Robert Korzeniowski przesiada się do Passata Alltracka

LeadPhoto Robert Korzeniowski przesiada się do Passata Alltracka
Czterokrotny złoty medalista olimpijski w chodzie, Robert Korzeniowski - niegdyś twarz samochodów Suzuki, a obecnie Volkswagena - po półrocznej przygodzie ze 190-konnym Passatem Variantem przesiada się do najnowszej wersji Samochodu Roku 2015, Passata Alltracka.
Content

- Stały napęd na cztery koła 4MOTION oraz powiększony prześwit i tryb jazdy offroad czynią z Passata Alltracka wszechstronne auto, którego potrzebuję na co dzień. Nie jestem już zawodowym sportowcem, ale wciąż bardzo aktywnie spędzam czas wolny, zimą jeżdżę na nartach, latem biegam w górach lub nad morzem. Zawsze zabieram ze sobą sporo sprzętu sportowego, więc bagażnik o pojemności ponad 600 l wpisuje się w moje potrzeby - powiedział jedyny polski olimpijczyk, który zdobywał medale na trzech kolejnych olimpiadach.

Volkswagen Passat Variant w odmianie Alltrack ma inne zderzaki - z przodu z charakterystycznymi reflektorami przeciwmgłowymi, z tyłu z zaznaczonymi pokaźnymi końcówkami układu wydechowego. Jego silnik chroni od spodu osłona, lusterka zewnętrzne mają obudowy w kolorze matowego chromu, a relingi dachowe są oksydowane na srebrno. Ponadto, do wyposażenia seryjnego Passata Alltracka należą 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich oraz osłony nadkoli i progów.

Najnowsza wersja Samochodu Roku 2015 wyróżnia się również bogatym wyposażeniem seryjnym. Do wyposażenia każdego Alltracka należą, między innymi: wybór profilu jazdy (Eco, Normal, Sport, Offroad), aktywny system ochrony pasażerów PreCrash (w przypadku niebezpieczeństwa kolizji automatycznie domyka szyby i szklany dach oraz wstępnie napina pasy bezpieczeństwa), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system stabilizacji toru jazdy ESP, system automatycznego hamowania po kolizji, sygnalizacja spadku ciśnienia powietrza w oponach, 3-strefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki deszczu i zmierzchu z automatycznym włączeniem świateł, system Keyless Go (bezkluczykowy dostęp do auta i uruchamiania silnika), system radiowy Composition Colour (z kolorowym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym i 8 głośnikami), komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem, system rekuperacji odzyskujący energię podczas hamowania oraz system Start-Stop, wyłączający silnik podczas postoju.

Passat Alltrack jest wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION. Kierowca do dyspozycji ma także tryb Offroad. Po naciśnięciu jednego przycisku, wszystkie systemy asystujące oraz układ sterowania pracą silnika dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.

Do napędu Passata Alltracka może służyć jeden z czterech silników: benzynowy turbodoładowany TSI o mocy 220 KM lub turbodiesel TDI oferowany w trzech wariantach mocy (150 KM, 190 KM i 240 KM). Najmocniejsza jednostka napędowa TDI dysponuje momentem obrotowym o wartości 500 Nm. To najwyższy moment obrotowy, jakim kiedykolwiek dysponował silnik w Passacie. Jedynie najsłabsza odmiana silnika TDI współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wszystkie pozostałe jednostki napędowe seryjnie są łączone z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG o 6 lub 7 przełożeniach.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!