Rekordowy Volkswagen Passat wyjechał z fabryki

LeadPhoto Rekordowy Volkswagen Passat wyjechał z fabryki
Liczba Passatów wyprodukowanych od początku historii tego modelu przekroczyła 30 milionów sztuk – trzeciego kwietnia z taśm fabryki Volkswagena w Emden zjechał rekordowy egzemplarz. To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu.
Content

Auto testowe
Żadnego modelu średniej klasy, ani żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Passata. Numer 30 000 000 to Passat GTE Variant z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, lakierowany w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju). 30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.

30-milionowy Passat to kombi w wersji GTE
“Passat to jeden z najważniejszych i odnoszących największe sukcesy modeli Volkswagena. Od chwili debiutu 46 lat temu zaufało mu już 30 milionów klientów. Dzięki temu stał się samochodem o globalnym zasięgu, znanym zarówno z ulic Pekinu, jak i Berlina, Sydney, Johannesburga czy San Francisco. Jesteśmy dumni z tego auta, które do dzisiaj wyznacza standardy w swojej klasie” - mówi Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer Volkswagena.

A Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Produkcji dodał: „Produkujemy Passata na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. To bez wątpienia światowy bestseller”.

Różne wersje na różnych kontynentach
Na różnych kontynentach Volkswagen oferuje Passata w różnych wersjach. Model ósmej generacji sprzedawany w Europie pojawi się tej wiosny jako limuzyna i kombi (Variant) z nowym wyposażeniem technicznym. Jako pierwszy model marki nowy Passat może być wyposażony w „Travel Assist” (nowy element systemu IQ.DRIVE skupiającego inteligentne systemy asystujące Volkswagena) i półautomatycznie poruszać się z niemal dowolną prędkością (w zakresie od 0 do 210 km/h). Do nowego wyposażenia Passata mogą należeć ponadto inteligentne reflektory matrycowe „IQ.LIGHT-LED” czy nowe odmiany systemu multimedialnego MIB3 zapewniające stały dostęp do Internetu.

Hybrydowy Passat
Szczególne znaczenie wśród wersji tego modelu ma jeszcze bardziej zaawansowany Passat GTE. Tak jak 30-milionowy egzemplarz, każdy samochód z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in ma teraz znacznie większy zasięg elektryczny. Mierzony w nowym cyklu WLTP wynosi on do 55 km, a w cyklu NEDC – 70 km. Volkswagen dodatkowo podkreśla, że nowy Passat GTE o mocy 218 KM już dzisiaj spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która będzie obowiązywała dopiero od 2021 roku.

Historia Volkswagena Passata
Pod hasłem „Początek nowej ery VW” 14. maja 1973 roku Volkswagen rozpoczął w Wolfsburgu produkcję Passata pierwszej generacji. Zapowiadał zupełnie nową rodzinę modeli z silnikami chłodzonymi cieczą, napędem na przednie koła i z nowoczesną, stalową karoserią. Jako samochód średniej klasy Passat zastąpił VW 1600 (Typ 3 z silnikiem umieszczonym z tyłu i chłodzonym powietrzem oraz z napędem na tylną oś). W maju 46 lat temu nikt w Wolfsburgu nie przypuszczał, że powstanie aż 30 milionów Passatów i że przewyższy on liczbę legendarnych Garbusów (21,5 miliona). Razem z Golfem (35 milionów) i Garbusem Passat należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena w historii.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!