Renault otwiera się na chiński rynek samochodów dostawczych

LeadPhoto Renault otwiera się na chiński rynek samochodów dostawczych
Grupa Renault i Brilliance China Automotive Holdings Limited (CBA) ogłosiły podpisanie wiążącej ramowej umowy współpracy, która określa podstawowe zasady utworzenia i działalności spółki joint venture na rynku chińskim na potrzeby produkcji i sprzedaży lekkich samochodów dostawczych.
Content

CBA przejmie 100% udziałów w spółce Shenyang Brilliance JinBei Automobile Co. Ltd. (SBJ), lidera na chińskim rynku lekkich pojazdów dostawczych z doskonale rozwiniętą siecią oddziałów w Chinach. Następnie Grupa Renault zakupi od CBA 49% udziałów w SBJ. Ten zabieg ułatwi utworzenie podmiotu joint venture. Nowa zrestrukturyzowana spółka będzie własnością CBA (51%) i Grupy Renault (49%).

Grupa Renault, która jest wiodącym koncernem w branży motoryzacyjnej, wchodzi na rynek chiński, który jest obiecujący i ma niezmiernie wysoki potencjał. W Chinach sprzedaje się ponad 3 miliony pojazdów rocznie. Dzięki połączeniu sił z CBA, Grupa Renault może aspirować do wiodącej roli na chińskim rynku lekkich pojazdów dostawczych. Do współpracy wnosimy nasze doświadczenie w obszarze zarządzania oraz know-how na temat produktów i technologii – mówi Carlos Ghosn, prezes Grupy Renault.

Brilliance dzięki marce JinBei jest od lat czołowym graczem na chińskim rynku lekkich samochodów dostawczych. Brilliance podjął decyzję o zaangażowaniu się we wspólne przedsięwzięcie z Grupą Renault, wnosząc do nowej spółki joint venture zakłady produkcyjne, zasoby inżynieryjne i sieć punktów sprzedaży. Dzięki zdecydowanemu wsparciu ze strony licznych instytucji rządowych możemy liczyć na rozpoczęcie działalności w najbliższej przyszłości – ku zadowoleniu chińskich klientów i akcjonariuszy – mówi Qi Yumin, prezes zarządu Huachen, głównego akcjonariusza CBA.

Dzięki szerokiemu doświadczeniu we współpracy z partnerami z sektora motoryzacyjnego możemy założyć, że nowa spółka joint venture zapewni poprawę wyników w segmencie minibusów i stanie się źródłem wzrostu dla obu marek – JinBei i Renault LCV. Będziemy liczącym się udziałowcem chińskiego rynku – powiedział Wu Xiao An, prezes CBA.

Niezależnie od produkowanych samochodów marki JinBei, spółka zajmie się projektowaniem, produkcją i sprzedażą nowych pojazdów i usług pod obydwiema markami – JinBei i Renault. Zgodnie z przepisami prawa chińskiego i hongkońskiego transakcja wymaga uzyskania zezwoleń oraz zatwierdzenia przez akcjonariuszy CBA.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!