Rozwiązania produkcyjne w Audi Mexico

LeadPhoto Rozwiązania produkcyjne w Audi Mexico
W ostatni weekend oficjalnie uruchomiono nową fabrykę Audi w San José Chiapa. Pełne zastosowanie znalazła w niej zasada : „made by Audi”.
Content

Wdrożony został tu system produkcji Audi (APS) ustalający jednolite, wysokie standardy jakości dla wszystkich fabryk czterech pierścieni na całym świecie. Aby najwyższa jakość, godna miana premium, była cały czas zachowana, nowa fabryka połączona jest sieciowo z innymi fabrykami Audi na świecie. W centrum sterowania produkcją – w skrócie P-Control – zatrudnionych jest 105 specjalistów różnych dziedzin, kontrolujących „z lotu ptaka” powstawanie nowego Audi Q5. Zadanie wdrożenia najwyższych standardów jakościowych, nadających się do zastosowania również w innych fabrykach, postawiono również przed utworzonym tu laboratorium jakości i przed centrum szkoleniowym Audi.

Pracownicy centrum sterowania produkcją – P-Control – z pomieszczenia o powierzchni 400 metrów kwadratowych nadzorują w trzech etapach produkcję nowego Audi Q5. Po raz pierwszy w jednym miejscu ustawiono tu pięć stanowisk kontrolnych, które w innych zakładach Audi najczęściej znajdują się w różnych miejscach, np. stanowisko kontrolne logistyki i utrzymania ruchu. „Tutejsze centrum sterowania produkcją jest najnowocześniejsze w całej sieci produkcyjnej Audi i odzwierciedla założenia koncepcji Audi Smart Factory” - mówi prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. „Połączenie poszczególnych stanowisk umożliwia efektywną i bezpośrednią komunikację ze sobą różnych centrów sterowania. To pozwala nam wcześnie wykrywać najmniejsze niezgodności i dzięki temu możemy szybko na nie reagować.” Innym przykładem wdrażania przez cztery pierścienie założeń strategii cyfryzacji i sieciowej kooperacji różnych fabryk Audi, jest następujący przykład współpracy: pracownicy z Ingolstadt mogą zdalnie połączyć się z centrum kontroli produkcji Audi México, by udzielić specjalistycznego wsparcia.

Globalne standardy jakości odnoszące się do nowego Audi Q5, tworzone są z myślą o wszystkich fabrykach koncernu w laboratorium jakości. „Wszystkie części tego modelu przechodzą cykl badań w laboratorium w San José Chiapa. Pozwala to spełnić wysokie wymagania produkcji segmentu premium” - mówi Alfons Dintner, dyrektor zarządzający Audi México. Pracownicy wykorzystują najnowocześniejsze urządzenia, by sprawdzać, czy zarówno metalowe jak i niemetalowe materiały odpowiadają wymaganym parametrom. W „studiu światła” eksperci ds. zapewnienia jakości badają wpływ światła na poszczególne elementy wnętrza nowego Audi Q5, podczas tzw. testu Color-Matching. Jego celem jest zapewnienie idealnego odbioru wzrokowego koloru na różnych materiałach. Audi México dysponuje również trzema urządzeniami, w których poszczególne części samochodowe są ostatecznie dopracowywane za pomocą najnowocześniejszych, dotykowych i optycznych technik pomiarowych.

Kwalifikacje do pracy w centrum sterowania produkcją i w laboratorium jakości, pracownicy zdobywają w centrum szkolenia Audi. Budynek o powierzchni 20 000 metrów kwadratowych wykorzystywany do kształcenia i doskonalenia zawodowego, położony jest bezpośrednio przy zakładzie w San José Chiapa. Wszyscy pracownicy Audi México przechodzą tu specjalne szkolenia, dokładnie dopasowywane do ich późniejszej pracy w zakładzie. W centrum szkoleniowym wykorzystuje się te same, nowoczesne rozwiązania techniczne, które wdrożono bezpośrednio na stanowiskach pracy. „We współpracy z Universidad Tecnológica de Puebla, stworzyliśmy instytucję, gdzie nasi meksykańscy pracownicy otrzymują wyszkolenie na światowym poziomie. W ten sposób optymalnie przygotowujemy załogę Audi México na wyzwania przyszłości” - mówi członek zarządu Audi AG ds. zasobów ludzkich, prof. h. c. Thomas Sigi. Audi México zatrudnia już 3300 lokalnych pracowników. Liczba ta wzrośnie niebawem do około 4200.

 

Źródło: Audi, informacja prasowa / Mototarget.pl

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!