Zgodnie ze zwyczajem marki, nowa Trophy-R zawdzięcza swoje osiągi nie tylko mocy. Zastosowano w niej ten sam co w Mégane R.S. Trophy 300-konny silnik, wprowadzony na rynek na początku 2019 roku. Wyścigowe Mégane stworzył wyselekcjonowany zespół inżynierów, którzy skupili się na trzech założeniach projektu: maksymalnym zmniejszeniu masy (aż o 130 kg w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i radykalnym zmianom w układzie jezdnym.
Mégane R.S. Trophy-R ustanowiło oficjalny rekord na torze Spa-Francorchamps, uzyskując najlepszy czas w kategorii seryjnych samochodów kompaktowych. Rekord na belgijskim torze został pobity 24 lipca 2019 roku o 11:55 podczas imprezy R.S. Days, w obecności wielu fanów.
Za kierownicą Trophy-R zasiadł Laurent Hurgon, legitymujący się wieloma rekordami pobitymi na torze Nürburgring. – „Kolejny raz jestem zachwycony i dumny zarazem. Spa-Francorchamps należy do europejskich torów, które lubią kierowcy. Jest bardzo szybki i trudny, a ten samochód jest doskonały do takich warunków. Tutaj można w pełni docenić dopracowanie balansu aerodynamicznego. Wrażenia przy pokonywaniu zakrętów Raidillon, Pouhon i Blanchimont są naprawdę niesamowite. Co za przyjemność!”
R.S Days
Impreza R.S. Days odbyła się podczas prywatnych jazd testowych Europejskiej Formuły Renault na torze w Ardenach. To jeden z najpiękniejszych torów wyścigowych na świecie, z serią kultowych zakrętów, jak Raidillon czy Eau Rouge. Była to okazja do poznania lub przypomnienia dawnych i współczesnych modeli samochodów z gamy Renault Sport, a także do spotkania z ekspertami i kierowcami, którzy uczestniczyli w wielu mistrzostwach. Impreza wpisuje się w zasadę from track to road i obejmowała atrakcje dla klientów, które dodatkowo wzbogaciły weekend na wyścigach samochodowych. Na przykład właściciele modeli R.S. mogli wyjechać na tor pomiędzy dwiema sesjami treningowymi. Mogli również spotkać się z Laurentem Hurgonem, który zawsze z przyjemnością dzieli się z uczestnikami imprezy swoją pasją.
Historia bicia rekordów przez Mégane R.S. trwa od ponad 10 lat, w szczególności na torze Nürburgring. Zapoczątkował ją rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem pobity w 2008 roku. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie na Nordschleife w czasie 8’17’’. Rekord poprawił trzy lata później samochód drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy prowadzony przez kierowcę testowego Laurenta Hurgona (8’07’’97). W 2014 roku po raz pierwszy uzyskał on czas poniżej 8 minut (7’54’’36) w wersji Trophy-R modelu Mégane III R.S. Natomiast w Nowym Trophy-R uzyskał nowy, wzorcowy czas 07’40’’100 na trasie 20,6 km pętli Nordschleife (07’45’’389 na pełnym okrążeniu liczącym 20,832 km), po walce o kolejny rekord, gdy coraz trudniej jest zyskać każdą sekundę. Dziś Laurent Hurgon pobił nowy rekord, tym razem na torze w Spa-Francorchamps.
Model wejdzie do sprzedaży przed końcem 2019 roku w limitowanej serii 500 egzemplarzy.
Przy opracowywaniu tego modelu Renault Sport współpracowało z renomowanymi partnerami technicznymi: firmą Akrapovič przy konstrukcji układu wydechowego, Brembo przy hamulcach, Bridgestone – oponach, Öhlins – amortyzatorach i Sabelt – przy fotelach kubełkowych.