49 055 samochodów, które zostały sprzedane w listopadzie przez Volvo to wynik rekordowy - jeszcze nigdy w 88-letniej historii marki klienci nie nabyli tylu sztuk Volvo w przeciągu jednego miesiąca. To kolejny krok do realizacji planu, jakim w perspektywie średnio-terminowej jest sprzedaż przeszło 800 000 samochodów rocznie. Aby osiągnąć taki poziom sprzedaży w przeciągu najbliższych 4 lat, Volvo całkowicie odnowi gamę oferowanych modeli.
Globalny sukces Volvo XC90 przeciera szlaki przed najnowszym autem marki - limuzyną S90. To kolejne auto zbudowane na platformie SPA, które czerpie ze stylistycznych wzorców, znanych z jego większego brata. XC90 to także model napędzający sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Wzrost sprzedaży o 90,5 proc. w stosunku do listopada 2014 to imponujący wynik, na który decydujący wpływ miał właśnie popyt na szwedzkie SUV-y. Łącznie w USA sprzedaż zamknęła się wynikiem 6 903 sztuk.
Popularność Volvo rośnie także w Europie. 26 646 sprzedanych Volvo to o 23,9 proc. więcej, niż w analogicznym okresie roku 2014. Szwedzki oddział marki zaraportował udział rynku na poziomie 24,3 proc., a rynki niemiecki i holenderski okazały się być najszybciej rosnącymi. Na Starym Kontynencie największą popularnością cieszyły się modele V40 oraz XC60, największy wzrost z kolei zanotował flagowy XC90. 15,8 proc. wzrostu zaraportował chiński oddział marki, co łącznie dało sprzedaż 8 045 samochodów w listopadzie. Wciąż najpopularniejszymi modelami w Państwie Środka są Volvo XC60 oraz S60L.
Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi XC60 z wynikiem 13 988 sprzedanych egzemplarzy (2014: 12 360), na drugim miejscu znajduje się Volvo V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 9 656 (2014: 9 591). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 – sprzedano 6 792 sztuk. Sprzedaż tego modelu cały czas rośnie.