Renault powraca na tron – Megane RS Trophy-R

LeadPhoto Renault powraca na tron – Megane RS Trophy-R
Od 2008 roku rekordowy czas okrążenie należał do kolejnych generacji Megane, jednak w tym roku zespół Seat Sport rzucił rękawicę francuskim rywalom po raz pierwszy w historii przełamując barierę 8 min w zielonym piekle (jak nazwa się potocznie pętlę północną toru Nurburgring) autem przednionapędowym. Na odpowiedz Renault nie musieliśmy czekać długo 7 min 54 sekundy i 36 setnych to czas o 4 sekundy lepszy od rekordowego Seata Leona.
Content

Mégane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Mégane R.S. 275 Trophy. Ta nowa, wyjątkowa seria limitowana Renault Sport ma supersportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi.

Standardowa wersja Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 koni, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Öhlins Road&Track” ze sprężynami z kompozytów oraz opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Mégane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż z zapięciem lotniczym. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.

Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni specjalny zestaw hamulców, również przyczyniający się do zmniejszenia masy samochodu. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie. Te hamulce Renault Sport, doskonale dostosowane do intensywnego użytku na torze, zapewniają natychmiastową reakcję samochodu.

Dwukolorowe nadwozie Mégane R.S. 275 Trophy-R jest polakierowane na nowe kolory: dach w kolorze Noir Étoilé i dół nadwozia – Blanc Nacré (w opcji). Listwa F1 z oznaczeniem Trophy-R, szachownica w dolnej części przednich drzwi i boczne naklejki są intensywnie czerwone. Z takim nadwoziem i czarnymi lub czerwonymi 19-calowymi obręczami kół Speedline auto wyróżnia się zarówno na torze, jak i na drodze. Ekskluzywny charakter Mégane R.S. 275 Trophy-R jest również widoczny w detalach: kierownica i mieszek hamulca ręcznego są wykonane z alkantary, gałka dźwigni zmiany biegów ze skóry, a pasy bezpieczeństwa oraz przeszycia na tapicerce i kierownicy – czerwone.

Specjaliści od podwozia i silnika wykorzystali w Mégane R.S. 275 Trophy-R całe doświadczenie nabyte przez Renault w sportach samochodowych – od rajdów po Formułę 1.

Poprawienie rekordu Mégane R.S. Trophy z 2011 o 14 sekund (wynik 7’54’’36 ) było możliwe dzięki zaangażowaniu pracowników Renault Sport Technologies i wszystkich firm partnerskich.

Na dopracowanie ustawień tej serii limitowanej o wyjątkowych zaletach dynamicznych poświęcono setki godzin testów we Francji, Hiszpanii i Niemczech.

Jak auto pokonało słynny tor? Zobaczcie sami!

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!