- Sprzedaż samochodów Jeep zwiększyła się kolejny raz z rzędu zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim, osiągając rekordowe rezultaty - oświadczył Mike Manley, prezes i dyrektor Jeep Brand, Chrysler Group LLC, - Klienci doceniają nową gamę modeli Jeep, które są w stanie zapewnić oprócz legendarnego napędu na cztery koła, lepszy komfort i dynamikę jazdy szosowej oraz niższe zużycie paliwa - dodał Manley.
W 2013 sprzedaż samochodów Jeep na świecie wzrosła o 4% w stosunku do roku 2012 oraz o 3% w Stanach Zjednoczonych.
Firma Jeep jest zadowolona z wyników sprzedaży nowego Jeepa Cherokee, który znalazł 25.000 nabywców w USA od momentu wprowadzenia na rynek w listopadzie 2013 r. Został on osiągnięty pomimo nieobecności w sprzedaży modelu Cherokee przez pierwsze trzy kwartały.
W zeszłym roku sprzedaż Jeepa w regionie Azja-Pacyfik wzrosła aż o 26%. W Chinach - największym rynku motoryzacyjnym świata - sprzedaż modeli Jeep zwiększyła się o 29%.
Jeep Grand Cherokee okazał się najlepiej sprzedawanym modelem z gamy Jeepa na świecie i w USA (255.005 sztuk na świecie; 174.275 w USA), za nim plasuje się Jeep Wrangler (210.715 sztuk na świecie; 155.502 w USA), Jeep Compass (121.626 sztuk na świecie; 52.993 w USA), Jeep Patriot (103.577 sztuk na świecie; 75.797 w USA) i Jeep Cherokee (31.330 sztuk na świecie; 25.786 w USA).
Łączna sprzedaż Jeepów Compass, Patriot i Wrangler odnotowała najlepszy jak dotąd wynik zarówno na świecie, jak i w samych Stanach Zjednoczonych.
2013 był czwartym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży marki Jeep, zarówno na świecie, jak i w USA. W 2012 roku marka Jeep odnotowała 19% wzrost na świecie i 13% na rynku amerykańskim w porównaniu do roku 2011. Podczas dwóch lat poprzedzających rok 2012 nastąpił 41% wzrost sprzedaży (na świecie i w USA), odpowiednio 24% (świat) i 26 % (USA).