, Land Rover, Lincoln i Volvo.
Ranking marek popularnych w badaniu 2016 Harris Poll EquiTrend
1. Toyota
2. Honda
3. Ford
4. GMC
5. Chevrolet
6. Nissan
7. Subaru
Na dalszych miejscach znalazły się (w kolejności alfabetycznej): Buick, Chrysler, Dodge, Fiat, Hyundai, Jeep, Kia, Mazda, MINI Cooper, Mitsubishi, Ram, Scion i Volkswagen.