Rio de Janeiro - rozwój pojazdów elektrycznych

LeadPhoto Rio de Janeiro - rozwój pojazdów elektrycznych
Władze Stanu Rio de Janeiro podpisały z Aliansem Renault-Nissan oraz z firmami Petrobras Distribuidora, Light, Ampla i Rio Negócios protokół porozumienia wielostronnego, mającego na celu przygotowanie dogodnych warunków dla rozwoju pojazdów elektrycznych.
Content

Pomiędzy władzami Stanu Rio de Janeiro a wiodącymi brazylijskimi firmami sektora publicznego i prywatnego podpisany został protokół porozumienia, mającego na celu przyspieszenie wprowadzenia na rynek samochodów  o zerowej emisji. Zgodnie z postanowieniami historycznego porozumienia, którego partnerami są Alians Renault-Nissan, Petrobras Distribuidora, Light, Ampla i Rio Negócios, jego strony zobowiązują się do zbadania możliwości uruchomienia produkcji pojazdów elektrycznych na terenie stanu Rio de Janeiro, jak również ewentualnego stworzenia niezbędnej do ich użytkowania infrastruktury. Projekt ten wpisuje się w ramy programu „Rio Capital Energia”, koordynowanego przez Departament ds. Rozwoju Gospodarczego, Energetyki, Przemysłu i Usług Stanu Rio de Janeiro. 

Pragniemy, aby Rio de Janeiro stało się w XXI wieku światowym liderem w dziedzinie wykorzystania nowoczesnych źródeł energii, potwierdzając swoje powołanie jako miasta już obecnie wiodącego pod względem wykorzystania klasycznych źródeł energii – oświadczył Julio Bueno, Sekretarz Stanu ds. Rozwoju Gospodarczego, Energetyki, Przemysłu i Usług.

Sao Paulo i Rio de Janeiro realizują obecnie pilotażowe projekty, których celem jest wprowadzenie do użytku modelu Nissan LEAF w charakterze taksówki.

Koncerny Renault i Nissan zaangażowały się jednoznacznie w rozwój technologii o zerowej emisji spalin. W ciągu ostatnich 20 lat obaj producenci zainwestowali 4 miliardy euro w rozwój samochodów elektrycznych, czyli w ogóle niezużywających węglowodorów i przystosowanych do ładowania z całkowicie odnawialnych źródeł energii.

Nissan LEAF, którego premiera odbyła się w grudniu 2010 roku, był pierwszym w 100% elektrycznym, seryjnie produkowanym modelem wprowadzonym na rynek. Marka Renault zaś wprowadziła ostatnio do sprzedaży mały, kompaktowy model ZOE.

Poza tym Renault posiada w swojej ofercie szereg innych modeli o zerowej emisji: model Fluence Z.E., dwumiejscowy miejski pojazd Twizy i furgonetkę Kangoo Z.E.

Firmie Petrobras Distribuidora przypadło zadanie przeprowadzenia studium wykonalności stworzenia infrastruktury ładowania akumulatorów trakcyjnych na stacjach benzynowych Petrobras w Rio de Janeiro. Jest to zgodne z naszą pozycją rynkowego lidera, plasującego się w awangardzie pod względem wdrażania zaawansowanych technologii i polityki zrównoważonego rozwoju - powiedział José Lima de Andrade Neto, prezes Petrobras Distribuidora.

W pracach zespołu ds. rozwoju pojazdów elektrycznych weźmie również udział reprezentująca władze miasta Rio de Janeiro agencja Rio Negócios, której powołaniem jest promowanie miasta jako atrakcyjnej lokalizacji dla firm z sektora przemysłowego i nowych technologii. Zadaniem tej instytucji jest wyszukiwanie nowych możliwości oraz ocena istniejącej oferty w celu rozwoju tego sektora poprzez centralizowanie danych dotyczących nowej branży działalności na terenie kraju. Ułatwiamy firmom otwieranie siedzib w naszym mieście poprzez przyspieszanie procedur administracyjnych  i pełnienie roli łącznika między stroną państwową a prywatną - wyjaśnił Marcelo Haddad, prezes Rio Negócios. – Jeśli chodzi o inwestycje  w technologię produkcji samochodów elektrycznych, Rio de Janeiro znajdzie się w czołówce pod względem innowacyjnych rozwiązań przemysłowych.

Light jest firmą energetyczną zajmującą się dystrybucją energii elektrycznej, dostarczającą prąd do 4 000 000 klientów w 31 gminach Stanu Rio de Janeiro. Również ona będzie wspierała ten projekt, wnosząc swój wkład w promowanie badań mających na celu ocenę wykonalności stworzenia infrastruktury ładowania akumulatorów trakcyjnych. Udział firmy Light w tej inicjatywie stanowi potwierdzenie jej zaangażowania  w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju - zaznaczył jej prezes, Paulo Roberto Pinto.

Ampla, firma należąca do holdingu Endesa Brasil (Enel Group), przeanalizuje zasady, na jakich możliwe byłoby stworzenie technologicznie zaawansowanej i innowacyjnej infrastruktury, niezbędnej dla zapewnienia długofalowych dostaw energii w dostatecznych ilościach. 

Źródło: Renault

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!