Rekordowe półrocze Mercedesa – ponad milion sprzedanych aut

LeadPhoto Rekordowe półrocze Mercedesa – ponad milion sprzedanych aut
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie ponad milion samochodów (+12,1%), więcej niż kiedykolwiek w czasie jednego półrocza. W kluczowych regionach - w Europie, Azji i krajach NAFTA - zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu ustanowiono nowe rekordy sprzedaży. W Chinach, na największym rynku zbytu nowych Mercedesów, popyt w ujęciu sześciomiesięcznym wzrósł o ponad 30%. Szlakiem sukcesu niezmiennie podążają SUV-y spod znaku trójramiennej gwiazdy - w czerwcu na modele z tej grupy przypadała jedna trzecia sprzedaży Mercedes-Benz.
Content

Mercedes-Benz zamknął pierwsze półrocze br. kolejnymi rekordowymi wynikami sprzedaży jednostkowej. W okresie od stycznia do czerwca 2016 roku nabywcy odebrali 1 006 619 samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy (+12,1%), z czego w samym czerwcu - 188 444 sztuk (+11,1%). Tym samym producent ze Stuttgartu po raz 40. z rzędu osiągnął miesięczny rekord sprzedaży.

Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów:

- Za nami najlepsze półrocze w historii firmy - już w czerwcu przekroczyliśmy barierę miliona samochodów. Dzisiaj jedna trzecia wszystkich sprzedawanych aut z gamy osobowych Mercedesów przypada na SUV-y. To dowód, że nasza ofensywa produktowa przynosi efekty, a kompleksowo odnowiona gama SUV-ów z gwiazdą została bardzo dobrze przyjęta przez naszych klientów.


W Europie sprzedaż nowych Mercedesów wzrosła w czerwcu br. o 13,7%, do 86 657 egzemplarzy. Od stycznia do czerwca klienci ze Starego Kontynentu odebrali łącznie 444 581 aut z gwiazdą, o 13,3% więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Na rodzimy rynek niemiecki przypada z tego pula 142 756 sztuk (+7,8%). W Niemczech, we Włoszech oraz w Portugalii producent ze Stuttgartu był w minionym miesiącu liderem segmentu marek premium.

W rejonie Azji i Pacyfiku Mercedes-Benz dostarczył w czerwcu 63 754 samochody (+16,4%), a w ujęciu półrocznym wzrost sprzedaży jednostkowej przekroczył tam pułap 20%. Szczególnie wysoki przyrost odnotowano w Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu Mercedes-Benz, gdzie od stycznia do czerwca br. klienci odebrali 219 999 nowych wozów spod znaku gwiazdy (+33,1%). W Japonii, Australii i na Tajwanie Mercedes-Benz był w ubiegłym miesiącu najchętniej wybieraną marką aut premium.

W ciągu pierwszego półrocza br. w regionie NAFTA przekazano klientom blisko 190 000 samochodów, z czego w samym czerwcu - 33 245 sztuk (+2,4%). W USA sprzedaż w minionym miesiącu osiągnęła rekordowy poziom 28 473 egzemplarzy (+1,5%), a po niedawnym wprowadzeniu nowej limuzyny Klasy E spodziewane są tam kolejne wzrosty. W Kanadzie Mercedes-Benz po raz kolejny okazał się najpopularniejszym producentem aut premium na rynku.

W czerwcu sprzedaż Mercedesów Klasy A, B, CLA, CLA Shooting Brake oraz GLA wyniosła 59 423 sztuki (+9,3%) - to czerwcowy rekord, do którego przyczyniło się przede wszystkim zwiększone zainteresowanie klientów z Państwa Środka. W całym półroczu na zakup kompaktowego auta z gwiazdą zdecydowało się 319 626 nabywców (+18,6%), więcej niż kiedykolwiek wcześniej w porównywalnym okresie.

Od początku roku klienci kupili już ponad 200 000 egzemplarzy Klasy C z nadwoziem limuzyna i kombi. Swój wkład ma tu oferowana wyłącznie w Chinach limuzyna z przedłużanym rozstawem osi, która zarówno w czerwcu, jak i w całym półroczu uzyskała rekordowe wyniki sprzedaży. Niedawno ofertę Klasy C dodatkowo wzmocniła odmiana kabriolet, którą można już zamawiać w Europie.

SUV-y Mercedesa pobiły poprzedni rekord z czerwca 2015 roku o imponujące 43% i w ubiegłym miesiącu znalazły 62 175 nabywców. Jeszcze wyższy wzrost zaobserwowano w całym półroczu - 46,1% (339 541 sztuk). Oznacza to, że na SUV-y przypada obecnie około jedna trzecia sprzedaży jednostkowej Mercedes-Benz. A ofensywa produktowa trwa: do oferty modeli z tej grupy dołącza drugie coupe, nowy GLC Coupé, który od czerwca zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki w Bremen.

W czerwcu br. marka smart zwiększyła swoją sprzedaż jednostkową o 16%, dostarczając klientom na świecie 13 147 samochodów. Rekordowym wzięciem miejskim model cieszył się w rejonie Azji i Pacyfiku - nigdy wcześniej nie dostarczono tam tylu egzemplarzy smarta co w czerwcu i w całym minionym półroczu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!