Rekordowa sprzedaż hybryd: Lexus liderem rynku premium

LeadPhoto Rekordowa sprzedaż hybryd: Lexus liderem rynku premium
Jednym z ważniejszych wydarzeń genewskiego salonu motoryzacyjnego była światowa premiera Lexusa LC 500h – hybrydowej wersji nowatorskiego sportowego coupe. Prezentując samochód, szef europejskiego oddziału firmy przedstawił też szereg nowych faktów, dotyczących przyszłości japońskiej marki.
Content

W marcu tego roku liczba sprzedanych na całym świecie samochodów Lexus z napędem hybrydowym przekroczy milion egzemplarzy – poinformował szef Lexus Europe, Alain Uyttenhoven. Czyni to z japońskiego producenta największego dostawcę hybryd segmentu premium. Obecnie Lexus ma w swojej ofercie aż 10 hybrydowych modeli. W 2015 roku firma sprzedała 150 tys. samochodów z takim napędem.

Prym pod tym względem wiedzie Europa, gdzie, aż 40 tys., czyli 45 proc. hybrydowych samochodów klasy premium dostarczył właśnie Lexus. Spośród wszystkich Lexusów sprzedanych w Europie, hybrydy stanowiły 64 proc. W Europie Zachodniej odsetek ten osiągnął 95 proc.

W roku 2015 Lexus sprzedał 652 tys. samochodów. To o 12 proc. więcej, niż w roku 2014. Ubiegły rok był najlepszym w historii dla Lexusa w Europie, ze wzrostem 20 proc. w stosunku do roku 2014, a w Europie Zachodniej - nawet 31 proc. W Rosji, przy ogólnym spadku sprzedaży w segmencie premium o 23 proc. Lexus jako jedna z niewielu firm uzyskał wzrost o 6 proc. Liderem wśród modeli był kompaktowy SUV Lexus NX, którego od wprowadzenia na rynek w 2014 r. sprzedano na świecie 187 tys. egzemplarzy, z czego 37 tys. w Europie.

W ostatnich latach japoński koncern wprowadził kilka zupełnie nowych modeli, jak NX, coupe RC czy wyczynowe Lexusy RC F i GS F, a także nowe wersje dotychczasowych modeli, np. IV generację crossovera RX. W tym roku Lexus planuje sprzedać w Europie ponad 70 tys. samochodów, a w roku 2020 osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 100 tys. egzemplarzy.

W najbliższym czasie Lexus wprowadzi nowe modele i zupełnie nowe zespoły napędowe. Kierunek rozwoju wskazują dwa samochody, prezentowane w Genewie. Pierwszym z nich jest koncepcyjny LF - FC. Litery FC w nazwie oznaczają Flagship Concept. To wizja nowego modelu flagowego, czyli przyszłego LS-a - sedana o sylwetce stylizowanej na auta coupe.

FC to również skrót od Fuel Cell - wodorowych ogniw paliwowych, które Lexus wprowadzi na rynek około roku 2020. Pojazdy mają się wyróżniać dobrymi osiągami, zerową emisją spalin, a przede wszystkim – całkowitą niezależnością od ropy naftowej. LF FC to również demonstracja nowatorskich technologii, takich jak automatyczne prowadzenie pojazdu czy interfejs użytkownika, sterowany gestami.

Drugi nowy model, związany z najbliższą przyszłością marki to seryjny Lexus LC 500h. Hybrydowe, sportowe coupe z zupełnie nową jednostką napędową Multi Stage Hybrid, wyposażoną w dodatkową automatyczną skrzynię biegów. Samochód ma trafić do sprzedaży już w przyszłym roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!