Renault Twingo zapisało się w historii Australii

LeadPhoto Renault Twingo zapisało się w historii Australii
TWINGO „Balarinji” jest nowym nabytkiem Muzeum Narodowego Australii. Samochód ten był pierwszym modelem z napędem na dwa koła, który dotarł na przylądek Jork, najbardziej wysunięty punkt na północ Australii, pokonując trasę o długości 25 000 kilometrów. Ta niesamowita przygoda po bezdrożach Australii została uwieczniona przez dwóch znanych australijskich artystów specjalnym malowaniem karoserii, wzorowanym na motywach aborygeńskich. TWINGO odegrało główną rolę w tej wyjątkowo australijskiej historii.
Content

Historia rozpoczęła się ponad 20 lat temu, kiedy to Jean DULON, francuski dziennikarz, wyruszył w podróż dookoła Australii samochodem TWINGO. Był rok 1994. Model TWINGO został właśnie wprowadzony do sprzedaży. Inspiracją dla Jeana był slogan samochodu: Reklama Renault z tamtych czasów mówiła, "żeby odkryć swój styl życia, pasujący do charakteru TWINGO" (w Polsce hasło to brzmiało: "Twingo – Reszta należy do Ciebie"). Wziąłem to hasło dosłownie i zapytałem Renault, czy mógłbym wymyślić jakąś przygodę dla TWINGO. Chciałem zderzyć ze sobą dwa światy: nieskończenie mały, jak TWINGO, i nieskończenie wielki, jak Australia.

Dwumiesięczna podróż Jeana po Australii zakończyła się przejechaniem 25 000 kilometrów, w tym 8 000 kilometrów po nieutwardzonych drogach i szlakach. TWINGO było pierwszym samochodem z napędem na dwa koła, który dotarł na przylądek Jork, najbardziej na północ wysuniętą część Australii. Jean nie posiadał GPS-u, nie miał zapewnionej pomocy drogowej, a stacje benzynowe w niektórych odległych regionach były oddalone od siebie o setki kilometrów.

Przed powrotem do Francji Jean poprosił dwóch znanych australijskich artystów, aby uwiecznili jego przygodę po australijskich bezdrożach. Aborygeńskie motywy, które ozdobiły to jedyne w swoim rodzaju TWINGO, wyszły spod ręki Johna Moriarty’ego, założyciela firmy Balarinji, lidera designu w branży odzieżowej na rynku australijskim, i Franka Lee, znanego artysty stosującego technikę aerografii.

Jean DULON nakręcił film o swojej podróży. W 1985 roku marka Renault wykorzystała również TWINGO z aborygeńskimi motywami na karoserii w ogólnokrajowej kampanii reklamowej z hasłem: "TWINGO jest jak bumerang. Bez względu na to, jak daleko go wypuścisz, zawsze wraca." Po powrocie do Francji, Jean kontynuował swoją australijską przygodę. Swoim modelem TWINGO „Balarinji” przejechał na przestrzeni lat łącznie 250 000 kilometrów. Samochód został niedawno zakupiony przez Muzeum Narodowe Australii w Canberrze.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!