Rewolucja pod maską nowego Volvo S60

LeadPhoto Rewolucja pod maską nowego Volvo S60
Na terenie nowej fabryki w Charleston, przedstawiciele firmy Volvo Cars zaprezentowali światu nowy model S60. Ten średniej wielkości sedan ma mieć dynamiczny, sportowy charakter i będzie również pierwszym Volvo wyprodukowanym w Stanach Zjednoczonych.
Content

Nowe Volvo z nowej fabryki
Volvo połączyło dwie premiery: otwarcie nowej fabryki w Karolinie Południowej oraz prezentację pierwszego modelu, jaki opuści jej taśmy już za kilka tygodni. W ceremonii odsłonięcia samochodu wzięli udział pracownicy linii produkcyjnej, którzy najczęściej są zupełnie pomijani przy tego typu wydarzeniach. Mówili o S60 i o swoim zakładzie z nieukrywaną dumą. To oni zdjęli zasłonę z premierowego modelu i pokazali go zebranym dziennikarzom i oficjelom. 

Volvo S60 to jeden z najbardziej niesamowitych samochodów, jakie stworzyliśmy w ostatnich latach. To auto zostało zaprojektowane z myślą o tym, by kierowca czerpał z jazdy jak najwięcej przyjemności. Przy okazji jest to ważny element naszej strategii biznesowej. Ten sedan umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku amerykańskim i chińskim – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.

Hybrydy zamiast diesli
Nowe S60 będzie pierwszym modelem Volvo, który od samego początku będzie oferowany bez wersji z silnikiem Diesla. Tym samym przedstawiciele marki potwierdzają ogłoszoną wcześniej strategię powolnego przechodzenia firmy na napędy hybrydowe, a w dalszej przyszłości – na pojazdy elektryczne. Od przyszłego roku wszystkie modele Volvo mają być wyposażone w jakiś element napędu hybrydowego.

Na początku model S60 będzie oferowany z benzynowym silnikiem T5 wyposażonym w turbosprężarkę oraz z mocniejszą jednostkę T6 wyposażoną w kompresor i turbosprężarkę. To czterocylindrowe, dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E znane z pozostałych modeli Volvo. Od początku założono, że ten sedan w ogóle nie będzie oferowany z dieslami pod maską. Przewidziano za to dwie odmiany hybrydowe: T6 Twin Engine AWD o łącznej mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o łącznej mocy 400 KM. Są to hybrydy z możliwością ładowania baterii z sieci. W późniejszym okresie Volvo wprowadzi także kolejne, bazowe jednostki benzynowe.

Krewniak Volvo V60 
Nowy sedan S60 jest bardzo blisko spokrewniony z kombi – V60. Mają tę samą płytę podłogową i rozstaw osi, te same systemy bezpieczeństwa, systemy sterowania funkcjami, aplikacje i rozwiązania multimedialne. Będą miały także te same silniki benzynowe i układy hybrydowe. S60 będzie budowana w USA i stamtąd eksportowana także do Europy. V60 będzie produkowana w Europie i do jej napędu przewidziano dwie wersje z silnikami Diesla. Za to tylko model S60 będzie oferowany w wersji ulepszonej przez firmę Polestar. Będzie to hybryda typu plug-in o łącznej mocy 415KM wyposażona w mocniejszy układ hamulcowy, poprawione zawieszenie i mocno różniąca się optycznie od pozostałych wersji. To zasługa nie tylko innego wzoru felg i spojlerów, ale także wielu detali w kabinie, jak pomarańczowe pasy bezpieczeństwa.

Ten samochód ma dostarczyć kierowcy doskonałych wrażeń. Pod tym kątem została dobrana charakterystyka adaptacyjnego zawieszenia oraz możliwość wyboru trybu jazdy. Do modelu S60 przenieśliśmy zaawansowane rozwiązania technologiczne z większego modelu S90, na czym nasz nowy sedan o sportowym charakterze jeszcze bardziej zyskał – powiedział Henrik Green odpowiedzialny w Volvo Cars za dział badawczo-rozwojowy.

Bezpieczeństwo przede wszystkim
Volvo od zawsze przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa i nie inaczej jest w przypadku S60. Na jego pokładzie znalazły się rozwiązania znane z większy modeli, w tym pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego – City Safety. Dzięki niemu samochód wykrywa i unika zderzeń z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami, a nawet dużymi zwierzętami. W swoim segmencie S60 będzie pierwszym sedanem z systemem unikania zderzeń czołowych. W każdym z opisanych scenariuszy samochód zacznie automatycznie hamować, jeśli nie zrobi tego kierowca. W S60 pojawi się także opcjonalny system Pilot Assist, utrzymuje pojazd na właściwym pasie ruchu i utrzymuje zadaną prędkość do 130 km/h włącznie. Model S60 dostał zaktualizowaną i poprawioną wersję tego rozwiązania. Inżynierowie chwalą się, że teraz używając Pilot Assist pojazd radzi sobie z automatycznym pokonywaniem ostrzejszych zakrętów niż dotąd. S60 ma także system zapobiegający niezamierzonemu zjechaniu z drogi oraz ostrzeżenie Cross Traffic Alert zmniejszający ryzyko potrącenia pieszego lub zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. 

Konkurencja dla smartfona
Sterowanie funkcjami pojazdu odbywa się za pomocą ekranu dotykowego i systemu Sensus, który jest kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G. Aplikacje można wgrywać bezpośrednio do pokładowego systemu pojazdu.

Auto na abonament
Model S60 będzie dostępny w ofercie Care by Volvo. To pierwszy model w tym segmencie aut objęty tak kompleksową ofertą w ramach stałej opłaty miesięcznej. W ramach umowy wliczono nie tylko koszty używania samochodu i jego ubezpieczenia, ale także serwis, usługi consierge, bezpłatny najem innego samochodu, opony zimowe wraz z ich przechowywaniem, a nawet dostarczanie samochodu na przeglądy.

Model S60 jeszcze w tym roku trafi na rynek amerykański. Jego produkcja ruszy w sierpniu. Produkcja dla klientów Europejskich ruszy na początku przyszłego roku. Polskie ceny zostaną ogłoszone dopiero za kilka miesięcy. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!