Renault angażuje się w eSport

LeadPhoto Renault angażuje się w eSport
Renault i Renault Sport Racing łączą siły z Team Vitality i tworzą zespół Renault Sport Team Vitality. W 2018 roku zespół weźmie udział w zawodach gier samochodowych takich jak Rocket League Championship Series Europe. Obecnie trwają rozmowy z F1 dotyczące udziału w Formula 1 eSports Series. Zainteresowanie eSportem rośnie w zawrotnym tempie. Szacuje się, że na koniec 2017 roku ta dyscyplina będzie miała aż 385 milionów fanów.
Content

Reanult Sport Team Vitality
W Cannes we Francji odbyła się trzecia edycja Esports BAR. To największe międzynarodowe spotkanie dla firm działających w branży e-sportu i partnerów. Renault ogłosiło zamiar wejścia do świata eSportu i połączenia sił z Team Vitality, wielokrotnie nagradzanym francuskim zespołem. Współpraca z Team Vitality to dla Renault nowy sposób interakcji z nieznaną dotąd publicznością – fanami eSportu i graczami podzielającymi sportową pasję. W ramach współpracy powstanie zupełnie nowy zespół do spraw gier wyścigowych - Renault Sport Team Vitality.
Ekipa weźmie udział w tegorocznym Rocket League Championship Series Europe. Te mistrzostwa są poświęcone grze, która ma na całym świecie ponad 25 milionów fanów. Zespół reprezentować będą następujący gracze: 

Philip Paschmeyer — Paschy90 (Rocket League)
Victor Locquet — Fairy Peak! (Rocket League)
Sandro Holzwarth — FreaKii (Rocket League)

Ablicje na F1 eSport
Prowadzone są również rozmowy z F1 w celu zakwalifikowania zespołu do udziału w Formula 1 eSports Series, turnieju niezwykle popularnej gry wyścigowej. Renault Sport Racing zapewni graczom z zespołu dostęp do swojego zakładu Formuły 1 w Enstone w Wielkiej Brytanii. Odbędą się tam treningi z kierowcami i pracownikami technicznymi. Członkowie zespołu będą również mieli okazję poznać wielu specjalistów bezpośrednio na padoku F1. Europejscy i światowi mistrzowie Vitality zapewnią codzienne wsparcie dla nowego zespołu graczy.

Możliwość rozwoju
Renault będzie oficjalnym partnerem Teamu Vitality. Logo marki pojawi się obok logo Adidasa, Omen by HP, Volvic i Canal+ l na ubraniach zespołu podczas turniejów gier League of Legend czy FIFA.
Ta współpraca jest niesamowitą okazją dla Renault do zaprezentowania się młodej widowni - stwierdził Bastien Schupp, wiceprezes działu Global Brand Strategy and Marketing Communications w Grupie Renault. Połączenie wizji eSportu Team Vitality z naszym doświadczeniem w branży sportów motorowych na pewno będzie owocne. To obiecująca i przyszłościowa dyscyplina o coraz większym zasięgu.
Sporty motorowe i gaming to dziedziny pokrewne. Obie dyscypliny sportu wymagają siły psychicznej i sprawności fizycznej. W obu konkurencja jest bardzo mocna - podkreślił Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing. 

eSport — najszybciej rozwijająca się branża
Pierwsze zawody Formuła 1 eSports Series odbyły się w 2017 roku. Wydarzenie zgromadziło graczy i fanów z całego świata dla wyłonienia najszybszego wirtualnego kierowcy F1. Na koniec 2017 roku przychód tej branży przekroczył 900 milionów USD. Inwestycje są coraz większe. W 2017 roku firmy zainwestowały 517 milionów USD, a do roku 2020 spodziewany jest aż dwukrotny wzrost tej kwoty. Organizowane na całym świecie turnieje międzynarodowe są transmitowane w telewizji i za pośrednictwem platform streamingowych takich jak Twitch. Zainteresowanie publiczności eSportem również rośnie. Pod koniec 2017 roku sektor miał aż 385 milionów fanów. Profesjonalnych graczy śledzą liczni użytkownicy mediów społecznościowych, co sprawia, że są wyjątkowo wartościowymi influencerami.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!