Rodzina limuzyn Porsche się powiększa

LeadPhoto Rodzina limuzyn Porsche się powiększa
Porsche uzupełnia gamę modelu Panamera o dwa kolejne sportowe warianty, z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 460 KM - GTS i GTS Sport Turismo.
Content

Silnik V8 o mocy 460 KM i sportowy układ wydechowy
Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 338 kW (460 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm, który standardowo współpracuje ze sportowym układem wydechowym. Jednostka, zaopatrzona w filtr cząstek stałych, pod względem bazowych parametrów przewyższa motor poprzednika o 15 kW (20 KM) oraz 100 Nm. W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h. Napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dostarczają moment obrotowy do kół bez przerw w dostawie siły napędowej.

Sportowe podwozie z trójkomorowym zawieszeniem pneumatycznym
W nowych modelach w standardzie montowane jest adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne. Sportowe podwozie modeli GTS zostało obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) otrzymał jeszcze bardziej sportowe nastawy. Efekt? Duże auta wyposażono również hamulce (z tarczami o średnicy 390 mm z przodu, 365 mm z tyłu). 

Pakiet Sport Design z czarnymi akcentami
W porównaniu z poprzednikiem bazowy pakiet wyposażenia nowych modeli Panamera GTS został znacznie poszerzony, i to na wielu obszarach. Pakiet Sport Design z przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków nadaje im bardziej atletyczny design. Modele GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design. Wnętrze wyróżnia się charakterystycznymi elementami z czarnej Alcantary oraz anodowanego aluminium. Seryjna specyfikacja obejmuje także podgrzewaną, wielofunkcyjną sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów i wykończeniem z Alcantary oraz moduł Connect Plus z bogatą gamą cyfrowych usług. Opcjonalny pakiet wnętrza GTS pozwala personalizować kabinę samochodu za pomocą różnych elementów designu, takich jak tarcza obrotomierza, przeszycia czy loga GTS w kontrastujących odcieniach Carmine Red lub Crayon.

Ekran head-up z licznymi możliwościami konfiguracji
Modele GTS oferują wszystkie innowacje znane z drugiej generacji gamy Porsche Panamera. Ich lista obejmuje cyfrowy kokpit Porsche Advanced Cockpit, systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, czy opcjonalną tylną oś skrętną. Warianty GTS oferują również element, który debiutuje w całej palecie modelu Panamera – ekran head-up. Kierowca może go skonfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. Kolorowy wyświetlacz prezentuje wszystkie istotne informacje bezpośrednio w polu jego widzenia.

Pierwsza w historii Panamera GTS Sport Turismo
Tradycyjnie w Porsche, akronim „GTS" Oznacza „Gran Turismo Sport". W 1963 r. zadebiutował pierwszy dopuszczony do ruchu sportowy samochód Porsche z tym oznaczeniem, 904 Carrera GTS – i wprowadził wyścigową technikę wprost na otwarte drogi. Po nim pojawiły się modele 924 GTS oraz 928 GTS, które kontynuowały koncepcję „904" w latach 80. i 90. W 2007 r. formuła GTS powróciła wraz z premierą modelu Carrera GTS. W 2011 r. zaprezentowano pierwszą generację Porsche Panamera GTS – dostępną wówczas wyłącznie jako sportowa limuzyna. Nowa Panamera GTS oferowana jest również z nadwoziem Sport Turismo.

Nowe modele Panamera GTS można już zamawiać. Panamera GTS kosztuje od 641 230 zł, a Panamera GTS Sport Turismo – od 655 870 zł.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!