Renault Energy Services, czyli mobilność elektryczna

LeadPhoto Renault Energy Services, czyli mobilność elektryczna
Grupa Renault ogłasza utworzenie filii Renault Energy Services. Jej celem będzie wejście do sektora energetycznego i świata inteligentnych sieci energetycznych, które są kluczowym elementem mobilności elektrycznej.
Content

Renault Energy Services, spółka na usługach smart grids

Renault Energy Services, funkcjonująca w duchu „start-upów”, będzie angażować się w projekty dotyczące inteligentnych sieci energetycznych (smart grids). Nawiąże uprzywilejowane kontakty z wieloma aktorami w dziedzinie energetyki. Renault Energy Services skoncentruje się przede wszystkim na opracowywaniu inteligentnych projektów ładowania pojazdów (smartcharging), interakcji między samochodem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz na projektach związanych z drugim życiem baterii.

Gilles Normand, dyrektor ds. samochodów elektrycznych Renault, wyjaśnia: Powołując Renault Energy Services, wkraczamy w nową erę. Inwestowanie w smart grids jest kluczowym czynnikiem wzmacniającym nasze europejskie przywództwo w dziedzinie pojazdów elektrycznych i wpływa na wzrost znaczenia tego sektora przemysłu.

O sieciach smart grids

Grupa Renault poprzez powołanie nowej filii zamierza wnieść istotny wkład w rozwój inteligentnych sieci energetycznych. Inteligentna sieć energetyczna (smart grid) to sieć dystrybucji energii elektrycznej, która ułatwia przepływ informacji w celu dopasowania wielkości strumienia energii elektrycznej w czasie rzeczywistym i umożliwia bardziej efektywne zarządzanie siecią. Połączone z inteligentnymi sieciami pojazdy elektryczne Renault promują dostępność energii o mniejszej emisji CO2 i tańszej.

Sieci smart grids umożliwiają rozwój technologii inteligentnego ładowania (smartcharging), interakcji między pojazdem a siecią energetyczną (vehicle-to-grid) oraz projektów związanych z drugim życiem baterii.

Inteligentne ładowanie (smartcharging) dopasowuje sposób ładowania samochodu do potrzeb użytkownika i do oferty energii elektrycznej dostępnej w sieci. Ładowanie z maksymalną mocą następuje wtedy, kiedy podaż energii elektrycznej jest większa niż popyt na nią, na przykład podczas szczytu produkcji energii ze źródeł odnawialnych oraz w okresach, gdy cena energii elektrycznej jest najniższa.

W systemach vehicle-to-grid pojazdy mogą oddawać prąd do sieci, podczas szczytów poboru energii. Pojazdy elektryczne poza możliwością inteligentnego ładowania, mogą również służyć jako tymczasowe jednostki magazynujące energię.

Nawet po okresie „życia w samochodzie” bateria pojazdu elektrycznego zachowuje duże możliwości magazynowania energii. Renault może ją ponownie wykorzystać w mniej wymagających środowiskach, w tym na potrzeby stacjonarnego magazynowania energii. Wraz z drugim życiem baterii Renault jest w stanie zaspokoić cały wachlarz potrzeb związanych z magazynowaniem energii: począwszy od domów jednorodzinnych po budynki biurowe, budynki przemysłowe lub uczelnie, jak również budynki mieszkalne, a nawet stacje ładowania pojazdów elektrycznych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!