Carlos Ghosn, prezes Grupy Renault powiedział:
- Jesteśmy przekonani, że sporty samochodowe wciąż tak samo pobudzają wyobraźnię entuzjastów, jak i zwykłych kierowców. Formuła 1 znajduje się w centrum naszych działań zmierzających do zwiększenia rozpoznawalności gamy pojazdów Renault, zwłaszcza w tych krajach, w których nasza marka stawia dopiero pierwsze kroki.
- Oczywiście mamy nadzieję, że nasze zaangażowanie w sporty samochodowe będzie miało konkretne przełożenie na zwiększenie sprzedaży modeli Renault Sport. Chcemy pracować nad rozwojem technologii, ale przede wszystkim nad ich wykorzystaniem i sprzedażą. To szeroko zakrojone zaangażowanie w sporty samochodowe stanowi podstawę naszej strategii rozwoju marki Renault w równym stopniu co techniczne innowacje – dodał Ghosn.
W wyniku szeregu nominacji obsadzone zostały kluczowe stanowiska w stajni F1. Dyrektorem technicznym F1 został Bob Bell. Podlegać jemu będą Nick Chester, dyrektor techniczny ds. podwozia oraz Rémi Taffin, dyrektor techniczny ds. silnika. Oficjalnymi kierowcami zespołu Renault Sport Formula One Team będą Kevin Magnussen i Jolyon Palmer, a Esteban Ocon dołączy do zespołu jako trzeci kierowca i kierowca rezerwowy.
W trakcie konferencji podana został również do wiadomości lista partnerów Renault.
Infiniti – marka należąca do Aliansu Renault-Nissan - będzie kontynuować swoją przygodę
w Formule 1 u boku Renault, zwiększając swoje zaangażowanie poprzez specjalny program technologiczny – będzie rozwijać drugą generację systemów odzyskiwania energii (ERS) dla zespołu napędowego F1.
Total i Renault rozszerzą swoją dotychczasową współpracę o dostawy szerokiej gamy produktów firmy Total, stworzonej specjalnie dla Renaul Sport Formula One Team.
Renault ogłosił również rozpoczęcie współpracy z innymi prestiżowymi markami, w tym
z producentem luksusowych zegarków Bell&Ross, z najbardziej innowacyjnym start-up’em
w sektorze inżynierii akustycznej - firmą Devialet, a także potwierdził przedłużenie umów
z dotychczasowymi partnerami zespołu F1, w tym z firmami Microsoft oraz EMC. Renault będzie nadal współpracować z Gravity Motorsports, filią Genii Capital Group, która pozostaje mniejszościowym udziałowcem stajni. Firmy Genii i Gravity niestrudzenie pracowały, aby zapewnić przetrwanie zespołu w szczególnie trudnej dla niego sytuacji. Renault w pełni docenia to zaangażowanie, a Gerard Lopez pozostaje dyrektorem zespołu.